کتاب "مفتون و فیروزه" هشت بار بازنویسی شد

کدخبر: 928194

نویسنده این کتاب در گفتگو با «نسیم» افزود: متاسفانه در حوزه آثار مکتوب مربوط به حوزه "انقلاب اسلامی" ضعف داریم/ این رمان به حضور مقام معظم رهبری در دوران قبل از انقلاب در مشهد اشاره‌ می‌کند

سعید تشکری در گفتگو با «نسیم» در خصوص کتاب "مفتون و فیروزه" گفت: این کتاب 8 بار بازنویسی شد و به همین دلیل زمان نگارش آن 6 سال طول کشیده است.

وی ادامه داد:داستان این کتاب مربوط به یک گروه تئاتر در بستر است که در پی اتفاقات انقلاب متحول شدند و در نهایت جریان فرهنگی متعهد را به وجود آورند؛ در واقع زمان رمان "مفتون و فیروزه" در یک بازه زمانی 2 ساله است که از سال 1355 شروع و تا سال 1357 ادامه دارد.

نویسنده کتاب «پاریس پاریس» اظهار داشت: "مفتون و فیروزه" داستان جماعتی روشنفکر است که در سال 1355 به نوعی به دنبال حرکت در مسیر تئاتر متعهد هستند که نحله فکری آنها به خلق تئاتر ابوذر هم منتهی می شود.

تشکری با بیان اینکه متاسفانه در حوزه آثار مکتوب مربوط به مسائل انقلاب اسلامی ضعف داریم، گفت: برای انجام کارهای پژوهشی این کتاب به سراغ افراد رفتم و به عبارت دیگر از تاریخ شفاهی آنها استفاده کرده ام.

وی افزود: قطعا کاراکترهای هر رمانی که یکی مستند و دیگری غیرمستند است؛ در حوزه کاراکتر مستند این کتاب می توان به حضور مقام معظم رهبری در مشهد اشاره کرد؛ البته همراه با رهبری شخصیت های گسترده دیگری نیز حضور داشتند که مجموع این افراد منجر به خلق رمان شد.

نویسنده کتاب « پاریس پاریس» خاطر نشان کرد: این رمان در 2 جلد منتشر شده است و باید بگویم که در جلد دوم این کتاب داستان به پایان می رسد و قرار نیست در آینده مجلدات دیگری از آن را بنویسم.

ارسال نظر: