محمدمهدی زاهدی: رئیس‌جمهور به لبخندهای فریبکارانه غربی‌ها "نه بزرگ" خواهد گفت

کدخبر: 930785

نماینده مردم کرمان افزود: سفر آقای روحانی به نیویورک نماد عزت و غرور ملی خواهد بود/ آموزش و پرورش ما مشکل ساختاری دارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان در نطق میان دستور با اشاره به مشکل ساختاری آموزش و پرورش اظهار داشت: آموزش و پرورش با داشتن 22 میلیارد تومان اعتبار که 98 درصد آن صرف هزینه‌های جاری می‌شود دچار مشکلات ساختاری است که برای حل آن چاره‌ای جز تغییر ساختار وجود ندارد.

وی با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به نیویورک عنوان کرد: سفر آقای روحانی به نیویورک نماد عزت و غرور ملی خواهد بود. رئیس‌جمهور به لبخندهای فریبکارانه آنها نه بزرگ خواهد گفت.

نماینده مردم کرمان بااشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش افزود: این سند به حیات طیبه اشاره دارد که برای رسیدن به آن باید برنامه‌های جامعی تدوین شود. سرلوحه این برنامه‌ریزی باید توسعه فرهنگ نماز و نمازخوانی و قرآن‌خوانی باشدذ.

وی همچنین برای حل مشکلات ساختار آموزش پرورش پیشنهاد داد: لایحه رتبه‌بندی معلمان زودتر از طرف دولت به مجلس بیاید. نظام "زیرنظام‌ها"از اولویت‌های آموزش شود. برای تعمیر و ترمیم مدارس یک میلیارد دلار از صندوق ذخیره ارزی اختصاص یابد. به بازنشستگان توجه ویژه شود.

زاهدی همچنین برای بخش آموزش عالی هم پیشنهاداتی عنوان کرد و افزود: با توجه به ابلاغ مقام معظم رهبری در مورد سیاست‌های کلی فناوری باید به بخش پژوهش توجه ویژه کرد. متأسفانه در بودجه سال 93 توجه کافی به این بخش صورت نگرفت. قرار بود یک درصد تولید ناخالص به پژوهش اختصاص یابد که نه دولت اهتمام کرد و نه مجلس رأی داد. طبق برنامه توسعه در سال 1404 باید 4 درصد تولید ناخالص کشور به امر پژوهش اختصاص یابد. موضوع پژوهش برای اصلاح ساختار آموزشی باید جدی گرفته شود.

ارسال نظر: