ثمری: سخنان اخیر هاشمی رفسنجانی هاشمی، بیشتر توجیه تحریم‌های اخیر آمریکاست

کدخبر: 923025

این کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با «نسیم» افزود: هاشمی باید بداند تصویب پروتکل الحاقی تنها از سوی مجلس انجام می‌شود/ برخی فکر می‌کنند چون دولت در جهت میل آنهاست هرکاری می‌توانند بکنند

حجت الاسلام علی ثمری، کارشناس مسائل سیاسی و رئیس سابق هیأت عالی گزینش کشور در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اظهارات هاشمی رفسنجانی در مورد پذیرش پیوست الحاقی اظهار داشت: آنچه که مسلم است این است که امضا و تصویب و تأیید پروتکل الحاقی باید توسط مجلس شورای اسلامی انجام شود.

وی افزود: اظهاراتی از سوی آقای هاشمی رفسنجانی مطرح شده است که خود را یک رجل سیاسی می‌داند، قطعأ این اظهارات فقط یک نظر است نه بیشتر، آنچه که همه از جمله آقای هاشمی باید بدانند این است که فصل الخطاب و نظر نهایی نظر مقام معظم رهبری است و آنچه قابل انجام است نظر مجلس است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه آقای هاشمی موضع خود را قبلا در جریان فتنه 88 به همگان نشان داده است ادامه داد: آقای هاشمی در جریان فتنه و انتخابات ریاست جمهوری دهم در قضایایی گرفتار شد که منجر شد همگان با مواضع ایشان تا حدودی کارشکنی‌های وی را بشناسند.

ثمری با بیان اینکه برخی تصور می‌کنند با اینکه دولت در جهت میل آنهاست و برخی افراد منسوب آنها در پست‌های اجرایی هستند می‌توانند هرکاری بکنند تصریح کرد: اظهارات اخیر آقای هاشمی بیشتر توجیه اقدامات اخیر آمریکاست و شاید به نوعی در جهت تأیید این کار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما شورای عالی امنیت ملی وجود دارد و بالاتر از همه سایه مقام معظم رهبری بر سر ملت و مسئولان است، خوب است که برخی مواقع اینگونه اظهارات بیان شود تا مردم ما بتوانند سره را از ناسره تشخیص دهند.

ارسال نظر: