علیرضا علیپور: بدلیل مشغله زیاد و رعایت آئین نامه از کمیته اخلاق جدا شدم

کدخبر: 931069

دبیر سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال در گفتگو با «نسیم» افزود: تعیین دبیر ارتباطی با مسئول یا سایر اعضای کمیته اخلاق نداشته و جزو وظایف آنها نیست بلکه با پیشنهاد دبیرکل فدراسیون و تایید رئیس تعیین می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، وی افزود: به استناد ماده 18 آئین‌نامه اخلاق فدراسیون فوتبال که رئیس و معاون و روسای دیوان‌ها و معاونین آنان و مدیران کمیته اخلاق باید مستقل بوده و نمی‌توانند سمت دیگری در هیأت‌ها و باشگاه‌ها و فدراسیون فوتبال داشته باشند، با توجه به اینکه بنده همزمان با مسئولیت دبیری ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران، مسئولیت کمیته نظارت و بازرسی و ارزشیابی سازمان لیگ را داشته و در ماموریتی جدید از ابتدای تیرماه مسئولیت کمیته صیانت از لیگ را با نظر AFC و تایید هیأت رئیسه سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال به اینجانب واگذار کردند، طبعا اولا به این دلیل که وقت زیادی که این دو کمیته از من می‌گیرد و نظارت جدی که باید در برگزاری مسابقات و سلامت لیگ از مسائل خاص داشته باشم و دوما بدلیل رعایت مفاد ماده 18 آئین‌نامه اخلاق و 45 اساسنامه فدراسیون فوتبال، بنده درخواست دوستان کمیته اخلاق و ریاست فدراسیون را برای ادامه کار در دبیرخانه این کمیته تا رسمی شدن تشکیلات پذیرفتم اما در ادامه بدلیل اهمیت کار کمیته صیانت با وجود درخواست ریاست فدراسیون و دبیرکل برای دبیری کمیته اخلاق به این درخواست جواب مثبت ندادم. ضمن اینکه تعیین دبیر کمیته اخلاق هیچ ارتباطی به مسئول محترم یا سایر اعضای کمیته اخلاق نداشته و جزو وظایف آنها نیست.

علیپور ادامه داد: هر فردی که تشخیص دهد و بتواند مسئولیت را در حوزه فوتبال از دوش بنده بردارد دست او را می‌بوسم و همیشه دعاگوی او خواهم بود. چون تکلیفی را از من برداشته است. البته فکر نمی‌کنم که آقای محمدزاده این صحبت‌ها را مطرح کرده باشد. اگر مطرح هم کرده باشند ایشان طبق مقررات و آئین‌نامه صلاحیت قانونی برای برکناری بنده را نداشته و نخواهند داشت.

ارسال نظر: