جلسه دادگاه ضارب شهید خلیلی برگزار شد

کدخبر: 930399

وکیل اولیای دم: ادعای مستی متهم کذب و ضربه کشنده بوده است/گذشت در مرحله قبلی دادگاه برای ایراد ضرب و جرح بود نه قتل عمد/ ضارب: ضربه برای تهدید بود نه قتل شهید خلیلی

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حامد صفری، وکیل اولیای دم علی خلیلی در جلسه امروز دادگاه گفت: من لایحه دفاعیات خود را در هفت برگ تقدیم دادگاه کردم در رابطه با مهمترین ایرادی که وکیل متهم در رابطه با رضایت‌نامه گرفته بود باید بگویم که موضوع رضایت‌نامه صرفاً‌در بحث پرونده جرح عمدی بوده است و گذشت علی خلیلی هم در این خصوص بوده است اما اعمال حق قصاص از حقوق حقه اولیای دم است.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه در مرجع انتظامی اظهار داشته بود که شهید خلیلی به وی فحش ناموس داده اما در شعبه 1033 ضمن اقرار صریح به اینکه خلیلی می‌خواسته امر به معروف کند عمل خود را مقابله با اقدامات آن مرحوم عنوان کرده است نوع عمل متهم در وارد کردن ضربه چاقو در گردن خلیلی در همه اقشار جامعه کشنده است و ادعای مستی متهم کذب است و با توجه به نظریه ثانویه کمیسیون پزشکی قانونی که ضربه وارده علت مرگ بوده قتل عمد شهید خلیلی توسط متهم محرز است.

قاضی خطاب به وکیل گفت: شما در بند پنج لایحه خود برای دریافت دیه اعمال آمادگی کرده‌اید آیا درست است؟ که وکیل در پاسخ گفت: در صورت صدور حکم قصاص بله.

"الف.ش" ضارب علی خلیلی در دادگاه گفت: من اولاً به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم من در لحظه وقوع حادثه در حال خودم نبودم و قصد این کار را نداشتم من ضربه را به قصد ترساندن علی خلیلی زدم اما الآن احساس پشیمانی دارم و از شما می‌خواهم کمکم کنید .

وی ادامه داد: من ضربه وارده را قبول دارم اما قتل و عمدی بودن آن را قبول ندارم.

ارسال نظر: