معاون بنیاد شهید: میزان ارائه خدمات به جانبازان در حال تفکیک از مقدار درصد جانبازی‌شان است

عبدالرضا عباسپور، معاون درمان سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران

عباسپور در گفتگوی تفصیلی با «نسیم» در خصوص مباحث پر ابهامی چون نحوه تعیین درصد جانبازان و انتقادات وارده به آیین نامه‌ها و مصادیق لفظ "شهید" بعد از فوت ایثارگران پاسخ گفت

دکتر عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران که با حضور در خبرگزاری «نسیم» و گفتگو با خبرنگاران این خبرگزاری در خصوص مباحث مهمی و پر ابهامی چون پرونده مصدومین شیمیایی سردشت، نحوه تعیین درصد جانبازان، مصادیق بارز لفظ شهید بعد از فوت ایثارگران، مشکلات دارویی و درمان جانبازان، چگونگی نوبت دهی به جانبازان برای حضور در آسایشگاه ها و حرف و حدیث های مربوط به آن چگونگی روال اعزام جانبازان به خارج از کشور و حضور پروفسرهای مطرح خارجی در کشور و سایر مسائل و ابهامات مربوط به درمان جانبازان و ایثارگران توضیحاتی ارائه داده است که بخش نخست این گفتگو به شرح زیر آمده است:

آقای دکتر عباسپور بهتر است در ابتدا در خصوص کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران که همیشه مورد بحث بوده  و هست توضیحاتی بفرمایید و در ادامه در مجموع  اینکه بحث های تعیین درصد در بنیاد شهید چگونه است و آیا قوانین آن به تجدید نظر نیاز دارد زیرا خیلی ها اینگونه معتقدند؟

البته در ابتدا باید بگویم تنها مرجعی که طبق قانون مسئول تعیین درصد ایثارگران و جانبازان سراسر کشور است، کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران است.

پس تکلیف کمیسیون های ارگان های نظامی چه می شود؟ یعنی آنها غیر قانونی اند؟

همانطور که می دانید کمیسیون های پزشکی مختلفی در سراسر کشور داریم از کمیسیون های نیروهای مسلح گرفته تا تامین اجتماعی، اما تنها مرجع تعیین درصد قانونی در کل کشور، کمیسیون بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور است البته این بدان معنا نیست که خدای ناکرده کمیسیون های نیروهای مسلح غیر قانونی می کنند زبرا نیروهای مسلح تعیین درصد را برای خودشان انجام می دهند تا از این طریق بتوانند خدمات خودشان به جانبازان تحت پوشش خود را مدیریت کنند.

بنیاد شهید و امور ایثارگران به این دسته از جانبازان خدماتی ارائه نمی دهد؟

بنیاد به همه جانبازان سراسر کشور بر طبق قانون، امکانات و خدمات لازم را ارائه می دهد اما تعیین درصدی که اساسا برای جانبازان صورت می‌گیرد و بر اساس آن یک سری مزایا و امتیازاتی به جانبازان سراسر کشور تعلق می گیرد طبق قانون توسط کمیسیون بنیاد شهید و امور ایثارگران صورت می گیرد و ملاک اصلی ما همین کمیسیون بنیاد شهید است.

 

 

در خصوص نحوه بازنگری و تدوین بندهای مختلف کمیسیون تعیین درصد نگفتید؟

طبق سنوات گذشته کمیسیون هایی که تشکیل می شود بر اساس معیارهای خاصی بوده که میزان از کارافتادگی جسمی و روانی جانبازان متقاضی را مشخص می کرده و بر اساس آن جانبازان تعیین درصد می شوند و البته در کنار این مسئله، هر چند سال یکبار در آیتم های مربوط به کمیسیون پزشکی بنیاد شهید بازنگری های اساسی صورت می گیرد که هیچ مشکلی پیش نیاید.

 تنها کارشناسان بنیاد شهید و امور ایثارگران در این بازنگری ها نقش دارند ؟

اولا آیین نامه هایی که برای تعیین درصد مورد استفاده متخصصان کمیسیون پزشکی بنیاد شهید قرار می گیرد تنها بنیاد شهید مسئول تنظیم آن نیست و در واقع ستاد کل  نیروهای مسلح مسئول اصلی این بازنگری ها است که با هماهنگی بنیاد شهید آیین نامه تعیین درصد مشخص  می شود و به تایید هیات دولت می رسد و در نهایت آیین نامه تعیین درصد به کمیسیون های پزشکی بنیاد شهید در سراسر کشور ابلاغ میشود.

 آخرین مرتبه ای که آیتم‌های تعیین درصد بازنگری شده، چه زمانی بوده است؟

در واقع آخرین مرتبه ای که آیتم‌های تعیین درصد بازنگری شده مربوط به چهار سال پیش بوده یعنی در سال 89 آیین نامه جدید به ما ابلاغ شد و اخیرا هم مجدد با هماهنگی ها ستاد کل نیروهای مسلح ، بخش تخصصی آیین نامه بازنگری شده و هم اکنون نیز در حال عملیاتی شدن این بازنگی هستیم.

یعنی با ستاد کل نیروهای مسلح تعامل کافی دارید؟

بله همانطور که گفته شد آیین نامه را با هماهنگی ستاد کل تنظیم می کنیم و به تایید هیات دولت می رسانیم.

پس با این تعامل و هماهنگی که بین بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستادکل نیروهای مسلح وجود دارد، برخی از جانبازان معترض‌اند که کمیسیون های سپاه و سایر ارگان های نظامی جانبازی ما را احراز کرده اما بنیاد شهید و امور ایثارگران جانبازی ما را احراز نکرده است، علت این تناقض چیست؟ در این خصوص توضیح می دهید؟

اولا همانطور که قبلا گفته شد، کمیسیون های سایر ارگان های نظامی خیلی ملزم به رعایت این آیین نامه  های مصوب نیستند زیرا آنها درگیر مسائل داخلی خود هستند ، دوما  کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران صرفا مکانی است که محل ورود جامعه جانبازی محسوب می شود که الان  حدود 560 هزار نفر جانباز در سراسر کشور وجود دارد و برای کسی که بخواهد وارد کمیسیون بنیاد شهید شود در درجه اول باید جانبازی اش احراز شود.

 

 

خب این احراز توسط بنیاد شهید به چه صورت است؟

در بنیاد شهید به خاطر اینکه رعایت انصاف بیشتری برای جانبازن شود کمیسون به دو قسمت "احراز" و "تعیین درصد" تقسیم شده است که قسمت احراز بر عهده معاونت تعاون بنیاد شهیدو امور ایثارگران است و تعیین درصد بر عهده معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید است که در واقع کار تخصصی پزشکی ادر معاونت بهداشت و درمان انجام می شود.

 در واقع  روال تعیین درصد و یا تجدید نظر از معاونت تعاون بنیاد شهید شروع میشود نه معاونت بهداشت و درمان. درست است؟

بله کسی که بخواهد بیاید درخواست تعیین درصد و یا تجدید نظر بدهد ابتدا می رود در معاونت تعاون مدارک خود را تکمیل می کند و زمانی که جانبازی اش از سوی معاونت تعاون بنیاد شهید احراز شود و وقتی مدارکشان تکمیل و توسط کارشناسان تایید شد برای تعیین درصد به معاونت بهداشت درمان و کمیسیون پزشکی می آید.

زمانی هم که جانباز به معاونت بهداشت و درمان بنیاد شهید می آید در وهله نخست باید ببینیم این جانبازی که وارد کمیسیون میشود چه نیازی دارد .

در خصوص این نیازها بیشتر توضییح می دهید؟

ببینید ما در کشورمان میزان خدمات را از طریق درصد به جانبازان ارائه می دهیم و بالاخره یک جانبازی ممکن است یک نیاز خاصی داشته باشد که با درصدش تناسب ندارد به عنوان مثال یک جانباز 15 درصدی شاید می خواهد فرزندش معاف شود و اصلا شاید هیچ خواسته و نیاز مادی و مسکن و غیره ندارد اما خب با 15 درصد نمی شود فرزندش را معاف کرد و به درصد بالاتری نیاز است و مسلم  است وقتی این بنده خدا بیاید به کمسیون پزشکی و بالای 15 درصد نشود و فرزندش را نتواند معاف کند مسلما ناراضی خواهد بود و با این گونه موارد که زیاد هم اتفاق می افتد ذهنیت ناراضی بودن جانبازان عزیز از کمیسیون پزشکی اینگونه شکل میگیرد.

یعنی می خواهید بگویید آن دسته از جانبازانی که از کمیسیون های تعیین درصد بنیاد شهید و امور ایثارگران ناراضی اند همه به این گونه است و کمیسیون بدون هیچ اشکالی فعالیت میکند؟

نه به واقع منظورم این نبود ، بگذارین بحثی را مطرح کنم سپس در این خصوص توضییح بیشتری ارائه میدهم.

بفرمایید؟

ببینید ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران هم خیلی به این مسئله که میزان خدمات باید طبق درصدها باشد معتقد نیستیم و خودمان نیز به دنبال این هستیم که خدمات به جانبازان را از درصدها تفکیک کنیم یعنی همه چیز منوط به درصد نباشد و البته این مهم باید با کمک  نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اتفاق بیفتد.

به خاطر بحث بودجه می گویید؟

اصلا بودجه خیلی مهم نیست چون برخی خدمات هستند که نیازی به بودجه خاصی  ندارد بلکه یک سری تسهیلاتی است که بتوانیم در اختیار ایثارگران و جانبازان عزیز بگذرایم مثل بحث معافیت خدمات سربازی فرزندان و طرح ترافیک که اصلا بودجه نمی خواهد بلکه نیاز به تعامل بنیاد شهید و امور ایثارگران و مجلس شورای اسلامی دارد تا چنین خدماتی از بحث تعیین درصد جدا شود و این خدمات را بسط دهیم و نیاز به مراجع جانباز برای تعیین درصد برای دریافت چنین خدماتی به حداقل برسد.

واقعا تا چه انداره امکان وقوع چنین اتفاقی است؟

بالاخره در وهله نخست باید توانایی و ظرفیت  کشور درنظر گرفته شود و مجلس هر سال اینکار را انجام می دهد.

 

 

یعنی در این خصوص اتفاق خاصی رخ داده است؟

بله به ععنوان مثال در خصوص وام مسکن این اتفاق به همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی  رخ داده است زیرا در بحث مسکن، تا 2 سال پیش قوانین مصوب مجلس می گفت فقط به جانبازان بالای 25 درصد وام مسکن می دهند سال گذشته اعلام شد به 20 درصد هم ارائه می شود و امسال هم اعلام شد به 15 درصد هم پرداخت می شود و شاید سال آینده اعلام شود کلا درصد برای دریافت وام مسکن دخیل نباشد.

 اما واقعا اعتقاد دارید برای انجام صددرصدی این طرح بیا حالا، حالا صبر کنیم؟

به هر حال در درجه نخست باید خدمات و تسهیلات رو از درصد تفکیک کنیم و خدمات را بسط دهیم و البته خیلی بستگی به امکاتات کشور دارد.

بگذریم برویم سراغ مباحث تعیین درصد، آقای دکتر عباسی در حال حاضر اگر جانبازان شهرستانی درخواست جدید تعیین درصد داشته باشند شرایط به چه صورت است ؟ این بنده های خدا باید کمافی سابق با همه سختی ها خاص خود برای حضور در کمیسیون پزشکی به تهران بیایند؟

در ابتدا می خواهم در خصوص کمیسییون پزشکی توضیحی بدهیم و آن اینکه کمیسیون بصورت متمرکز است و بدین صورت است که هر کسی که درخواست داشته باشد در هر استانی از کشور به مرکز استان مراجعه چه کمیسیون اولیه، چه مجددو وچه اعتراض، در لیست نوبت قرار می گیرند و مجددا کمیسیون برایشان تشکیل می شود.

 یعنی هیچ محدودیتی در تشکیل کمیسیون مجدد برای جانبازان ندارید؟

روال این است که اگر کسی سه سال از کمیسیون قبلی خود گذشته باشد و مجددا تقاضای کمیسیون کند و حتی اگر آن سه سال تکمیل نشده باشد ولی مدارک جدید جانبازی چه از نظر احراز و چه از نظر درمانی داشته باشد می تواند تقاضای تشکیل کمیسیون دهد.

خب حالا بریم سراغ پاسخ به سوال شما، یکی از اقداماتی که در استان ها  انجام میشود این است که پزشکان مشاور در استان های مختلف وظیفه دارند هر جانباز متقاضی پرونده فرد را قبل از درخواست راهنمایی کنند که به این جانباز اعلام کند که رفتن به کمیسیون فایده ای دارد یا خیر، یعنی مشاوره قبل  از تشکیل کمیسیون میدهد تا از تشکیل کمیسیون های بی فایده در سطح استان ها جلوگیری شود.

وقتی در سطح استان‌ها درخواست های نهایی مشخص شد آن درخواست ها به کمیسیون پزشکی مرکز در تهران ارجاع می شود و کمیسیون مرکز  بر اساس نیاز پرونده ها پزشکان، متخصصان ودبیران مجرب کمیسیون را به شهرهای گوناگون اعزام می کند در واقه چند سالی است با این اقدام از اعزام های جانبازان به تهران برای تشکیل کمیسیون جلوگیری به عمل می آید.

اینکه گفته می شود اغلب متخصصان کمیسیون پزشکی از خانواده ایثارگران هستند، صحت دارد؟

بله در خصوص اعضای کمیسیون باید بگویم اینها تقریبا همگی یا ایثارگرند یا جانبازند و یا عضوی از خانواده شهدا و ایثارگران هستند و حتی متخصصین طراز اولی که دعوت به همکاری می شوند معمولا از جنس خود ایثارگران اند و می توانند مشکلات شان را کامل درک کنند و با دقت و تمرکز بیشتری قضاوت کنند.

آقای عباسپور در خصوص آیین نامه فعلی کمیسیون تعیین درصد کمی توضییح می دهید؟

این آیین نامه ای که هم اکنون در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران لحاظ می شود، بیش از 4 هزار آیتم را در خود جای داده است یعنی از قطع بند یک انگشت گرفته تا سایر اعضای بدن در این آیین نامه لحاظ شده است.

 

 پس جریان انتقادات وارده برخی از کارشناسان به ضعف های این آیین نامه به چه علت است؟

به جرات می توان گفت، کاملترین آیین نامه تعیین درصد نه تنها در خاورمیانه بلکه دنیا را در کشور تنظیم کرده ایم زیرا تنظیم این آیین نامه برگرفته از تمامی تجربیات همه کشور ها  بوده است که به خوبی بهترین استفاده را از تجربیات آنان کرده ایم و آسیب شناسی های مناسبی هم در خصوص آیین نامه های سایر کشورها شده است.  

صادقانه بگویید پس این اعتراض های جانبازان عزیز به چه علت است؟

خب به واقع باید گفت اغلب این عزیزان ، اعتراض ها به خاطر این است که بیشتر متقاضیان به خواسته های درصدی و امکانات مدنظر مورد نیاز خود نمی رسند و مسلما ناراضی خواهند بود.

یعنی ضریب اشتباهی تشخیصی پزشکان جایی ندارد؟

بالاخره اشتباهات اجتناب ناپذیر پزشکی در همه جای دنیا وجود داد و انسان هم جایز الخطاست اما باور کنید تاثیرات این اشتباهات بسیار بسیار کم است.

یعنی معتقدید احتمال دخیل شدن سلایق و نظرات شخصی متخصصان و دبیران کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حد صفر است؟

وقتی می گوییم 4 هزار آیتم در آیین نامه لحاظ شده است معلوم است، خیلی خیلی ضریب اشتباه به حداقل می رسد البته اشتباهات پزشکی را در سراسر دنیا که امری طبیعی است را نمی توان انکار کرد اما ما برای این اشتباهات سهوی و حداقلی هم با تشکیل کمیسیون بدوی، تجدید نظر و عالی آنان را خنثی کرده ایم.

صاقانه بگویم با تمهیداتی که لحاظ شده حق جانبازان متقاضی در کمیسیون تعیین درصد با حداقل اشتباهات رعایت می شود زیرا پس از رای کمیسیون دوباره مشاوره پرونده را بررسی می کند  چه بسا بوده که مشاوره به جانباز گفته مجددا تجدید نظر بده در کمیسیون پزشکی  تا به حقت برسی و البته همین اتفاق هم به کرات افتاده است  در مجموع با راهکارهای مختلفی سعی کرده ایم که تمامی اشتباهات را به حداقل برسانیم.

پس به خاطر به تازگی  همین "کد ها" را به خود جانبازان ارائه می دهید؟

دقیقا همینطور است در گذشت کدها را به جانبازن متقاضی نمی دادیم الان برای باقی نگذاشتن هیچ ابهامی برای جانبازان عزیز، کدهای تعیین درصدشان را پس از کمیسیون به آنها اعلام  می کنند یعنی بهشان گفته میشود بر اسا کدوم کد چه درصدی به آنها تعلق گرفته است و جمع کد ها تعیین درصد را تشکیل می دهد پس با این اوصاف سلیقه دیگر هیچ جایگاهی در تعیین درصد ها ندارد

پس جانبازان هیچ مشکلی در خصوص کمیسیون های تعیین درصد ندارند؟

یکسری موارد خاص وجود دارد به عنوان مثال اوایل فررودین و اردیبهشت و ماه رمضان کمیسیون تعطیل است و پیش می آید جانبازی که اسفندماه درخواست  کمیسیون می دهد و از این تعطیلی هم بی خبرند و برایشان خردادماه  کمیسیون تشکیل میشود برایشان ذهنیت به وجود می آید که بسیار در نوبیت ماندیم  و به ما اهمیت نمی دهیم ، البته این باز از کم  کاری های ما است که باید در خصوص این موراد به درستی اطلاع رسانی صورت گیرد.

قانون "ابقا" که این روزها بسیار در کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران  شنیده میشود به چه صورت است؟

این قانون اصلا مربوط به چند سال اخیر نیست و به سالیان گذشته مربوط می شود و دراین خصوص است که در خصوص تعیین درصد جانبازان به هیچ عنوان به عقب برگشت نمی کنیم و هر کسی هر درصدی گرفته به هیچ وجه درصدش کم نمی شود و همیشه ما رای مان به نفع جانبازان عزیز صادر میکنیم پس ما  کاهش درصد در کمیسیون پزشکی به هیچ عنوان نداریم  و قانون ابقا لحاظ میشود.

 

 

آقای دکتر معاونت بهداشت بنیاد شهید و امور ایثارگران چه نوع خدمات درمانی و بهداشتی به جانبازان ارائه می دهد؟ جانبازی زیر 15 درصدی هستند که به آنها خدمات درمانی ارائه نشود؟

درمان تنها مقوله ای در بنیاد شهید و امور ایثارگران است که به درصد جانبازان عزیز هیچ گونه ارتباطی ندراد و امیدواریم این گونه مسائل را بتوانیم به همه خدمات بنیاد شهید و سایر ارگان ها به جانبازان تسری بدهیم البته باید در این خصوص سایر خدمات و امکانات کشور پاسخگو باشد، در مجموع  چند سالی است که درمان از یین درصد جدا شده و همه جانبازان از 5 درصد  تا 70 درصد خدمات درمانی دریافت می کنند، تمام خدمات درمانی که به جانبازان 70 درصد ارائه می شود به جانبازان 5 درصد هم داده خواهد شد.

خانواده‌های این جانبازان چطور؟ خدمات درمانی دریافت می کنند؟

بله تمام فرزندان تحت تکفل و خانواده جانبازان از 5 تا 70 درصد تحت پوشش بیمه درمانی اصلی هستند یعنی خانواده 70 درصد به اندازه خانواده جانباز 5 درصد خدمات درمانی دریافت می کند.

پس جانبازای بالای 70 درصد چطور؟

اصلا در بنیاد شهید و امور ایثارگران چیزی بالاتر از جانبازان 70 درصد وجود ندارد بلکه آن کمیسیون های داخلی نیروهای مسلح هستند که از 5 تا 100 درصد، درصدهای جانبازان را محاسبه می کنند و این مسئله هیچ ارتباطی با بنیاد شهید ندارد.

در خصوص بیمه تکمیلی جانبازان و خانواده هایشان کمی توضییح می دهید؟

بله بیمه های ما به جانبازان و خانواده هایشان به دو قسمت پایه و تکمیلی است که پایه با بیمه گذاز  اول است و سازمان بیمه سلامت مجری آن است و بیمه تکمیلی هم شامل بیمه ایران است که بیمه طلایی گفته می شود و فول درآمد است یعنی بیمه درمانی بدون سقف است و خدمات سرپایی، دارویی و بستری بدون سقف ارائه می دهد.

یعنی بحث داروی جانبازان هم بدون سقف است؟

بله منتها در خصوص داروی جانبازان طبق لیست دارویی کشور که توسط وزارت بهداشت تایید شده کل خدمات به صورت رایگان به جانباز و افراد تکلف آن ارائه می دهد.

یعنی جانباز و ایثارگر و خانواده اش در هر بیمارستانی که بخواهد می تواند بستری شد اعم از خصوصی و دولتی؟

بله اگر جانبازی نیازی به بستری در یکی از بیمارستان های خصوصی درجه یک تهران داشته باشد می تواند با گرفتن معرفی نامه از بیمه گر تکمیلی در آن بیمارستان بدون پرداخت هیچ هزینه ای بستری شود و تحت درمان قرار گیرد.

حتما بیماری جانباز باید مربوط به عارضه های جانبازی اش باشد تا شامل این خدمات شود؟

به هیچ هنوان اینگونه نیست و اصلا هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد و خدایی ناکرده هر بیماری که جانباز داشته باشد می تواند خدمات رایگان دریافت کند زیرا درمان هیچ ربطی به عارضه جانبازی و تعیین درصد ندارد.

پس تمام خدمات درمانی جانبازان بی هزینه است؟

 بله طبق تعرفه رسمی بیمه گر بیمه ایران جانبازان هیچ هزینه ای پرداخت نمی کنند.

یعنی همه بیمارستان ها با بیمه گر تکمیلی قرار داد داردند و باید به جانبازان خدمات ارائه دهند؟

بله به جز یک  یا دو بیمارستان همه بیمارستان ها و مراکز درمانی با بیمه گر تکمیلی بنیاد شهید و امور ایثارگران قرارداد دارند و موظف اند تا خدمات درمانی را به جامعه ایثارگران ارائه دهند.

می خواهیم به اطلاق لفظ "شهید" در بنیاد شهید و امور ایثارگران بپردازیم که برخی مواقع با حواشی روبرو می شود؟ در واقع جایگاه  و تعیین کننده "شهید" فقط  نزد خداوند است و برخی مواقع شاهدیم برخی جانبازانی که فوت می کنند، لفظ شهید توسط بنیاد شهید به آنها اطلاق می شود و برخی دیگر اینگونه نیست، و یا این که گفته می شود تمامی جانبازان 70 درصد تحت هر شرایطی که فوت کنند از نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران "شهید" تلقی می شوند. لطفا در این موارد توضیحاتی بفرمایید؟

امیدوارم در وهله اول خداوند به همه جانبازان عزیز با هر درصدی که هستند سلامتی عطا کنند بله جانبازان 70 درصد تحت هر شرایطی و با هر علتی که به رحمت خدا برود با لفظ "شهید" از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران اطلاق می شود حتی اگر علت فوت جانباز به عوارض جانبازی مربوط نشود زیرا جانباز 70 درصد یک جورایی شهید زنده محسوب می‌شود.

  در خصوص سایر جانبازان ، اوضاع به چه صورت است؟

اگر  هر جانبازی از 5 تا زیر 70 درصد علت فوتش مرتبط با مجروحیتی باشد که توسط آن از سوی کمیسیون بنیاد شهید و امور ایثارگران، جانبازی اش محرز شده باشد، تحت هر شرایطی لفظ "شهید" برایش اطلاق می شود زیرا برای ما فقط علت فوت جانباز  مهم است در واقع پس از درگذشت جانباز طبق کمیسیون ماده 15 بنیاد شهید، مدارک مربوط به فوت  پزشکی قانون جانباز از سوی بیمارستان به مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران در استان ها ارائه می دهد و بررسی های لازم و تخصصی از سوی بنیاد شهید انجام می گیرد.

متاسفانه از گوشه کنار شنیده می‌شود برخی مواقع بنیاد شهید و امور ایثارگران برای این بررسی هایی که شما فرمودید درخواست  کابلد شکافی پیکر جانبازان را می دهد؟ اگر این مسائل درست باشد که یک فاجعه برای بنیاد شهید است؟

مطلقا خیر و به این صورت نیست زیرا طبق قانون فقط خود پزشکی قانون می تواند برای کالبدشکافی اقدام کند و هیچ نهاد دیگر چنین توانایی را ندارد و البته هر کسی که در بیمارستان فوت کند خانواده آن مرحوم در صورت تمایل می تواند درخواست کالبدشکافی به پزشکی قانونی کشور بدهد و این مسئله هیچ ارتباطی با بنیاد شهید و امور ایثارگران ندارد و بنیاد شهید برای بررسی های خود پرامترهای مشخص و علمی دارد که از آنان بهره می گیرد.

ادامه دارد.....

 

گفتگو از فرزانه غلامی تبار

کلمه های کلیدی

ارسال نظر

  • مصطفی صادقی نیا دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ۱۶:۳:۴۴
    پاسخ 1 |

    سلام.اقای دکتر عباسپور درست می گویند.دراین دوماه گذشته برادر ناتنیم و همرزم عزیزم که هر دو جانباز بودندرحمت خدا رفتند.لازم به ذکراست که هر دوی انان بخاطر مصدومیتشان ناشی از جنگ بود تحت درمان بودند. وچون در خارج از بیمارستان فوت کرده بودند. به دستور پزشک قانونی کالبد شکافی شدند.ولازم به ذکر است که بعد از کالبد شکافی /مشگلات زیادی داشتیم برای خاکسپاریشان/

  • رزمنده جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۳۶:۵
    پاسخ 3 |

    سلام دکتر عباسیور باید بدانند که جانبازان نیاز به حماایتهای بیشتری نیاز دارند با خدا معامله کردهاند ولی وبعلت مشکلات وفرزندان مجبور شده اند تشکیل یرونده بدهند شما حق ونا حق می کنیدکسی که ترکش ویک یایش یلاتین وبرونده اعصاب وروان دارد باید 5%باشد ایا حق این جانباز که مدارک جنگش امحا شده 5%است دکتر عباسیور جانبازی که در 134 سیاه و121و120 رای اورده وکمیسیون بنیاد تهران هم تایید شده وبرای تعیین درصد به کمیسیون درصد استان می فرستند صفر000میدهدجانبازی که موج یوضربه به سر واعصاب وروان که زندگی را به خانواده زهر وسیاه حتی متارکه نمودند ودختر یکدانه ودم بخت ویسران وزن خود را با چاقو مجروح کرده وخود خودکشی کرده سالم است چون دولت بودجه ندارد وزیر بار نمی رود ولی دارد به بابک زنجانی وشهرام جزایری بدهد

  • جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۴۰:۶
    پاسخ 2 |

    دکتر عباسیور بزرگوار کمیسیون از کار افتادگی که قول برگزاری ان را دادید و حتی در اولویت قرار دادید بخاطر شرایط وخیم جانباز چی شد در 92 الوعده ووفا در اسلام به وعده ییمان زیاد تکیه شده چرا دستور لغو دادید بخدا جانباز از کار افتاده کلی که شاید زیاد زنده نباشد این دین بگردن شماست دیر نشود اگ با خدا معامله کردند به این فکر بودند افراد ولایتمداری مانند شما حمایت میکنند وییگیر کارشان هستند وترا خدا برگزار کنید کمیسیون از کار افتادگی را

  • رزمنده جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ ۱۳:۴۱:۵۱
    پاسخ 0 |

    دکتر عباسیور کمیسیون تعیین درصد فاقدین مدارک فارس که همه منفی شدند چی شد شما امدید شیراز برای ییگیری لطفا جواب بدین ممنون

  • رضا دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ۱۸:۱۲:۶
    پاسخ 0 |

    سلام دکتر عباسیور کمیسیون از کارافتادگی که بعد از دو سال دوندگی وعده اش را اسفند 92 دادید چی شد چون با توجه بوضعیت وخیم جانباز حتی در اولویت قرار دادید برگزار که نشد هیچ امسال که کلا لغو شد ترا خدا با این وعده های سرخرمن شما دیگر با روح وروان جانبازان اعصاب وروان بازی نکنید بگدارید حق به حق دار برسد با توجه به سمت شما تقاضا میکنیم پیگیری نموده و جانبازان را از انتظار بیرو ن بیاورید اصلا میدانید انتظار بذ کلمهگای است وخدایی وضع خیلی از خانواده جانبازان بستگی به این کمیسیون دارد وشاید بعد از 30 سال حق نداده انان ادا شود بگذارید دعای خیران همراهتان باشد اگر واقعا خدمت گذارید وخادم خداود فرصتی داده برای خدمت به این عزیزان وخداوند فرصتی داده برای خدمت به این عزیزان عید ولایت است یاعلی بگویید

  • پرىسا احمدزاده.فرزندجانباز شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۳ ۹:۴۷:۵
    پاسخ 2 |

    سلام.خسته نباشيد.پدربنده با اينکه 25% جانبازى داشته و تا بحال هىچ گونه خدماتى دريافت نکرده بخاطر مشکلاتى که دارد مىخواهد حقوقى بگىرد و چندىن بار در کمىسىون شرکت. کرده. ولى هنوز جوابى نگرفته و دىگر قادر به کارکردن نيست. تورو به خدا رسيدگى فرماييد با اين همه مشکلات در زندگى چطور بدون درامد ميشه زندگى کرد.ازمسولين محترم تقاضا دارم به حال و روز ما هم رسىدگى کنند.اجرکم من الله

  • نادر سوزه پور شنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۳ ۱۸:۱۳:۸
    پاسخ 2 |

    سلام خدمت شما بنده جانباز هست و بيمه تكميلي دارم چند روز پيش رفتم دكتر چندتا دارو واسم نوشت رفتم داروخانه گفتن اين داروها خارجي هستن شامل بيمه نمي شود ايا اين صحت دارد كه بيمه تكميلي جانبازان تعهدي در مورد داروهاي خارجي ندارد لطف كنيد جواب رو برام ايميل كنيد ممنون

  • رضا سه شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ ۱۴:۲۱:۴۵
    پاسخ 1 |

    خدا کنه ب جانبازان 5درصد هم توجه بشه پدر من از کتف چپ تیر خورده بهش 5درصد زدن نمی دونم عادلانه است یا نه از چند تا دکترم مدرک داریم که گفتن مجروحیت بالای 20 درصده.یا اونا دروغ میگن یا حقمون داره خورده میشه. شماره جانبازی0405002931

  • احمد کاظمی رشید یکشنبه ۷ دی ۱۳۹۳ ۲۳:۹:۱۲
    پاسخ 4 |

    متاسفانه حقوق مصدومین شیمیایی وظیفه ارتش ضایع شده است.در تک 21/4/67 متاسفانه دشمن با استفاده گسترده سلاحهای شیمیایی در مناطق عملیاتی،علی الخصوص جنوب،موجبات مصدومیت نیروهای کثیری را گردید و عملا در آن بازه زمانی نمی شد برای تمامی افراد صورت سانحه و امورات تخلیه به عنوان مصدوم شیمیایی برای افراد را انجام داد و این فقط از طرف کسانی که آن روز در منطقه عملیاتی بودند قابل درک است،در ثانی عوارض دیر رس گازهای شیمیایی خود بحث قابل تاملی است که نظرات پزشکان مجرب نیز بر این موضوع صادق است.و متاسفانه چه رزمندگانی که حال با عوارض دیر رس گازهای شیمیایی درگیر بوده و با تنی رنجور مشقات درد و رنج بیماری و هزینه های گزاف درمان را با مصایب زیاد می پردازند و مسئولینی که خبر از حال این عزیزان ندارند .

    • رزمنده پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۸:۲:۱
      پاسخ 2 |

      باسلام . رزمنده عزیز شما از این درد نمی نالید بلکه ان همه رزمنده در زمان جنگ می نالند از دست عدم اجرای قانون در بنیاد اصلا انها سرباز ارتش یا کمسیون 120 را به رسمیت نمی شناسند فقط یک تست ساده انهم اگر جواب داد با کمال سرخ رویی اعلام مدارند مربوط به زمان جنگ نیست و می گویند برگ مقارن از قرار معلوم میبایست باان کمبودنیرو باعدم امکانات باان قصدشوم دشمن بعثی وکشورههای موردحمایت چه در منطقه چه در خارج از منطقه که داشتند یکی می بایست یا به فکر جمع اوری اسناد باشد یا به فکر دفاع بابا حضور مهم بود زیر قورش میگهای عراقی که تا عرض چندمتری روی زمین اینهو عقاب ظاهر می شدند مسولین محترم بنیاد این کار را نکنید چرا چون جز اب در اسیاب دشمن می ریزید کار دیگری نمی کنید پس به گفته امامان علی(ع) خود رااصلح کنید

  • خاتمی چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ۸:۱:۹
    پاسخ 3 |

    باسلام.پرونده بنده در کمسیون منفی زده استدعای رسیدگی مجدد را دارم خداوند توفیقتان بدهد،تقصیر کیست که بنده این بیش ازبیست سال است تشکیل ورونده داده ام ولی امسال رفته کمسیون ومی گویند تا حالا کجا بوده ایدراست می گویند ،ولی من به چه کسی اعترض کنم که چرا مارک بنده را تحویل نداده اند برای رسیدگی ،بارها مراجعت کرده ام یا گفته اندراکداست یاگفته اند هنوز خبری نیست ،ما دستمان از این حق کوتاه بوده ،اکنون که پرونده در جریان افتاده می گویند االآن دیر است اگر حق داشته باشید میبایست تا حالا می گرفتید شما قضاوت کنید حق بنده را بررسی کنید نمی دانم خدایا کمک کن ،از زحمات شما تشکر می کنم،

  • منصورتک روستا پنج شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۷:۰:۳۷
    پاسخ 0 |

    با سلام و خسته نباشد.اطلاعات خوب بود اما در مورد خدمات پزشکی دهان ودندان حرفی زده نشد.متاسفانه به خاطر بالابودن هزینه بعضی از بیماریهای دهان ,لثه ودندان برای جانباز جانباز بیماریهای دیگری بود میآورد مثلا دچار بیماریهای گوارشی و جانبازی که با دندان نا مرطب خجالت می کشد همین مسایل لطمه روحی که منجر به مشکلات اعصاب و غیره دچار میشود وبار مالی برای بنیاد به بار دارد وهم مشکلاتی برای جانب ایجا د میکند.....

  • منصورتک روستا پنج شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۳ ۱۷:۰:۳۷
    پاسخ 0 |

    با سلام و خسته نباشد.اطلاعات خوب بود اما در مورد خدمات پزشکی دهان ودندان حرفی زده نشد.متاسفانه به خاطر بالابودن هزینه بعضی از بیماریهای دهان ,لثه ودندان برای جانباز جانباز بیماریهای دیگری بود میآورد مثلا دچار بیماریهای گوارشی و جانبازی که با دندان نا مرطب خجالت می کشد همین مسایل لطمه روحی که منجر به مشکلات اعصاب و غیره دچار میشود وبار مالی برای بنیاد به بار دارد وهم مشکلاتی برای جانب ایجا د میکند.....

  • محمد دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ ۲۳:۵۳:۲۵
    پاسخ 4 |

    سلام: تعیین حداقل 25 درصد جانبازی برای جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی که ظاهرا اولین با در سایت نسیم منتشر شد( در آذر 1392) چی شد؟

  • محمد کاظمی جانباز50/ یکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۳ ۱۳:۲۸:۳۸
    پاسخ 0 |

    شما مصداق شهید را مشخص نکنید.مگر دیگران شهدای مرده اند که 70درصدی ها شهدای زنده.دین اسلام را خراب نکنید

  • سید دوشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ ۱۹:۲۸:۵۹
    پاسخ 0 |

    تااینها بخوان به ماجانبازان زیر 25درصد رسیدگی کنندانقدرامروزوفردامیکنند که همه ی مابه دیارباقی رفتیم

  • ابوالفضل ال سليمان شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ۱۰:۱۶:۳۶
    پاسخ 0 |

    از جانبازان ده درصد اعصاب روان داراي 2 ماه بسيجي 26 ماه خدمت مقدس سربازي از 1364- 29 سال است كه تحت درمان هستم ازداروهاي اعصاب روان وانواع گازهاي تنفسي استفاده ميكنم روز بروزاحوالم بدتروخيمتر ميشود اميد به آينده ندارم از بنياد شهيد وامورايثارگران پيگيري ميكنم 5 سال پيش دو بار به كميسيون رفتم ولي همان ده درصد را تعيين كردند دكتر ها توجه نمي كنند فقط ازروي پرونده تصميم مي گير ند ازاحوال ما خبرندارند كه شبها وروزها آرامش ندارم توان جسمي روحي ندارم همه اعضاي بدنم را درد ميگيرد افسرده ، بي حوصله، عصباني، نااميدي درد مفاصل، گرفتگي عضله ،لرزش نوك انگشتان ، سردرد شديد ،عدم توانايي راه رفتن ، تنگي نفس ، تپش قلب ، سوزش سينه ، سوزش چشم وريزش آب چشم ، فراموشي وتكرار ا

  • جعفر ارقامی یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۱۴:۵۷:۵
    پاسخ 1 |

    با سلام طبق موصوبه مجلس کف درصد جانبازی جانبازان شیمیایی 25 درصد تصویب شده است(منبع خبر فاش نیوز اذر ماه 92) ولی متاسفانه بعد از گذشت 15 ماه خبری نیست و بنیاد هم اطلاعی ندارد.نمی دانیم کی اجرایی می شود. و همچنین در کنکور سراسری فقط برای 25درصد به بالا سهمیه در نظر گرفته می شود.که لازم است اصلاح شود و برای همه جانبازان در نظر گرفته شود. با تشکر

  • مریم شریف پور یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۲۲:۳:۴۱
    پاسخ 0 |

    سلام بابای من جانباز ۱۵درصد است بادو سال جبهه وموج انفجاری چنان تحصیلاتی بهش تعلق نمیگیره وماهم انگار که نه انگار فرزند جانباز هستیم جانباز با جانباز فرقی ندارد وضعیت مالی خوبی هم نداریم لطفا رسیدگی کنید وپاسخ دهید

  • عباس یکشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۳ ۲۲:۱۴:۵۲
    پاسخ 0 |

    سلام من جانباز هستم ۱۵درصد خواهشا به جانبازانی که شامس نداشتن در کمیسیون نداشتن وافزایش در صد نداشتن ولی واقعا درد می کشن شب ها وتوانایی کار کردن هم ندارن رسیدگی کنید لااقل به بچه هامون تصحیلات بدهید ماهم ایثار گریم لطفا نظرم را تایید کنید وبه دست بزر گان برسانید

  • عباس ترکی چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ ۲۲:۵۳:۴۹
    پاسخ 0 |

    با سلام من جانباز 40درصد میباشم در صورتی که طبق کدها زیر 1-01452 = درصد 10 % 2-01670= درصد 2 % 3-01220 = درصد 10 % 4-012164= درصد 10 % 5-09167= درصد 10 % 6-2451= درصد 4 % 7-2452= درصد 4 % 8-82060= درصد 6 % که در مجموع 56 % می شود برای همین گفته اند که دوباره به کمیسیون مراجعه کنم چرا درصورتی که برگه کمیسیون دارم و در ان موارد فوق درج شده باید دوباره به کمیسیون بروم در صورتی که می توانید همان برگه کمیسیون قبلی را اصلاح کنید با تشگر شماره تماس 09124147567 منتظر تماس شما هستم ومن ا... التوفیق

  • شریعت پناه 25% جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ ۲:۲:۲۸
    پاسخ 2 |

    فقط خواستم از معاونت بهداشت ودذمان تشکری کرده باشم بخاطر اطلاع رسانی دقیقشان.

  • کاوه منصوری جمعه ۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۴:۱۲:۲۲
    پاسخ 1 |

    سلام پسرمنم تو اردو راهیان نورانفجارشد 6ترکش خورد از ناحیه ی گوش صدمه دیدناراحتی اعصابم داره اما براش5%درصد جانبازی زدن خدایش خیلی زجر میکشه رفتیم بنیاد شهید اعتراض بزنیم گفت3سال دیگه جوابش میاد ولی من قیدشو زدم فقط میخوام بگم پسرم خیلی زجر میکشه کمکش کنید اینم شماره جانبازیش4660332594 منصوری 09138802949

  • حبیب اله بدری دوشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۴ ۱۵:۴۰:۴۷
    پاسخ 1 |

    بنده جانباز شیمیایی5درصد هستم و اکنون دچار تنگی نفس پوکی استخوان انواع بیماریهای گوارشی و چشمی و عصبی شده ام در سال 92با عکس ریه از سوی دکتر اصلانی و ارایه گواهی از سپاه پاسداران و دیگر پزشکان معتمد تایید شد که بنده آلوده به گاز خردل (موستارد) هستم اما بعد از گذشت بیش از یک سال که وضیعیت جسمی و روحی من وخیم شده است هیچ گونه توجهی به مدارک پزشکی معتبری که ارایه داده ام نمی شود واقعا این توهین به بنده و پزشکان معتمد نیست که گواهی و مستندات آنها رد می شود؟لطفا پیگیری نمایید .درصورت عدم پیگیری به قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی شکایت خواهم کرد.البته کسانی هستند که با رابطه درصدبالایی گرفته اند و این عامل باعث شده که بنیاد فکر کند که ما هم اینگونه ایم اما کافر همه را به کیش خویش پندارد .

  • احمد ارجمند شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۴ ۱:۹:۵۱
    پاسخ 1 |

    با سلام سال 1375 از 50 درصد به 45 درصد کاهش پیدا کردم و از آن زمان هم کمر که مجروح بودم را فیکس کردم و هم بر اساس داروهایی که مصرف می کنم قلب باز عمل کردم و توانی ام بشدت کاهش پیدا کرده حالا برای بازگشت و ترمیم درصدم چه باید بکنم ضمنا یک مورد غیر درصدی دارم اگر ممکن است دیگران پاسخ دهند(ا سلام بنده احمد ارجمند از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب و با 43 ماه خدمت در جبهه که عمدتا مسئولیت سپاه و گروهان و گردان ضربت در غرب را عهده دار بودم با 35 سال خدمت در دستگاههای مختلف و تدریس در دانشگاههای دولتی -آزاد- پیام نور- غیر انتفاعی توران- علمی کاربردی شاهرود -بهداشت دامغان . ادارات دولتی استان سمنان در رشته های عمران، معماری، جغرافیا، علوم اجتماعی، نقشه برداری و مدیریت به این نتیجه ریسیده ام که ایثا

  • یوسف عوض پور پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۲:۳۲:۵۱
    پاسخ 1 |

    تمام پزشکان فوق تخصص ریه در بیمارستانهای بقیه الله (ص) و ارتش با سی تی و تست های تکمیلی ازریه شیمیایی بنده را تایید کردند . کمسیون ارتش حدود شش ماه دوندگی و انجام مجدد تست و سی تی به بنده 13درصد دادند و سپس با صورتسانحه مجروحیت(فرم ب)و تاییدیه کمسیون ماده 120 به پیوست نامه ای به بنیاد شهید فرستادند . بنیاد شیراز گفتند ما درصد و مدارک ارتش را قبول داریم ولی باید مجددا در درمانگاه خودمان تست و سی تی اسکن بدهی . بنده هم تمام امورات را مجدد انجام دادم و در کمسیون ماده 3 (احراز جانبازی )استان فارس هم شیمیایی بنده تایید شد و قرارشد از تهران برای کمسیون عالی بیایند .زمان کمسیون عالی نوشته بودند فاقد درصد شیمیایی ... پس ازیکماه بمن ابلاغ کردند . پس ازاعتراض گفتنددوباره بروکمسیون اشتباه شده 3ساله م

  • رزمنده دفاع مقدس پنج شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۷:۴۴:۴۷
    پاسخ 1 |

    چرا بنیاد حق رزمندگان را پایمال می کند مگر نه قانون گفته است کسانی که فاقد مدارک بالینی است برگه تایید را به مثابه برگ مقارن قرار دهید برعکس بنیاد ان را قبول ندارد ومی گویید ربطی به زمان جگ ندارد مگر نه قانون مقالات علمی دکترین روز دنیا یا خود بنیاد در در همایشهای بین اللملی وداخلی تا صحبت از جنگ می شود به وضوح اعلام می دارند اثرات شیمیایی بعد سالها در بدن انسان پدیدار می شود این را برای ما ثابت کنید این حرف شمایا کشک است یا نه جلوه دادن این تئوری از یک طرف و از طرفدیگر زجر دادن و پشیمان کردن رزمندگان است از کارکرد خود.که اگر ان باشد جز ریا کاری نکردید اگر این باشد دین ایمان این دنیا وان دنیا خود را تباه کردهاید چرا چون شما فقط یک تست معمولی میگیرید پزشکی شماچه مقاله روز دنیا را اثبات کرد

  • محمد خوشحال دوشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۷:۳۳:۳۳
    پاسخ 0 |

    با سلام بنیاد و مسولین نظام منتظر ند که همه جانبازان هرچه سریعتر به سوی خدا بروند تا از دست انها راحت شوند ولی احتمالا حواسشان نیست که جمهوری اسلامی از خون شهدا و جانبازان ابیاری شده به هر نحو ممکن دنبال کم کردن و کوچک کردن بنیاد هستند تا خودشان راحتتر ......... من جانباز 5% هستم فقط برای ترکشهای پای چپ درصد دادنددست چپ را قبول نکردند چون ترکشها را دراوردم شیمیایی من احراز شد توسط بنیاد ولی درصد ندادند دکتر اصلانی و دکتر قانعی و 2 نفر از دکترهای فوق تخصص کمسیون بدوی سپاه تایید کردند در نهایت 7 نفردکترفوق تخصص کمسیون عالی بیمارستان بقیه الله تایید کردند ولی کمسیون بنیاد قبول نکرد مطمیِن باشید انشا الله اگر پل صراطی وجود داشته باشد من انجا هستم و از حقم نمیگذرم 09192003704

  • سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۱:۵۱:۲۷
    پاسخ 0 |

    متاسفانه حقوق مصدومین شیمیایی وظیفه ارتش ضایع شده است.در تک در سال67دشمن با استفاده سلاحهای شیمیایی در مناطق عملیاتی،موجب مصدومیت نیروهای کثیری را شدو عملا در آن زمان نمی شد برای افراد صورت سانحه وتخلیه شیمیایی برای انهاصادرکرد و فقط برای کسانی که بودند قابل درک است ،در ثانی عوارض دیر رس گازهای شیمیایی خود بحث قابل تاملی است که نظرات پزشکان مجرب نیز بر این موضوع صادق است.و متاسفانه چه رزمندگانی که حال با عوارض دیر رس گازهای شیمیایی درگیر بوده. باجمیع موارددکترعباسپوروپزشکان تحت امرشان میبایست درجهان اخروی جوابگویباشند چراچون اکثرمواردبیماریراتشخیص داده ولی متاسفانه حق راباطل کرده برای کسانی که خود نبرد حق علیه باطل کردندو حقیقت رانمی نویسندبلکه عوامر رااجرامی کنند پس سر پل صلات تاابدبمانید

  • سه شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۱۲:۹:۴۴
    پاسخ 1 |

    متاسفم برای اقای عباسپور که حتی به خود جرات نمی دهد بگوید دکترین پزشکی ما در کمسیون پزشکیئ درصدی دارای علم پایین است ولی در مقابل خوشحالم برای قاضی سراج که در مناظر تلوزیونی گفته اندحتی بعضی ازقضات مادارای علم پایین هستندولی برعکس بنیاد چه طورکمسیون پزشکی ان به مثابه شورای امنیت می باشد باز صد رحم به کشورهای اروپای که سربازان جنگهای جهانی اول ودوم رابااینکحقوق بگیر بودندخدمات یکسان میدهد پیامبر(ص)ما ودر غنایم جنگی چکارمی کردند ولی بنیاد شهید امورایثارگران باکمال تاسف میگوید اینها وظیفه شان بود وکسانی که هم صورت سانحه می اورندوتشخیص می دهند می گوید رپطی به جنگ ندارد این را بدانید با این کار فقط وفقط ایمان ومعنویت جامعه دراین خصوص پایین می اید مدانیدچندمیلیون نفروابسته به این رزمندگان هستند.

  • رضا چهارشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ ۰:۳۶:۴۰
    پاسخ 0 |

    سلام دکتر عباسپور در جایگاهی هستید که حرف ورای شما میتواند در زندگی جانبازان موثر باشد ودعا بجان شما وسربلندی اخر چرا حق انان را نمیدهید انان جان دادند خون دادند نگذارید جلو زن وفزند بیش از این سرافکنده با شند ایا تا بحال بخود اجازه دادید برید واز نزدیک زندگیشان وبرخوردشان را ببینید بخدا کل خانواده مریض هستند سوختند وشما که دولتی وجود انان پشت میز نشین شدید میتوانستید ولی کاری برایشان نکردید ولی بدانید خدا نکند ولی اگر باز مشکلی بیش بیاید فرزندان همان پدران که حقشانن بردید وخوردید چون کوه سخت ومقاوم وچون سرو بلند وایستاده جلو دشمن قد علم میکنند دکتر عباسپور مرد میدان شو و کمیسیو ن از کار افتادگی را برگزا ااا

  • امراله خرمی جمعه ۱ خرداد ۱۳۹۴ ۲۳:۴۸:۵۱
    پاسخ 1 |

    چرابنیادشهید صورت سانحه یگان وسازمان ایسارگران نزاجارا قبول نمیکند ومدارک بالینی میخواهد چکارباید کرد ودرصد اگر کم نمیشود درصد اینجانب را از 20درصد بنیادبه ۱۰ درصد کاهش دادن کرج

  • رازقی ازمشهد جمعه ۸ خرداد ۱۳۹۴ ۱۲:۴۵:۸
    پاسخ 0 |

    باسلام وخسته نباشید .جناب دکتر عباسپور فرمودند به جرات میتوان گفت کاملترین ائین نامه تعیین درصد درخاور میانه بلکه در دنیارا داریم ایکاشک بحق حقوق جانبازان ایران با مسدومان جنگی درخاورمیانه هم اشاره میکردند انها چگونه اند ماچگونه ایم این جانب جانباز 25درصدی دایم دربنیاد میباشم کارمند هیچ ادارای هم نسیتم ونبودم فقط گارگری میکردم ولی هیچ گونه حقوق مزایای به من نمی دهند چون سرباز بودم به ارتش مراجعه کردم گفته شد شمارا بنیاد باید حقوق به دهد بابت ما وت تفاوت وام 12میلیونی به بنیاد مراجه کردم کفتند ماجنین جیزی نداریم این درحالی است که یقین دارم حق من ازسال 67تاکنون ضایع شده است اگر قیامتی باشد وصراطی وجود داشته باشد که هست ازهمه کسانیکه مسئول ضایع شدن حق این کاگر رنجدیده جانباز شدند نخواهم گذشت در صورت لزوم در بنیاد تهرانهم دارای پرونده هستم میتوانم شماره رابدهم تاپیگیری شود

  • نعمت اله چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ۱۶:۱۹:۳۳
    پاسخ 0 |

    ضمن تشکر از کسانی که برای این طلایه دلایه داران جبهه های نبرد حق علیه باطل ما از شما هیج درخواستی نداریم فقط رسیدگی به امور جانبازان بسیار کند است وقتی ی نامه ثبت کمیسون می خواهد انجام شود تا از شهرستان میاد مرکز استان از مرکز استان به تهران وثبت شود دو ماه طول می کشد جرا اینقدر تاخیر باید داشته باشد عصر عصر ارتباطات است باید طوری باشد که وقتی ی نامه می خواهد ثبت با حزف شود در کامپیوتر شود خیلی وقت طول نکشد سپاس گزارم

  • سید موسی طاهری زاده یکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ۲:۱۱:۵۰
    پاسخ 0 |

    چرا به فرزندان جانبازان زیر25 درصد که تک فرزند هم هستند خدمات معافیت سربازی به انان تعلق نمی گیرد.

  • عالیپور پنج شنبه ۴ تیر ۱۳۹۴ ۱:۲:۵۳
    پاسخ 0 |

    باعرض سلام به همه دوستان عزیز اگه کسی جواب بنده رو بده یک دنیا ممنونش هستم پدرمن24ماه داخل جنگ خدمت کرده وکارت ایثار هم بهش دادن پدر م یه ترکش داخل پاشه اما پرونده پزشکی نداره آیا راهی هست که پرونده پزشکی براش تشکیل بدن

  • اباذر یوسفی دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴ ۱۴:۵۲:۳۶
    پاسخ 0 |

    با سلام و عرض ادب جانباز 10 درصدی هستم دارای پرونده شیمیایی فاقد صورت صانحه ، 20 سال بدنبال صورت صانحه رفتم و در سال 90 توانستم از بیمارستان بقیه الله پس از احراز شیمیایی ، صورت صانحه ام را گرفتم و به بنیاد شهید تحویل دادم و کموسیون بنیاد شهید ، صورت صانحه مرا که بعد از بیست سال گرفته بودم 5% اضافه کرد ، آیا انصاف است اکنون بنده با مشکلات ریوی دست پنجه نرم میکنم . آخرین اسکنی که از ریه هایم گرفته اند نزدیک به 30 - 40 درصد ضایعه مشاهده میشد و در تبریز وقتی که تصویر ریه هایم را اسکن میکردنند ، سه بار تکرار کردنند و در حالی که من خودم مراجع کرده بودم اشاره ای به شیمیایی بودن ریه هایم نکرده بودم و متخصصین به من گفتند که جبهه رفتی یا نه ، آن متخصصین به من گفتند که در ریه های شما شیمیایی است

  • س.ش.م دوشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۴ ۱۲:۲۶:۲۹
    پاسخ 0 |

    سلام : چرا با وجود اینکه کف جانبازان اعصاب و روان 25 درصد تصویب شداما اجرا نمی شود نمایندگان محترم رای دادند که واسه اینکه جانبازان زیر 25 درصد مزایا دریافت کنند کف درصد را برداشتند ...حالا ما که جانباز زیر 15 درصد هستیم چه گناهی کرده ایم که نه خود و نه فرزندانمون هیچ استفاده ای نبریم ....ما همه برای حفظ ارزشها رفتیم پس لطفا بخشنامه کنید تا تسهیلات شامل همه شود .... ما همچنان منتظر الطافتان هستیم مسولین محترم پاسخ دهید ...

  • مهدی بیگدلی چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۸:۵۵:۱۶
    پاسخ 0 |

    باسلام من جانباز ۵ درصد هستم بخاطر اثابت تیر مستقیم در منطقه ماهوت عراق شیمیایی شدم ولی متاسفانه صورت سانحه ندارم چطور میتونم به کمیسیون پزشکی برم سینه و ریه هام خیلی اذیت میکنن لطفا اگر ممکنه یه راهنمایی بکنید باتشکر

  • مسلم محمودی چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۴ ۱۳:۰:۲۴
    پاسخ 0 |

    سلام جانباز 20% هستم علاوه بر مجروهیت های سایر قسمتهای بدنم ترکشی در گونه راست مفصل گیجگاهیم می باشد که 30سال است درداش را می کشم ولی هیچ وقت نتوانستم حقم را اثبات کنم . با 51سال سن و23سال کار در یک شرکت تعاونی روستائی با حقوق 8500000ریال به سبب اذار اذیت های رئیس اداره تعاون روستائی که هیچ وقت حق وحقوق مارا درست پرداخت ننمود بازنشته شدم از مسئولین بنیاد باتوجه به حقوق وپاداشهای در یافتی خودشان وضعیت زندگی افرادی همچون مرا با 4نفر عائله ملاحظه فرمایند که نه خودمان ونه بچه هایمان نتوانستند حداقل از سهمیه های بنیاد هم در مراحل علمی استفاده نمایند سوختیم ساختیم . اینهمه قوانیین همه که ادعا می شود پوچ بوده که مثلا در سال 92 تصویب شد به جانبازان 20% وام مسکن تعلق میگیرد ماچند سال ماندیدیم

  • عبداله درویشی چهارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۴ ۱۸:۵۴:۵۱
    پاسخ 0 |

    با سلام: درمورد جانبازان کمتراز25 درصد از1393/6/1 بیمه تکمیلی تعلق گرفته است ولی مثل اینکه همین یکسال مورد حمایت بنیاد قرار گرفته ایم وطبق گفته های مسئولین بنیاد شهید ازتاریخ 1394/6/1 بیمه تکمیلی جانبازان کمتر از25 درصد لغو می شود . آیا جانبازان سزاوار این کم لطفی وبی مهری ازجانب بنیاد هستند؟ با تشکر

  • خاکزاد بجستانی پنج شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ ۱۳:۰:۲۶
    پاسخ 2 |

    جانباز 15 درصد اعصاب وروان هستم مدتی پیش دچار بیماری تنفسی شدم به بیمارستان مراجعه نمودم بعد از معاینات متعدد اعلام کردند که ریه ام شیمیایی مثبت است بعد از معرفی به کمیسیون پزشکی کمیسیون بدوی و عالی رای بر شیمیای بودن ریه دادند پرونده به بنیاد شهید ارجاع شد و در آنجا برادران بنیاد شیمیایی اینجانب را احراز کردند الان مدت 1 سال است که سرگردانم و هر چه مراجعه می کنم جوابی به من نمی دهند لاقل شما که از درد ما آ گاهید یک فکر اساسی بردارید ما که کمیسیون برای اون دنیا لازم نداریم

  • شریفی جمعه ۲۳ مرداد ۱۳۹۴ ۱۹:۵:۴۷
    پاسخ 0 |

    سلام : چرا با وجود اینکه کف جانبازان اعصاب و روان 25 درصد تصویب شداما اجرا نمی شود نمایندگان محترم رای دادند که واسه اینکه جانبازان زیر 25 درصد مزایا دریافت کنند کف درصد را برداشتند ...حالا ما که جانباز زیر 25 درصد هستیم چه گناهی کرده ایم که نه خود و نه فرزندانمون هیچ استفاده ای نبریم ....ما همه برای حفظ ارزشها رفتیم پس لطفا بخشنامه کنید تا تسهیلات شامل همه شود ....بنده سن 19سالگی مجروح شدم الان 50سال سن دارم دیگر از نظر روحی وروانی آن آدم قبلی نیستم از همه چیز زودرنج میشم فکری به حال ما جانبازان بفرمائید ما همچنان منتظر الطافتان هستیم مسولین محترم پاسخ دهید ...

  • شهلا اورنگی اصل چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۴ ۰:۱:۵۵
    پاسخ 0 |

    سلام دکتر بنده معلم هستم تاریخ 19/5/62درشدید ترین حملات هوای به ش گیلانغرب منجر به شهادت صدها شهید و مجروح بنده هم از تمام جوارح بخصوص ناحیه جمجمه وسینوس سر مجروح شدم که تعدادی ازترکش هاربرابر رادیو گرافی درسرم وجود دارد که باپیگیری متعدد وتاییدشورای تامین شهرستان مجروح شناخته شدم ودیوان عدالت اداری برابر نامه شماره دادنامه920997090260295وش پرونده920998090049702تاریخ 17/12/92 به کمیسیون پزشکی جهت معاینان لازم وانجام راذیوگرفی در خصوص آثار ترکش درجمجمه و... معرفی شوم امامتاسفانه برابر نامه شماره 55012/70/14694 تاریخ 5/793 بدون هیچگونه معاینا ت پزشکی حضوری جهت تصدیق اظهارت بنیاد محترم از طرف ریس دیبرخانه کمیسیون پزشکی فاقد درصد اعلام شده حال مرضی رضای خدا دستور فرمایدحضوری معاینه شوم

  • رستمی پنج شنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۴ ۲۲:۱۷:۹
    پاسخ 0 |

    باسلام بنده با 59 ماه حضور در جبهه از طريق ايثارگران لشكر به كمسيون عالي سپاه معرفي و در كمسيون بهاز ناحيه ريه هابه عنوان شيميايي تلقي گرديده و تاييد شده و جهت تعيين درصد به كمسيون بنياد شهيد معرفي گرديدم دو بار رفتم براي درصد به اينجانب درصد نميدهند ميگويند هركس يعني كمسيون سپاه تاييد كرده همونها هم درصد به شما بدهند راهنماييم كنيد چكار كنم رستمي از كردستان

  • لیلا جهانگیری سه شنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ ۲۱:۴۶:۲۵
    پاسخ 0 |

    سلام پدرم ۲۸سال است که جانبازاین مملکت است که ۵ساله به مامستمری ماهی ۶۰۰تومان به مامیدهدکه بخدااصلا فایده نداردووضع پدرم هرروزبدترمیشودمادرم که ازبس ازپدرم پرستاری کرده ناراحتی اعصاب شدید گرفته وتحت نظردکترمتخصص است چون پدرم جانبازاعصاب وروان است وازناحیه سردچارترکش وموج انفجارشده اصلاوضع مالی خوبی نداریم به نظرشماباماهی ششصدتومان میشودزندگی کنی مادرشهرکردمستاجرهم هستیم تورو خدابه این جانبازان که ازسلامتی خودواسایش فرزندانشان گذشتن ی کم بیشتررسیدگی کنید.

  • جانباز 10 در صد شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۴ ۱۲:۵:۸
    پاسخ 0 |

    سلام بنده مدت مدیدی است که منتظر کمیسیون پزشکی هستم لطفا اقدام فرمائید متشکرم . همراه 09382024897

  • علی اکبر علی بیکی جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ ۱۹:۴۱:۲۶
    پاسخ 0 |

    با سلام آقای دکترو خسته نباشی لطف بفرمایید این قانونی را که مجلس محترم هم تصویب کرده در مورد کف جانبازان شیمیایی واینکه جانبازان 20 درصد شیمیایی از مزایای 25 درصد استفاده کنند را اجرایی بفرمایید خصوصا مزایایی که هزینه ای هم ندارد مثل استفاده فرزندان از سهمیه دانشگاه در مقاطع مختلف و همچنین معافیت سربازی شما را بخدا قسم این شانس را از فرزندان ما نگیرید آنها بخاطر وضعیت نابسامان ما سختیهای زیادی را تحمل کرده اند امسال که بگذرد برای سال بعد دیگر به چه درد آنها می خورد. با تشکر و به امید پیروزی و سسربلندی اسلام عزیز.

  • احمد یکشنبه ۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۲:۲۵:۸
    پاسخ 0 |

    چطوری تونستید تشخیص بدید آدمی که 30 سال با بدن شیمیایی زندگی کرده حالا مرگ و ایست قلبیش ناشی از همون مواد شیمیایی نبوده که با بی ادبی و ترش رویی گفتید به ما مربوط نیست و یا باید کالبد شکافی بشه یا معمولی خاکش کنید. آخه کی حاضره بدن عزیزشو برای پول تیکه تیکه کنه زیر دست پزشک قانونی. خودتون حاضرید؟

  • ابوالقاسم طهماسبی فرد جانباز ز 40درصد سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ۰:۴۴:۴۸
    پاسخ 0 |

    سلام علیکم خسته نباشید برادر. به روح امام خمینی من همیشه نالانم از این مسولین دروغگو و اهل دنیا نه اخرت

  • درودی شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۴ ۱۸:۳۷:۴۵
    پاسخ 0 |

    باسلام .پدرم جانباز10درصد می باشدعلاوه بر ترکشی که در دست چب وپای راست او می باشدو از این مجروهیت رنج می برد،که 3پیش به دلیل سردردهای مکرر و مراجعه به پزشک متخصص و تشخیص امواج انفجار و پارگی پرده گوش تحت عمل جراحی قرار گرفت. به همین دلیل پرونده ای تشکیل داده شدبرای کمسیون پزشکی ،امامتاسفانه بعدازاین مدت هنوز پاسخی دریافت نکردیم.باتشکراقدام فرمایید.باسربلندی اسلام

  • حسین حسینی چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ۲:۵:۵۲
    پاسخ 0 |

    اقایان عزیزاین عباسپوریک ....هست جلوی شما میگه دودوتا میشودهشتا کلی ازجانبازان رادرصدشان کم شده من موندم خداشاهده دروغ میگه اچرادروغ میگی برین دفاتربنیادباچشمهتان ببنیدای ....چه دروغ بزرگی میدهد خداشاهده اگه این ... روببینم به عنوان نهی ازمنکرچنان درگوشش میزنم دیگه بنیادروول کنه من همسران جانبازانی رادیدم بخاطرکسردرصدهمسرشان گریه میکنندبنیادجانبازان فقط کاری میکندکه خودجانبازان قیدهمه چیزرابزنندودیگه سراغ درصدشان نیان من امیدوارم بنیادبه طورکلی بسته شودچون هزاران ....نشستن به ریش جانبازان میخندندباباازرهبرمون خجالت بکشیدچون سالارجانبازاوست اقای عباسپورتوکی میگی مادرصدکسی راکم نمیکنیم پس جگرداشته باش بیا بیمارستان صدریا ساسان ببین چطورجانبازان رانقره داغکر

  • پنج شنبه ۵ آذر ۱۳۹۴ ۶:۵۰:۳۸
    پاسخ 0 |

    درای ن مورد که زحمات تمامی جانبازان به عهده بنیاد میباشد شکی نیست لاکن مقداری باید وسواس به خرج دا د چکونه است شخصی در کمیسیون اول 20 ذرصد بیاورد و بعد از چندی با ارائه مدارک جدید بیمارستانی و غیره دوباره همان درصد رابزنند یا در مقابل عارضه موج واعصاب بنویسند درحد خفیف

  • صاحبعلی پیرخواه سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ ۱۳:۳۴:۵۳
    پاسخ 1 |

    اینجانب جانباز5% درصد هستم ازناحیه دست چپ حدود25 ترکش دارم وهمیشه حدود24سال درد شدید شکم گرفتم به خاطر این بیماری کیسه صفرا عمل کردم نتیجه از بیماریم حاصل نشد بعدا دکترها متوجه شده اند بیماری تب مدیترنه ای دارم وهمیشه داروی کلسی شین مصرف مکنم خواهشمند است درمورد درصد جانبازی اینجانب تجدید نظر شود

  • دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ ۱۱:۱۴:۳۹
    پاسخ 0 |

    نظر مثبت دارم

  • سیدحمزه ابراهیمی دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۴ ۱۷:۴۸:۳
    پاسخ 0 |

    بعد از 30سال عذاب جسمی,روانی و عصبی , کمیسیون پزشکی نزاجا 12درصد جانبازی میدهد و کمیسیون 28آبان بنیاد قزوین صفر درصد!!! مسخره ها

  • ابواقاسم حسین کوچک شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ ۸:۹:۲۴
    پاسخ 1 |

    درخصوص کمیسیون پزشکی بنده 10 دهسال است به کمیسیون دعوت نشدم علی رغم درخواست های مکرر .حق زیادی ازمن ضآیع شده درخصوص ترکشهای بدنم وشیمیایی که برایم هنوز تعیین درصدنگردیده.اخرین کمیسیون که رفته ام سال 86 بودهوتاکنون دیگر هیچ.

  • یوسف نبی زاده دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱۶:۳۸:۵۴
    پاسخ 0 |

    باعرض سلام خدمت مسولین بنیاد شهید.اینجانب جانباز 15درصد میباشم که تا حالا پنج بار اعتراض دادم که باتوجه به عارضه جانبازیم درصدم افزایش یابد ولی متاسفانه باتوجه به مدارک بالینی جدید هم هیچ درصدی برام اضافه نکرداند خواهشا بگید چکار کنم!؟

  • نسن پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴ ۱:۴۰:۲۴
    پاسخ 0 |

    نسیم.عزیزی.نسب 3 تا انگشت دستم قط ان2تادیگر5درصدازکارافتاد مشکل.احصاب دارم وهم دست راستم دچار سوختگی مین است چرا حقوق شامل نمیشود

  • مرتضی فرخ شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ۲۳:۴۷:۵۵
    پاسخ 0 |

    سلام من در تاریخ 15/8/94 به کمسیون دعوت شدم مسعول کمسیون منطقه گفت فقط نوار گوشه جدید ببر میخواهند به گوش ات درصد بدهند آخه گوش راست من شنواییندارد نوار گوش بردم ده درصد داشتم وقتی جواب کمسیون اومد گفتند فقط پنج درصد از کار افتادگی تعلق گرفت من ده درصد داشتم چطور ممکنه پنج درصد بشم.من صورت صانعه ام موج انفجار و جراحت پای چپه.مرص قند دارم 3بار به قلبم بالن زدند تو قلبم فنر هست تمام عضروفهام مایع مفصلی ندارند دیسک کمر دارم بیمارستان روانپزشکی صدر بستری بودم 5ساله بیکارم عصو هیچ ارگان و کارخانه دولتی نیستم واز بیکاری و از نظر مالی تو بد وصعی هستم عوص کمک کردن تازه درصدم را کم کردند .خلاصه من به این کمیسیون آخری اعتراص دارم کسب هم گوش نمیده.

  • ایلین فیروزه دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ۷:۲۶:۱۱
    پاسخ 0 |

    سلام من کارشناس مامایی خراسان شمالی هستم جزع قبول شدگان ذخیره بهداشت ودرمان علوم پزشکی ولی متاسفانه از درصد جانبازی پدرم نمیتوانم استفاده کنم به خاطر ده درصد تقاضا ی مساعدت دارم تشکر

  • رضا فیروزه دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ۷:۴۸:۱۲
    پاسخ 0 |

    سلام حضور محترم دکتر عباس پور من جانباز هستم دو سال جبهه بودم چند بار زخمی شدم ترکش به سرم خورده مشکلات خواب دارم درد شدید در سر ولی کمیسیون به من ده درصد داد الان دخترم جزع ذخیره های بهداشت ودرمان علوم پزشکی بجنورد است از درصد من هیچ استفادهای نمی تواند بکند تقاضای رسیدگی دارم

  • رضا فیروزه دوشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۴ ۷:۴۸:۱۳
    پاسخ 0 |

    سلام حضور محترم دکتر عباس پور من جانباز هستم دو سال جبهه بودم چند بار زخمی شدم ترکش به سرم خورده مشکلات خواب دارم درد شدید در سر ولی کمیسیون به من ده درصد داد الان دخترم جزع ذخیره های بهداشت ودرمان علوم پزشکی بجنورد است از درصد من هیچ استفادهای نمی تواند بکند تقاضای رسیدگی دارم

  • محتبی جنباز ۳شمبای بنیتو ۱۳ موج از اذتش قانون را پزشگان پ.لی به میحر گرفتند۰ چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۳:۴۰:۵
    پاسخ 0 |

    جرا بنیاد با پروند که ارتش ۱۲ ورثد داد درثد نمبدهد .جرا ازنش به ۲۰ درثد شمبای منرا نمیوهد

  • علی چهارشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ ۱۳:۴۱:۳۸
    پاسخ 0 |

    اینجانب جانباز 5 درصد هستم و تا حالا پیگیر درصد جانبازیم نبوده ام و حالا فهمیدم که به دلیل مجروحیت در جبهه در سال 1363 شامل 5 درصد جانبازی شده ام بنده سال 93 از آموزش و پرورش بازنشست شده ام به نظر شما آیا امکان دارد از امتیازات جانبازی متناسب باشغلم در سال های گذشته استفاده نمایم و مالیاتی وحق بازنشستگی که تا سال93 پرداخت کرده ام به من عودت دهند؟

  • اصغر ناظری فرزند عباس جانباز 10/ جنگ تحمیلی از سیستان و بلوچستان سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۱۱:۳۶:۳۴
    پاسخ 0 |

    با سلام و خسته نباشید جناب اقای عباسپور تمامی این حرفهای گفته شده شعاری بیش نیست بخدا قسم اگر امروز در این مملکت پارتی نداشته باشی هیچ کاری برایت انجام نمی دهند حتی اگر حق با تو با شد من جانبازی هستم با هشت عدد ترکش که در سروگردنم است و چون ترکش روی رگ نخاع قرار دارد و ترکشی که روی رگ نخاع قرار دارد بسیار حساس و خطرناک است و پزشکان اعلام کردند که چون ترکش روی رگ نخاع قراردارد احتمال 90/ امکان قطع رگ نخاع است پس عندالله و عندالرسول با این همه درد و ناراحتی و با این ترکش ها حقم 10/ است که به خدا نه این بی انصافی است این بی عدالتی است چون من غیر از خدا پشت و پناهی ندارم حقم را پایمال کرده اند تقا ضای رسیدگی دارم

  • جانباز یست ذصد سه شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ ۲۱:۵۷:۵۶
    پاسخ 0 |

    این جانب دانشجوی ارشد دانشگاه آزاد مهندسی هستم سوال بنده این است چرا برای فرزندان25% حانبازان تخفیف شهریه وجود دارد ولی برای ماحانبازان 20%وفرزندانمان تخفیف شهریه نیست لطفا کمی در مورد قانونتان تجدیدی نظر بفرنائید

  • امیر یکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ ۱۲:۲۹:۲
    پاسخ 0 |

    باسلام وخسته نباشید.الان حدودیک سال هست ک جانبازی پدرم تاییدشده ولی درصدش مشخص نشده وجواب نهاییش نیومده.خواستم راهنماییم کنید.باتشکر

  • حسینعلی محمدی چهارشنبه ۱۱ فروردین ۱۳۹۵ ۱۰:۲۳:۳۳
    پاسخ 0 |

    سلام بنده جانباز 30درصد هستم و بیمه تکمیلی حدودیکستل است که دکتر می روم که داروهای خارجی جهت پوکی استخوان تجویز می کند وداروخانه گفتن این داروها خارجی هستن شامل بیمه نمی شود ایا این صحت دارد که بیمه تکمیلی جانبازان تعهدی در مورد داروهای خارجی ندارد چرا که اکثرا داروها خارجی تفویض می کنند وتوسط جانبار باید هزینه پرداخت گرددلطفا در این مورد بررسی کاملتری بفرمایید

  • شکرالله زند سیر جان غفاری تعویقی کوچه 8 پلاک 9 پنج شنبه ۱۲ فروردین ۱۳۹۵ ۱۱:۸:۲۱
    پاسخ 0 |

    سلام بنده در سال 15/11/59 رفته ام سربازی و اعزام به جبهه در مناطق سر پل بعد سومارو نفت شهر ودیدهبان توپخانه 311 گروه 44 اصفهان بودم 16 ماه در انجا و اعصابم در اثر شدت گلوله ها که با انها کار میکردیم خراب ومریض شدهام و بعد از مدتی کلیه ام خراب شد و دیالیز وپیوند و نتوانستم دنبال جنبازی بروم لطفا مرا راهنمای و استحقاق حق نماید و خدا راخشنود نماید

  • علی دوشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ۱۶:۴۵:۴۸
    پاسخ 0 |

    به حضرت عباس یک ساله تو نوبت کمیسیونم به قرآن دروغ میگه

  • فرید اسکندری شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۲۳:۷:۵۸
    پاسخ 0 |

    با نام خدا و و تبرک کلامم با نام مقتدایم امید م امام عشق مقدس خامنه ای شروع میکنم من فرید اسکندری از سن سیزده الگی تا شانزده سالگی از طلاییه وجیزره مجنون و شلمچه تا ارتفاعات گامو گرد رش گو هجار در160 کیلمتری کردستان عراق در گردانهای خط شکن حضرت رسول الهادی قم بنی هاشم آباده و حمزه سیدالشهدا در خط مقدم حضور داشتمو چندین بار بر اثر جراحات وارد توسط تیر ترکش و بمب خوشه ای و شیماییی در منطقه بطور سراپایی بستری میشدم در خانواده ی وستایی دوازده نفره زندگی میکردیم 4 نفرمان در جبهه ها مخلف بودیمد واقع به زهرای اطهر قسم میخورم که بر اثر مواد شیمیایی که هر مدت دو جاییکه در اثر بمباران شمیایی آمپول آتروپین تزریق کردم عفونت شدید میکند و مانند لوله سرم چک و عفونت میکنه شلوامخیس و کفشهایم به امام حسین میریزدواز نظر اعصاب و روان چند بار ورد مرکز درمانی نور افشان شیرا ز واقع در باغ جنت شیراز ویژه جانبزان شدید و کارت قرمزی رفتم چون الم بدترمیشد فرار میکردم توسط کمسیون بدوی و عالیدر شیراز جانبازیم احراز شد و سرداران رشید اسلام خصوصا محمود ابادی و ندی

  • سعید جلیل زاده عزیز شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ ۴:۲۶:۳۶
    پاسخ 0 |

    آقای دکتر . با سلام و سپاس از زحمات جمابعالی و همکاران محترمتان . اینجانب ۲ نوبت مجروح شده ام احراز مجروحیت . مدارک همزمان با مجروحیت و ... کامل بودند . در آخرین کمیسیون پزشکی استان ۵۹% از کارافتادگی تعیین شد ولی علیرغم بستریهای متعدد در بیمارستانهای تبریز و درخواست شرکت در کمیسیون پزشکی مجدد . درصد جانبازی بنده به ۳۰% تقلیل یافت . جای بسی تاسف است که علیرغم فرمایشات جمابعالی و دستورالعمل های موجود و پیگیریهای مکرر تاکنون مشکل بنده حل نشده . هر چند بنده اصلا نیازی به درصد جانبازی ندارم . فقط خواهشا به قول بیت شعر معروف . (از طلا بودن پشیمان گشته ایم مرحمت فرموده ما را مس کنید) ممنون از توجهات خاص و ویژه مسئولین محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران ..😐😐😐

  • بسیجیان جنگ ازشیراز دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ ۲:۱:۲۲
    پاسخ 0 |

    سلام.قبولی طاعات وعبادات شما.آقای عباسپورلطف کنیدبه پرونده هایی که جانبازیشان احراز شده است رسیدگی فرمائید.دراستان فارس 1300پرونده درنوبت تعیین درصدمیباشند شماومسئولان بنیادشهیدبه این ماه مبارک قسمتان میدهیم که بیشترازاین اذیت وآزاراین عزیزان ندهید.به آقای راهی رئیس محترم بنیادشهید استان فارس کمک وهمکاری فرمائید که زودتربعدازچندسال ماراازاین همه انتظارواعصاب خوردی خودوخانواده نجات دهید.

  • مهدی دوشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۵ ۲:۵۶:۵۰
    پاسخ 0 |

    سلام ودرود به همه هموطنان باوجدان که خالصانه درحق این دولت ومردم درتلاشند.برادرمعلم شهیدی هستم ۳۱ ساله که با وجود مادر پیر وهزاران بدبختی وبیکاری. ۱۰ ساله بدنبال شغلم که حداقل بتوانم برمشکلات خود فائق آیم. رئیس بنیاد شهید به جای کمک رسما بهم پاسخ داد برای حل مشکلاتت با نماینده شهرستان حرف بزن.ای کاش گوشی بود که تک تک دردهایم را میشنید وبعد قضاوت میکند.شهیدان زنده نیستن بلکه مردن.از گیلان.شهرستان صعومه سرا.برادرشهید پرورش

  • فرید اسکدری یکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ ۲۳:۳۶:۵۱
    پاسخ 0 |

    سلام به عشق و جانم که هزار بار فدایش شوم امام خامنه ای که هر روز از دست دشمنان داخلی منافق چهره مبارکش نحییفتر میشود جناب شهیدی کوثری عباس پور تو را قران بس کنید اینقدر ارزشهایی که طفلان و نوجوانان و ریش سفیدان در برا 80 کشور حامی صدام منجر به حیرت جهانیان شده و مایه ذلت و خواری استعمر و استکبار و جهانخوار شده و شکستشان دادهاند به وسیله چند پزشک به ظاهر متخصص جنگ ندیده و حتی لیرال چپ گرا برای امثال ما رقم زنند به زهرای اطهر نخواستیم زیر کولر گازی و شومینه و لقه لقه زبان هی تبصره و قانون تو را امام حسین دست بردرید این همه دروغ باباجان از حسین فهمیده باید یاد بگیرم و سخن امام راحل در باره ی ایشان به زهرای اطهر سوم خردد آزادی خرمشهر و گرامیداشت هفته دفاع مقدس ارزش ها و خون ها و جان فشانیها این مردم فهیم را آگاه و زنده نگه میدارد همه ما با یه پارچه کرباس توی خاک میرویم پس اصل معاد و جواب شهدا و ما انقلاب ریشه در خون روسفید ترین بندگان مخلص خدا دارد و مانند حماسه کربلا نسل بهنسل به مردم خودمان و جهانیان خواهد رسید تا ظهور امام زمان(عج)

  • یونس داور بالابگلو سه شنبه ۴ آبان ۱۳۹۵ ۱:۴۲:۱۰
    پاسخ 0 |

    با سلام احتراما به استحضار عالی میرساند اینجانب یونس داور بالابگلو از جانبازان 25٪ از سال 1370 استخدام بیمارستان فجر اعصاب و روان بنیاد جانبازان تبریز ودر سال 1380 ندانسته و نفهمیده با تبصره 6 حالت اشتغال در جوانی خانه نشین شدم بعلت خانه نشستن از همسرم جدا زندگی میکنم در جوانی پیر شدم الان فقط فقط عاشق کار کردن هستم حضرتعالی مستحضر هستید برابر ماده چهار4 تسهیلات استخدامی و اجتماعی مصوبه تیرماه سال 1374 جانبازان برای یک بار چنانچه به دلیل محکومیت یا رای مراجع قضایی رسیدگی به تخلفات اداری یا سایر مراجع قانونی از کار بر کنار نشده باشد میتوانند اعاده بخدمت شود الحمدالله بنده 10 سال در خدمت جانبازان اعصاب و روان و بهترین کارنامه درخشانی دارم و افتخار هم میکنم بنده بعنوان یک جانباز از حضرتعالی تقاضا دارم برگشت بکار اینجانب را موافقت بفرمائید تا از بیکاری وناراحتی که برای نشستن وخانه نشینی نجات پیدا کنم بخدا همیشه سره نماز دعاگوی شما میشوم از شما خواهش میکنم نامه من را بی پاسخ نگذارید خداوند پشت پناهتان باشد با تشکر....... یونس داور بالابگلو جانباز 25٪ از تبریز

  • محسن پنج شنبه ۶ آبان ۱۳۹۵ ۱۳:۵۳:۵۷
    پاسخ 0 |

    با سلام خدمت همه، من فرزند جانبازی هستم ۵ درصد ، البته بدنش پر از ترکش و کشش هم پاره شده، برای تعیین درصد دوباره راهنمایی ام کنید، ممنون، اجرکم عند الله

چرا سلبریتی‌های ایرانی باید بیش از همه نگران ورود «پول کثیف» به سینما باشند؟

پول کثیف و سینمایی که شاید دیگر نباشد!/ ورود سرمایه‌های مشکوک چه تاثیری بر آینده صنعت فیلمسازی در ایران خواهد داشت؟

ابوبکر بغدادی در پیام روز گذشته خود چه گفت؟

ابوبکر بغدادی خلیفه خودخوانده گروه تروریستی وهابی داعش برای نخستین بار بعد از سال ۲۰۱۴ در برابر دوربین ظاهر شد. آخرین بار او در میانه سال ۲۰۱۴ در خطبه‌ای در مسجد نوری موصل، خلافت خود را اعلان کرده بود و از آن پس هیچ تصویری از وی منتشر نشده بود.

​کنکاشی پیرامون مفهومِ «دینداران در خدمت جامعه»

ضعفِ جدی در بازنمایی رسانه ایِ صحیح (و نه شتاب زده و هیجان زده با چاشنی التهاب و اثبات) فعالیت ها و دغدغه های این طیف و از سوی دیگر پررنگ شدنِ برخی ضعف ها و خطاها در معدود و محدود بخش ها و چهره های این طیف عامل دیگری است که به شکل گیری تصورِ فاصله میان جامعه و دینداران منجر شده است. فاصله ای که در مدل های تندتر دشمنی نیز تصویر می شود.

تظاهرات گسترده اهالی دیرالزور علیه اشغالگری کردها

اهالی شهرها و روستاهای تحت سیطره شبه‌نظامیان کرد در بخش شرقی استان دیرالزور، طی سه روز اخیر علیه اشغالگری کردها به شورش و تظاهرات دست زده‌اند. این اعتراضات ابتدا از تجمع اعتراضای روز شنبه در شهر «البصیره» آغاز شد.

مهم‌ترین مطالب سرویس

چرا سلبریتی‌های ایرانی باید بیش از همه نگران ورود «پول کثیف» به سینما باشند؟
پول کثیف و سینمایی که شاید دیگر نباشد!/ ورود سرمایه‌های مشکوک چه تاثیری بر آینده صنعت فیلمسازی در ایران خواهد داشت؟
داستان عجیب از زندگانی شهید مدافع حرم
فیلم: از خالکوبی و قلیان تا شهادت
اهدای عواید حاصل از فروش بلیت و محصولات فرهنگی به هموطنان سیل‌زده
جشنواره جهانی فیلم فجر «سفیر مهربانی» هلال احمر شد
دبیر چهاردهمین جشنواره بین‌المللی رادیو خبر داد
حضور مهمانان خارجی در جشنواره بین‌المللی رادیو و اجلاس جهانی صدا
۱۹ فروردین و حکاکی انگشتر؛
خرافه یا واقعیت؟ شرف الشمس چیست؟
مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس:
مابه‌التفاوت هزینه سفر به عتبات به زائران بازگردانده می‌شود
شایعه است! / هرچه وزارت اطلاعات بگوید قبول دارم
توضیح ضرغامی درباره خروج آرشیو صداوسیما در دوران ریاستش
تحلیلی بر مهمترین نقاط قوت و ضعف سی‌وهفتمین جشنواره فیلم فجر
صعود جوانان، سقوط پیشکسوت‌ها!
  • پر بیننده‌ترین
  • پر بحث‌ترین