حجت‌الاسلام رحیمیان: برخی مدعیان خط امام(ره) با ضدانقلاب و منافقان همصدا شدند

کدخبر: 925997

تولیت مسجد مقدس جمکران با اشاره به وقایع سال ۸۸ گفت: برخی ادعای پیروی از خط امام(ره) دارند اما در وقایع و فتنه سال ۸۸ با گروه‌های ضد انقلاب همصدا شدند

به گزارش «نسیم»، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن رحیمیان در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در «طرح ولایت» با اشاره به خاطره‌ای از مقام معظم رهبری گفت: در جمعی که برخی مسئولان فرهنگی کشور حضور داشتند، مقام معظم رهبری ضمن گلایه از برخی دستگاه‌های فرهنگی از فعالیت‌های فرهنگی بسیج تقدیر کردند.

تولیت مسجد مقدس جمکران افزود: داستان‌های بسیاری در قرآن ذکر شده که تنها به نیت ذکر واقعه‌ای تاریخی نیست بلکه مقصود تربیتی وجود داشته که در هر زمان و مکان، امکان تکرار و استفاده از آن وجود دارد، مانند داستان شیطان که بارها در قرآن ذکر شده است.

وی ادامه داد: بر اساس آیات قرآن، شیطان از لحاظ ایمان و معرفت به خدا، به مرتبه‌ای رسیده بود که با خدا تکلم می‌کرد و به معاد اعتقاد راسخ داشت، اما به دلیل عدم تبعیت و خضوع در برابر ولی و واسطه فیض الهی به درجه‌ای رسید که خودش و هر که از او تبعیت کند در آتش جهنم خواهد سوخت.

رحیمیان افزود: انسان هم می‌تواند با وجود رسیدن به قله‌های معرفت و ایمان با گرفتار شدن به دنیا و هوای نفس و عدم تبعیت از ولایت و ایستادن در برابر نایب ولی خدا و ولی فقیه دچار سقوط شود.

نماینده ولی فقیه افزود: رمز موفقیت حضرت امام در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی، ولایی بودن و تبعیت محض ایشان از امام زمان(عج) بوده است، تا جایی که ایشان می‌فرمودند ما غیر از کلام خدا و اهل بیت(علیهم السلام) هیچ حرف دیگری نداریم.

رحیمیان در ادامه در تبیین مفهوم ولایت مطلقه فقیه گفت: برخی دشمنان با هدف تخریب مفهوم ولایت مطلقه فقیه، این مطلقه را بر بی‌قید و شرط بودن و آزاد بودن رهبر در تبعیت از هوای نفس و تصمیم گیری‌ها تعریف کرده‌اند که این برداشت و القای غلطی است.

وی ادامه داد: براساس روایت «مَن کان من الفقهاء صائناً لنفسه، حافظاً لدینه، مخالفاً على هواه، مطیعاً لأمر مولاه، فللعوام أن یقلّدوه»، ولی فقیه کسی است که بیش از همه در جامعه به رعایت قوانین و تبعیت از اوامر و نواهی الهی مقید است و ممکن نیست غیر از امر ولی معصوم حرفی بزند، بنابراین ولایت مطلقه فقیه، ولایت بی قید و شرط ولی فقیه در تمام شئون اجتماعی برای هدایت و رهبری جامعه است.

تولیت مسجد مقدس جمکران تکلیف مداری را از خصوصیات بارز امام راحل ذکر کرد و افزود: امام در تمام مراحل زندگی دنبال تشخیص تکلیف و عمل براساس آن بودند لذا نهضت اسلامی را از اواسط سال 41 شروع کردند و در دوران تبعید در ترکیه وقتی تمام راه‌ها به سمت ایشان بسته بود کتاب گران سنگ تحریرالوسیله را تدوین و در نجف اشرف در قالب درس خارج فقه، نظریه حکومت اسلامی و ولایت فقیه را مطرح کردند.

رحیمیان در ادامه با ذکر آیه شریفه «ومَا کُنتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّینَ عَضُدًا » ادامه داد: در مدتی که حضرت امام در نجف تبعید بودند گروه‌های سیاسی با سلایق مختلف برای همراهی ایشان در مبارزه با شاه مراجعه می‌کردند اما معیار امام خمینی در پذیرش افراد و گروه‌ها اشتراک در خاستگاه و هدف الهی بوده و تنها ضدیت با شاه را ملاک همراهی نمی‌دانستند بنابراین از پذیرش اکثر گروه‌ها با وجود اینکه در نجف تنها بودند و از لحاظ مادی هیچ سلاحی نداشتند امتناع می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در مسجد مقدس جمکران با اشاره به وقایع سال 88 گفت: برخی ادعای پیروی از خط امام دارند اما در وقایع و فتنه سال 88 با گروه‌های ضد انقلاب از جمله بهایی، سلطنت طلب و منافق همصدا شدند و حتی آنها را در روز عاشورا خداجو نامیدند و هیچ وقت از آنها برائت نکردند.

وی خلقت عالم را بر مدار حق دانست و عنوان کرد: اگر عمل ما حق باشد تمام نظام هستی به کمک ما می‌آید تا عمل ما به نتیجه منتهی شود اما اگر عمل باطل باشد بر اساس آیه شریفه «إِنَّ الْبَاطِلَ کَانَ زَهُوقًا» تمام عالم هستی بسیج می‌شوند تا آن را نابود کنند و نابودی آن نیز حتمی است.

ارسال نظر: