معاون وزیر راه: سه میلیون تن کالا در بنادر ایران رسوب شد

کدخبر: 933941

محمد سعید نژاد افزود: در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته عملکرد تخلیه و بارگیری بنادر حدود ۹ درصد رشد داشته است

به گزارش «نسیم»، در صد و هفتاد و پنجمین جلسه شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور عباس آخوندی دستور داد: شرکت راه آهن تسهیلات و دسترسی لازم را برای اتصال بنگاه‌های اقتصادی و صاحبان کالا را به منظور استفاده از شبکه ریلی برای حمل وکالاهای خود ایجاد کند .

رئیس شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور تصریح کرد: با ایجاد خطوط ریلی فرعی دسترسی آسان به شبکه ریلی فراهم شود و در صورت نیاز قوانین سابق در این خصوص اصلاح و دستورالعمل‌های جدید تدوین شود و در صورت لزوم یارانه‌هایی برای این بخش درنظر گرفته شود .

در ادامه ، معاون وزیر مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: تا ششم مهرماه امسال از مجموع کا‌های رسوب شده در بنادر، دو میلیون تن کالا در بندر امام خمینی (ره) و یک میلیون و 100 هزار تن در بندر شهید رجایی و مابقی در سایر بنادر رسوب داشته است .

محمد سعید نژاد یادآور شد: در شش ماهه ابتدای امسال نسبت به سال گذشته عملکرد تخلیه وبارگیری بنادر حدود 9 درصد رشد داشته است به طوری که در این مدت طی امسال 10 میلیون و 49 هزار تن واردات کالاهای اساسی از بنادر کشور صورت گرفته است .

وی اظهار کرد: حجم واردات کالاهای اساسی از طریق بنادر کشور از ابتدای سال 93 تاکنون نسبت مدت مشابه سال قبل از پنج میلیون و 600 هزار تن واردات به نه میلیون و 322 هزار تن رسیده است .

در ادامه این جلسه برنامه‌های بخش حمل ونقل در اجرای سیاست‌های کلی «اقتصاد مقاومتی» به ویژه بند 10 ابلاغیه رهبر معظم انقلاب به رؤسای قوای سه گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت مبنی بر حمایت همه جانبه‌ هدفمند از صادرات کالاها و خدمات به تناسب ارزش افزوده و با خالص ارزآوری مثبت از طریق گسترش خدمات تجارت خارجی و ترانزیت و زیرساخت‌های مورد نیاز مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت .

از دیگر موارد دستور کار شورای عالی هماهنگی ترابری کشور بررسی لایحه اصلاحی برای قانون مبارزه با قاچاق کالا بود که مقرر شد لایحه با نظر اعضا تهیه و به دولت ارائه شود

ارسال نظر: