بازگشت چمران، ابقای طلایی و خداحافظی مسجدجامعی از ریاست شورا

کدخبر: 922968

گزارش «نسیم» از انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر در سال دوم شورای چهارم/ مهدی چمران ۱۸ رای و مسجدجامعی ۱۳ رای/ طلایی و تقی‌پور در سمت‌های خود ابقا شدند/ قناعتی و راستگو نیز به عنوان منشی‌ انتخاب شدند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، انتخابات سال دوم چهارمین دوره شورای شهر تهران پس از فراز و فرودها و حواشی‌های آن امروز برگزار شد.

نشست امروز شورای شهر در ابتدا قرار بود از ساعت 8 تا 10 صبح و به منظور هماهنگی‌های اعضای شورا به صورت غیرعلنی برگزار شود اما بدلیل فوت مادر ابوالفضل قناعتی و تصادف نابه‌هنگام علی صابری و غیبت تعدادی از اعضا این نشست با تقریبا یک ساعت تاخیر و به صورت علنی برگزار شد.

پس از گذشت حدود سه ساعت از برگزاری جلسه شورای شهر و تکمیل شدن اعضای شورا، برگه زردرنگ با امضای الهه راستگو و هادی ساعی به منظور انجام انتخابات میان اعضای شورا توزیع شد.

همچنین دنیامالی، رضازاده و تقی‌پور به عنوان ناظرین انتخابات انتخاب شدند.

در ابتدا انتخابات رئیس شورای شهر انجام شد که طی آن مهدی چمران با کسب 18 رای از مجموع 31 رای به عنوان رئیس سال دوم دوره چهارم شورای شهر تهران به مدت یک سال انتخاب شد، رقیب دیگر چمران مسجدجامعی نیز تنها 13 رای آورد.

پس از انتخاب رئیس شورای شهر رقابت برای نشستن بر کرسی نایب‌رئیسی میان مرتضی طلایی و احمد حکیمی‌پور قوت گرفت اما هر یک با کسب 15 رای و یک رای سفید این رقابت را در دور اول رای‌گیری بی‌نتیجه گذاشتند. در دور دوم انتخابات نایب‌رئیسی طلایی با کسب 17 رای در جایگاه خود ابقا شد. حکیمی‌پور نیز 14 رای آورد.

انتخابات منشی‌های شورای شهر نیز میان قناعتی، راستگو، ساعی، جدیدی و تندگویان برگزار شد که طی آن قناعتی 18 رای، راستگو و تندگویان هریک 15 رای، ساعی پنج و جدیدی سه رای آوردند.

این بار نیز تساوی آرای راستگو و تندگویان انتخابات در این مرحله را به دور دوم کشاند که در پایان راستگو با 16 رای از تندگویان پیشی گرفت و علاوه بر قناعتی به عنوان منشی دیگر شورا انتخاب شد.

انتخاب سخنگوی شورای شهر آخرین مرحله از انتخابات هیات‌رئیسه شورای شهر بود که امروز انجام شد و در جریان آن تقی‌پور و دوستی به عنوان کاندیدای سخنگویی اعلام آمادگی کردند و در نهایت تقی‌پور با کسب 16 رای به عنوان سخنگوی سال دوم از دوره چهارم شورای شهر تهران ابقا شد.

ارسال نظر: