۱۷ هزار پرستار تا پایان امسال جذب می‌شوند

کدخبر: 926338

معاون درمان وزیر بهداشت، از بکارگیری ۱۷ هزار پرستار در کشور تا پایان امسال خبر داد و گفت: با توجه به اهتمام دولت و حمایت مجلس، اعتبارات لازم برای اجرای "طرح تحول نظام سلامت" در سال جاری تامین شده است

به گزارش «نسیم»،‌ محمد حاجی آقاجانی در جریان بازدید از روند اجرای طرح تحول نظام سلامت در مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی بعثت سنندج، با اعلام این خبر افزود: در حال حاضر کمبود شدید پرستار در مراکز درمانی و بیمارستان‌های کشور وجود دارد که امید است با جذب و بکارگیری این پرستاران، کمبودها تا حدودی رفع شود .

وی با اشاره به اجرای "طرح تحول نظام سلامت" از 15 اردیبهشت ماه امسال در تمام بیمارستان‌های تابعه وزارت بهداشت گفت: این طرح دربردارنده هفت دستورالعمل است و در سال جاری، بیشترین تمرکز حوزه درمان بر تکمیل اجرا و استقرار مطلوب این برنامه قرار گرفته است .

حاجی آقاجانی همچنین مهمترین برنامه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی را تا پایان امسال تثبیت این برنامه برشمرد و بر نهادینه کردن، رفع نواقص و مشکلات موجود در این برنامه تأکید کرد .

معاون درمان وزارت بهداشت، در ادامه به اعتبارات در نظر گرفته شده برای اجرای برنامه تحول نظام سلامت در کشور اشاره کرد و گفت: با توجه به اهتمام ویژه دولت تدبیر و امید، حمایت مجلس و پیگیری وزیر بهداشت، اعتبارات لازم برای اجرای این برنامه در سال جاری تامین شده است .

ارسال نظر: