کاتب: ماده ۲۴ لایحه خروج از رکود اقتصاد دولت حذف می‌شود

کدخبر: 932627

سخنگوی کمیسیون بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم» با اشاره به مواد مورد بحث نمایندگان و دولت در لایحه خروج از رکود اظهار داشت: ماده ۲۴ لایحه خروج از رکود منجر به رشد پایه پولی و به دنبال آن، بالا رفتن نرخ تورم می‌شود

وی افزود: نظر مجلس در زمینه پیشنهاد دولت درباره تسعیر نرخ ارز منفی است؛ چراکه بدهی‌های دولت از راه تولید درآمد پرداخت نمی‌شود، بلکه به وسیله بالا بردن قیمت ارز این اتفاق می‌افتد.

غلامرضا کاتب تصریح کرد: ماده 24 لایحه خروج از رکود منجر به رشد پایه پولی و به دنبال آن، بالا رفتن نرخ تورم می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت در حال حاضر به بانک‌ها بدهی دارد، عنوان کرد: در شرایطی که در رکود و تورم بالا به سر می‌بریم و با توجه به تجارب تلخی که در گذشته داشتیم، دولت نمی‌تواند اقدام به استقراض از بانک مرکزی کند؛ این در حالی است که پس از پرداخت بدهی خود به سیستم بانکی، می‌تواند نسبت به دریافت وام اقدام کند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با «نسیم» متذکر شد: دولت از راه افزایش درآمد خود در برنامه‌ریزی‌های بودجه، می‌تواند نسبت به تسویه بدهی‌های خود عمل کند و هر ساله قسمتی از بدهی‌ها را پرداخت کند.

کاتب خاطرنشان کرد: ما با دولت تا رسیدن به جمع‌بندی نهایی درباره این ماده از لایحه بحث و تبادل نظر خواهیم داشت، ولی در کل تصور می‌کنم احتمال حذف ماده 24 لایحه خروج از رکود بالا باشد.

ارسال نظر: