سعید تشکری: هفت سال، صرف نگارش "مفتون و فیروزه" کردم

کدخبر: 928710

این نویسنده در مراسم رونمایی از کتابش، اظهار داشت: این کتاب، داستان زندگی مردمی است که با اعتبار و اعتنا به جامعیت مذهبی و ملی خودشان کوشیدند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد در مراسم رونمایی از کتاب "مفتون و فیروزه" اظهار داشت: متاسفانه یک جریان خزنده ای در حال تلاش است که با تاریخ نویسی سعی دارد کنار امام خمینی(ره)، شریک دیگری برای ایشان درست کند و می گویند که انقلاب تنها دست پخت امام نبود.

وی افزود: نهضت امام راحل(ره) محور اصلی انقلاب بوده، عوامل دیگر نیز متاثر یا زاییده آن بوده اما هیچ کدام متناسب با جایگاه و شخصیت امام نبود.

انتظامی اظهار داشت: نهضت اسلامی در مشهد سه پایه و شخصیت داشت یکی شهید هاشمی نژاد، دیگری آیت الله واعظ طبسی و سومین نفر هم رهبر معظم انقلاب که این سه نفر هر سه دوست بودند و برنامه های انقلابی مشهد را طراحی می کردند.

معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد بیان داشت: این کتاب مستقیم به شخصیت رهبری معظم انقلاب اشاره نمی کند، و بیشتر به تبعید ایشان اشاره دارد دلیلش هم به خاطر این است که خواننده احساس نکند این یک رمان فرمایشی است.

سعید تشکری، نویسنده این کتاب نیز اظهار داشت: هنرمندان مشهد همیشه غریب هستند، خوشحالم که این کتاب در تهران رونمایی می شود.

وی بیان داشت: نوشتن این کتاب، هفت سال زمان برده است. "مفتون و فیروزه" از مردمی حرف میزند که فرهنگ، مذهب، اخلاق و هنر دارند.

تشکری، اظهار داشت: این کتاب، داستان زندگی مردمی است که با اعتبار و اعتنا به جامعیت مذهبی و ملی خودشان کوشیدند. از مردمی صحبت می کند که خیلی از آنها زنده اند و امیدوارم که با این اثر زنده بمانند.

نویسنده "مفتون و فیروزه" در انتها گفت: به خاطر بیماری "ام اس" کسی از من سراغ نمی گرفت اما خبرنگاران دردمندی پیدا شدند و سراغ من آمدند و این برنامه را برگزار کردند که از آنها تشکر می کنم.

ارسال نظر: