رئیس اداره کل روابط عمومی بانک سپه: موزه سکه این بانک بازسازی می‌شود

کدخبر: 927021

جلالی گفت: فضا و امکانات بازدید موزه بانک سپه به عنوان یکی از غنی‌‌ترین موزه‌‌های سکه در جهان، بازسازی و به‌‌روز می‌‌شود/ بیش از ۱۷ هزار سکه در این موزه وجود دارد

به گزارش «نسیم»، سیدعلی جلالی نظری با اشاره به قدمت و ویژگی های منحصر بفرد موزه سکه بانک سپه اظهار داشت: فضا و امکانات این موزه مربوط به بیش از سه تا چهار دهه پیش بود لذا نگهداری ، فراهم کردن شرایط مناسب بازدید و معرفی در خور و شایسته این موزه ایجاب می کرد تا نسبت به بازسازی و خرید تجهیزات جدید و به روز کردن آن اقدام لازم صورت گیرد.

وی افزود: با توجه به نامگذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی همچنین تاکید مسوولین عالی بانک ، فضای بسیار مناسبی در ساختمان مرکزی بانک سپه در میدان امام خمینی ( ره) ( به عنوان یکی از مراکز توریستی و قدیمی تهران ) به این منظور اختصاص پیدا کرد.

جلالی با بیان اینکه با اختصاص فضای مناسب شرایط برای نگهداری بهتر و همچنین عرضه و معرفی هر چه مناسب تر این موزه منحصر به فرد فراهم می شود افزود: بعد از گذراندن مراحل قانونی و انتخاب شرکت مربوطه که تخصص لازم و تجربه کافی برای انجام تغییرات و تعمیرات لازم در فضای مورد نظر را دارد ، بزودی کار تعمیرات و تغییرات محیطی انجام خواهد شد.

وی تاکید کرد: بانک سپه تا کنون به منظور انجام کار فرهنگی بطور رایگان امکان بازدید از موزه خود را برای عموم فراهم کرده بود .

جلالی در ارتباط با مدت زمان اجرای پروژه و تعطیلی موزه سکه بانک سپه گفت :با توجه به حساسیت و تخصصی بودن کار و الزام در نظر گرفتن همه جوانب امر تمام تلاش اولیای بانک و ادارات مربوطه انجام کار در اسرع وقت و با کیفیت بالا می باشد.

جلالی با بیان اینکه همه حساسیت و تاکید بانک سپه انجام مناسب کار و فراهم کردن فضایی مناسب و در خور مردم شریف ایران و موزه بانک سپه است ، اظهار داشت: اشیا و سکه های موزه سکه بانک سپه در مدت بازسازی به مکان امن منتقل تا از آن نگهداری شود.

رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه در ادامه با اشاره به قدمت و ویژگی های موزه سکه بانک سپه گفت: شاید به جرات بتوان گفت موزه سکه بانک سپه با بیش از 17 هزار سکه از معدود موزه های غنی در سطح جهان بشمار می رود.

وی با بیان اینکه موزه فوق را باید ثروت ملی دانست افزود: سکه های این موزه مربوط قدیمی ترین دوره های ضرب سکه از آسیا صغیر و دوره های همچون دوره کامل هخامنشیان ، اشکانیان ، ساسانیان و حکومتهای محلی دوره تاریخی مربوط به خاراتس ، الیمائیان ، شاهزادگان پارس و هندو و اشکانیان می باشد.

جلالی افزود:سکه های موزه بانک سپه همچنین مربوط به دوره اسلامی و حکومتهای محلی مشهوری همچون سالاریان ، باوندیان ، آل کاکی و علویان می باشد.

وی با بیان اینکه کمتر موزه ای در دنیا چنین سکه هایی را دارد ، اظهار داشت: علاوه بر سکه های یاد شده موزه بانک سپه دارای تابلوهای نقاشی از نقاشان معروف معاصر همچون سهراب سپهری ، ایران درودی ، صادق تبریزی ، رضا مافی ، احصایی و همچنین حسین زنده رودی و تنی چند از نقاشان معاصر دیگر می باشد.

مشاور مدیرعامل بانک سپه با اشاره به دیگر اشیا موجود در موزه سکه بانک سپه گفت: علاوه بر موارد یاد شده موزه سکه بانک سپه دارای اسناد ومدارک ارزشمند و قدیمی از تاسیس بانک سپه و اشیائ و مدارک مربوط به بانکداری کشورمان می باشد.

رییس اداره کل روابط عمومی و بازاریابی بانک سپه در پایان گفت: بدون شک با انجام پروژه بازسازی و خرید تجهیزات جدید ، موزه سکه بانک سپه به عنوان ثروت ملی یکی از جدیدترین و مناسب ترین موزه ها در سطح کشور خواهد شد و امکان پذیرایی و بازدید بهتر را برای علاقمندان فراهم خواهد کرد.

ارسال نظر: