مسجد جامعی: سمپوزیوم مجسمه‌سازی مهمترین پاتوق فرهنگی هنرمندان است

کدخبر: 933558

رئیس پیشین شورای شهر تهران در بازدید از سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران گفت: عملکرد خوب و مستمر این سمپوزیوم به دلیل همسانی دانش مدیریتی عوامل اجرایی‌‌‌ آن با مسئله هنر است

به گزارش «نسیم» ، مسجد جامعی در ادامه درباره نقش برگزاری سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران در روند مجسمه‌سازی شهری نیز گفت: به نظر من سمپوزیوم مجسمه خودش را در طول این شش دوره اثبات و جایگاهش را احراز کرده است. در طول این سال‌ها دیده‌ایم که دانشجویان مجسمه‌سازی چطور از طریق حضور در سمپوزیوم‌ها رشد کرده‌اند و اکنون تبدیل به مجسمه‌سازان قابلی شده‌اند. سمپوزیوم مهمترین پاتوق فرهنگی هنرمندان است و باید آن را جدی گرفت.

این عضو شورای شهر تهران در ادامه افزود: سمپوزیوم مجسمه‌سازی تهران از ابتدا پیوستگی درستی داشته و نتایج دوره‌های قبل آن را می‌توان در شهر دید. سمپوزیوم در این سال‌ها یک نسل را بالا کشانده، فهمی را گسترش و معنایی را در هنر بسط داده است.

مسجدجامعی، درباره مصوب شدن برگزاری سالانه سمپوزیم، توضیح داد: مقدمات برگزاری مستمر این سمپوزیوم از همان برنامه‌ریزی‌های دوره نخست برآورد شده بود. از ابتدا پایه‌های درستی برای آن بنا نهاده شده و در همان زمان جایگاه ویژه‌ای برای آن در سازمان زیباسازی تعریف شده است. حتی برای نصب آثار در طول زمان نیز فکر شده است. مجموع شرایط کار را به جایی رسانده است که سمپوزیوم تا امروز تداوم داشته و در سازمان وظیفه اعتباری برای آن پیش‌بینی شده است.

احمد مسجد جامعی در ادامه افزود. تهران آنقدر در عملکرد خود در برگزاری سمپوزیوم مجسمه موفق بوده که این تجربه را در اختیار سایر مراکز استان‌ها نیز قرار داده و اکنون در تبریز، مشهد و رفته‌رفته در سایر شهرها شاهد ادامه این سنت هستیم و خواهیم بود. سمپوزیوم بهترین بستر برای رشد هنرمندان است و باعث آشتی مردم با مجسمه‌ و هنرمندان مجسمه‌ساز شده است.

ششمین سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی تهران (سنگ) از23شهریور تا 15 مهر ماه به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران درپارکینگ باز برج میلاد برگزارمی شود.

ارسال نظر: