عضو اتاق بازرگانی ایران: از سال گذشته یک ریال هم به خودروسازان پرداخت نشده است

کدخبر: 932625

پورقاضی در گفتگو با «نسیم» با اشاره به وضعیت تولید در کشور افزود: بدون اینکه مستنداتی درباره نرخ رشد صنعتی ارائه شود، نمی‌توانیم به راحتی قضاوت در زمینه آن نرخ رشد داشته باشیم

وی افزود: بخش تولید کشور هم‌اکنون در مسیر بهبود قرار دارد. مهدی پورقاضی گفت: ارائه گزارش و آمار نیازمند اطلاعات کافی است، برای مثال، بدون این‌که مستنداتی درباره نرخ رشد صنعتی کشور ارائه شود، نمی‌توانیم به راحتی قضاوت در زمینه آن نرخ رشد داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر صنایع خودروسازی کشور در وضعیت مطلوبی به سر نمی‌برد؛ این در حالی است که تولیدات خودرو کشور رشد پیدا کرده است.

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران در گفتگو با «نسیم»، با اشاره به اینکه مطالبات صنعت خودروسازی از سال گذشته تا به امروز پرداخت نشده است، عنوان کرد: در حال حاضر واحدهای تولیدی کوچک و متوسط با مشکلات شدیدی روبه رو هستند و برخی تعطیل و برخی نیز متوقف شده‌اند.

پورقاضی با بیان اینکه مسأله‌ای که فضای کسب‌وکار را مبهم کرده، نبوده چشم‌انداز است، متذکر شد: معوقات بانکی و مالیات‌های سنگین و نیز جرایم بانکی، فضا را برای تولیدکنندگان تنگ کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بانک‌ها می‌دانند برخی از تولیدکنندگان به دلیل شرایط اقتصاد کشور با مشکل مواجه شدند، اما جرایم بالایی را در صورت دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی در نظر می‌گیرند.

ارسال نظر: