اسماعیلی: اکثر مطبوعات کشور قانون‌مدارند

کدخبر: 927470

رئیس کل دادگستری استان تهران در دیدار اعضای هیات منصفه مطبوعات گفت: تنها تعداد معدودی از مطبوعات گاهی اوقات دچار اشتباه می‌شوند که لازم است در چارچوب مقررات قانونی با آن‌ها برخورد شود

به گزارش «نسیم»، اعضای هیات منصفه مطبوعات با رئیس کل دادگستری استان تهران دیدار کردند.

اسماعیلی در این دیدار ضمن تشکر از زحمات ارزشمند هیات منصفه مطبوعات اظهار کرد: هیات منصفه مطبوعات مطابق با قانون، جایگاه خطیری دارد که امید است اعضای محترم این هیات با توجه به شایستگی‌ها و فرهیختگی‌های شخصی که دارند در انجام وظایف قانونی خود موفق باشند که در نتیجه آثار و برکات فراوانی نیز نصیب مردم خواهد شد.

وی در ادامه افزود: من بر این باورم که اگر مطبوعات به رسالت حساس خود آشنا بوده و در آن مسیر گام بردارند نه تنها دیگر شاهد تخلفی در این عرصه نخواهیم بود بلکه موجبات ارتقاء سطح علمی، اخلاقی و آگاهی جامعه را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که مطبوعات جایگاهی بس مهم در اجتماع داشته و نقش تاثیرگزاری را ایفاء می‌نمایند.

وی افزود: بحمدالله اکثر مطبوعات کشورمان قانون‌مدارند و تنها تعداد معدودی از آن‌ها بعضا دچار اشتباه می‌شوند که لازم است در چارچوب مقررات قانونی با آن‌ها برخورد شود. برای قوه قضائیه جای بسی افتخار است که اعضای هیات منصفه مطبوعات را علما و شخصیت‌های فرهیخته در عرصه‌های مختلف تشکیل می‌دهند که به عنوان بازوی مشورتی برای دادگاه به شمار می‌رود.

وی به نقش حساس هیات منصفه مطبوعات اشاره و اظهار کرد: این عزیزان با توجه به تجربیات بی‌شماری که در ابعاد مختلف دارند می‌توانند آسیب‌های مطبوعاتی را شناسایی کرده و همراه با راهکارهای لازم به متولیان امور ارائه کنند و قطعا این نقشه راه بسیار مناسبی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح ارتباطات جامعه خواهد بود.

رییس کل دادگستری استان تهران در پایان ضمن استقبال از نقطه نظرات اعضای هیات منصفه مطبوعات، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری نشست‌های تخصصی در آینده با قضات دادسرا و دادگاه در جهت تامین نقطه نظرات مطرح شده در جلسه به ویژه ارتقاء کیفی تحقیقات و مفاد کیفرخواست‌های صادره اقدامات لازم صورت گیرد.

در این دیدار ابتدا افتخاری سرپرست دادگاه‌های کیفری استان تهران گزارشی از عملکرد هیات را مطرح کرد و سپس تعدادی از اعضای هیات منصفه مطبوعات هم به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف در حیطه وظایف محوله پرداختند.

ارسال نظر: