فرحناز رافع: ارتقای آگاهی و تغییر نگرش مردم باعث کاهش هزینه‌ها در حوزه سلامت می‌شود

کدخبر: 924752

رئیس سازمان داوطلبان هلال‌احمر: تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه یک وظیفه همگانی است/ اگر مردم اطلاعات کافی در حوزه سلامت داشته باشند به دستاوردهای خوبی خواهیم رسید

به گزارش «نسیم»، فرحناز رافع با بیان اینکه دولت یازدهم و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری اهتمام ویژه ای به حوزه سلامت دارد، افزود: سازمان داوطلبان هلال احمر به عنوان ارگان مورد اعتماد دولت با مشارکت مردم می تواند در حوزه سلامت نقش بسیار تاثیرگذاری در اجرای طرح تحول نظام سلامت و برطرف کردن دغدغه های موجود در این طرح در بحث پیشگیری و سلامت در کنار مقوله درمان داشته باشد .

وی با بیان اینکه تامین و ارتقای سطح سلامت در جامعه یک وظیفه همگانی است و افزایش سواد سلامت مردم باعث توانمندی و مشارکت بیشتر آحاد مردم در امر سلامت می شود گفت: سلامت تنها به درمان محدود نمی شود بلکه با کمک مردم و آموزش دادن می توان بهداشت جامعه را ارتقا داد .

رافع ادامه داد: اگر مردم اطلاعات کافی در حوزه سلامت داشته باشند و در کنار آن از توان مردم و تشکل‌ها استفاده شود، قطع به یقین به دستاوردهای خوبی در حوزه سلامت دست خواهیم داشت .

رئیس سازمان داوطلبان هلال احمر بر اهمیت سلامت روان در جامعه تاکید کرد و گفت: آموزش درحوزه سلامت و ایجاد دغدغه و تلنگر در میان مردم نسبت به هم نوع خودشان در حوزه بهداشت باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد چرا که توسعه آموزش‌ در حوزه سلامت امری ضروری برای رشد و تعالی جامعه کنونی محسوب می شود .

وی با بیان اینکه حضور مردم در حوزه سلامت باعث توسعه و پیشرفت کشور می شود، افزود: آگاهی و تغییر نگرش در میان مردم باعث کاهش هزینه در حوزه سلامت شده و بهداشت و درمان در کشور به صورت عادلانه توزیع می شود و در نهایت به جای آنکه مردم پیش پزشک بروند پزشک پیش مردم می آید و هر فردی و خانواده ای می تواند خودش پیام آور سلامت باشد

ارسال نظر: