توزیع کتاب‌های درسی راهنمایی و دبیرستان از امروز آغاز شد

کدخبر: 926396

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی، با اشاره به توزیع این گروه از کتاب‌ها در ۵۴۰۰ کتابفروشی گفت: فروش اجباری لوازم‌التحریر در کنار کتاب‌های درسی، منجر به قطع سهمیه کتابفروشی‌ها در سال آینده می‌شود

سیداحمد حسینی مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با «نسیم»، از آغاز توزیع کتاب‌های درسی دوره متوسطه اول (راهنمایی) و متوسطه دوم (دبیرستان) در 5400 کتابفروشی سراسر کشور از امروز خبر داد و گفت: امسال 125 میلیون جلد کتاب درسی در 964 عنوان، از اول ابتدایی تا پیش دانشگاهی تولید شده است.

وی با اشاره به اینکه از 15 شهریور توزیع کتاب‌های درسی مقاطع ابتدایی، پیش‌دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ادارات آموزش و پرورش آغاز شده است، افزود: توزیع کتاب‌های این مقاطع تحصیلی، توسط مدارس صورت می‌گیرد .

حسینی با تأکید بر اینکه کتاب‌های درسی باید به قیمت پشت جلد به فروش برسد و نه بیشتر، اظهار داشت: اگر کتابفروشی‌ها و حتی مدارس از دانش‌آموزان بابت فروش اجباری لوازم التحریر در کنار فروش کتاب‌ها، مبالغ اضافی دریافت کنند، تخلف محسوب می‌شود و اگر به ما گزارشی داده شود، از طریق اتحادیه کتاب‌فروشی‌ها نسبت به قطع سهمیه آنها اقدام خواهیم کرد .

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی خاطرنشان کرد: بیش از 90 عنوان کتاب با لوح فشرده نیز توزیع می‌شود و کتاب‌های علوم پایه (علوم تجربی) دوم و ششم نیز با فیلم آموزش داده خواهد شد .

وی ادامه داد: در حال حاضر فایل Pdf تمام 964 عنوان کتاب درسی امسال، بر روی سایت سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی قرار گرفته و دانش‌آموزان مخصوصاً کنکوری‌ها می‌توانند از این فایل‌ها استفاده کنند .

حسینی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کتاب ها به برخی نقاط دور افتاده و محروم با تاخیر برسد؟ گفت: بنای ما این است که اول مهر هیچ دانش‌آموزی بدون کتاب نباشد؛ توزیع کتاب‌ها، سراسری است و بر حسب جمعیت آماری استان ها کتاب ها توزیع خواهند شد، البته ممکن است به دلیل مسافت زیاد برخی استان‌ها، کتاب‌ها با یک روز تأخیر به دست توزیع‌کنندگان برسد.

ارسال نظر: