برنامه زنده "سلامت باشید" به فکر درمان کلیه افتاد

کدخبر: 924562

تهیه‌کننده این برنامه تلویزیونی به «نسیم»، گفت: علل ایجاد نارسایی کلیه، رژیم غذایی مناسب برای بیماران و اینکه چطور می‌توان با رژیم غذایی از رسیدن به مرحله دیالیز پیشگیری کرد موضوعاتی است که در برنامه فردا، ۱۷ شهریور به آن پرداخته می‌شود

دکترحسین ایمانی متخصص تغذیه و رژیم درمانی و مهمان برنامه "سلامت باشید" در ارتباط با موضوع این برنامه تلویزیونی شبکه سه سیما به «نسیم»، گفت: در نارسایی کلیه همانطور که از نامش پیداست عملکرد طبیعی کلیه ها به تدریج با اشکال مواجه می شود وپس از دیابت دومین علت بروز نارسایی مزمن کلیه فشار خون بالا است.

وی ادامه داد: در نارسایی کلیوی ،کلیه به دلیل تخریب وسیع سلول های کلیوی نقش اصلی خودش در دفع مواد زائد را انجام نمی دهد و اگر درمان مناسب انجام نشود می تواند منجر به دیالیز و حتی پیوند کلیه شود. به همین منظور بیماران با رعایت رژیم غذایی وانجام توصیه های تغذیه ای و پیروی از دستورات پزشک میز توانند خود را از رسیدن به دیالیز و پیوند کلیه مصون کنند.

وی افزود : اولین فاکتور مهم در رژیم غذایی این افراد میزان پروتئین در رژیم غذایی است برخی باور ها وجود دارد که عدم مصرف گوشت و پروتئین باعث کاهش روند بیماری است در حالی که اگر عدم مصرف پروتئین وجود داشته باشد باعث سو تغذیه در بیمار می شود .به همین دلیل این ضرورت وجود دارد تا بیماران با مراجعه منظم به پزشک و متخصص تغذیه بتوانند بیماری خود را مهار کنند.

"سلامت باشید" سعی دارد تا با ارائه راهکار های مناسب به بیماران و توصیه های تغذیه ای از جمله میزان انرژی دریافتی و میزان مصرف پروتئین و نمک دریافتی به بیماران کمک کند تا به مرحله دیالیز نرسند.

این برنامه کاری از گروه دانش و اقتصاد شبکه سه سیما به تهیه کنندگی دکتر مجید حسینی زاد است که هر روز از شنبه تا چهارشنبه ساعت 10:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه سه قرار می گیرد.

ارسال نظر: