حشمتی: جایزه "هنر و ادبیات محتشم" معرفتمان را نسبت به نهضت عاشورا بیشتر می‌کند

کدخبر: 933049

معاون عترت و قرآن وزارت ارشاد در نشست خبری این جایزه گفت: در این دوره از جایزه محتشم از شعر عبور کرده و بخش‌های دیگر مانند ادبیات داستانی، فیلم و هنرهای تجسمی را نیز اضافه کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام حشمتی، معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد در نشست خبری دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم که بعد از ظهر امروز در ساختمان این معاونت برگزار شد گفت: در حوزه معاونت بخش اهل بیت و عترت کمتر دیده شده بود دکتر ضرغامی که پیشنهاد همکاری با این دوره از جایزه را دادند ما استقبال کردیم و امیدواریم که بتوانیم کمک کنیم.و هدفمان این بود تا معرفت خود را به ویژه در رابطه با نهضت عاشورا بیشتر کنیم.

وی ادامه داد: در مرحله اول بیشتر مقوله شعر مطرح بوده است اما امسال توسعه‌ای در موضوعات داده شده که در حقیقت ما از حوزه شعر عبور کرده و ادبیات داستانی هم ضمیمه شده، مقوله کتاب نیز به این بحث اضافه شده است، فیلم و فیلمنامه نیز مد نظرمان بوده است که دبیرخانه آن در استان و سایت فراخوان آن نیز فعال شده است و هنرمندان و نویسندگان با مراجعه به سایت این مجموعه فراخوان را مطالعه کنند.

حشمتی در رابطه با این که حضور و همکاری این معاونت در رابطه با جایزه هنر و ادبیات محتشم بیشتر در بخش سیاست گذاری است گفت:ما بیشتر کارهای ستادی و حمایت و پشتیبانی و سیاست گذاری را انجام می دهیم و کار اجرایی بر عهده ادارات کل است.

وی با بیان این که آغاز فراخوان این جایزه منجر به خلق آثار ادبی و هنری خواهد شد ادامه داد: تا پایان محرم امسال دریافت آثار خواهیم داشت از سوم آذر تا دو هفته بر روی آثار داوری خواهد شد و از نیمه دوم آذرماه نیز انتخاب برترین ها و مراسم تقدیر از آن ها را برگزار خواهیم کرد.

در ادامه نشست ضرغامی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بیان داشت: تمامی معاونت‌ها از جمله معاونت هنری و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهتر است تا در بحث های حمایت های قرآنی با معاونت قرآن و عترت هماهنگ باشند.

وی در رابطه با جایزه هنر و ادبیات محتشم گفت: سال گذشته اولین دوره این جایزه بود در دومین دوره به دنبال کشف و زمینه بروز و ظهور استعدادها و خلاقیت در زمینه شهر هستیم و بحث نوگرایی برایمان مطرح است.

ضرغامی تصریح کرد: در بخش شعر حداکثر هر فرد 3 اثر ، در حوزه داستان 3 اثر و حداکثر شامل 300 کلمه، در بخش پایان‌نامه، پایان نامه‌های 91 به بعد و کتاب نیز کتابی که از 91 به بعد چاپ شده باشد و چاپ اولش نیز است مورد قبول دبیرخانه خواهد بود.

وی در پایان گفت: در رابطه با هنرهای تجسمی نیز فیلم‌های بیست دقیقه که بعد از سال 92 ساخته شده باشد و در دو بخش مستند و داستانی مد نظر است. تصویرسازی ، نقاشی ، پوستر، عکاسی و نقاشی خط و همچنین نگارگری نیز در بخش هنرهای تجسمی جایزه هنر و ادبیات محتشم است. برگزاری شب های شعر و نشست‌های تخصصی نیز بخش های جانبی این جایزه است.

ارسال نظر: