رهبر: اظهارات ظریف در شورای روابط خارجی آمریکا، ناپختگی سیاسی بود

کدخبر: 933955

امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با «نسیم» افزود: رئیس‌جمهور باید از تریبون سازمان ملل مواضع قاطعی در قبال سخنان کامرون اتخاذ می‌کرد/ نباید راه برای بازگشایی مجدد سفارت انگلیس باز شود

محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان در گفتگو با «نسیم» در واکنش به اظهارات ظریف در اندیشکده شورای روابط خارجی آمریکا اظهار داشت: کاری که آقای ظریف انجام داد درواقع صدور مجوز دخالت در مسائل داخلی به دشمن است؛ در همه کشورها جناح سیاسی وجود دارد اما آنها حرف‌های داخلی خود را پیش ما عنوان نمی‌کنند چراکه در حالت کلی منش سیاسی ایجاب می‌کند مسائل داخلی برای دشمن بازگو نشود.

وی در ادامه گفت: این اقدام از سوی رئیس دستگاه دیپلماسی کشور یک ناپختگی سیاسی بود و می‌توان آن را یک حرکت عجولانه تلقی کرد، این موضوع و تکرار مجدد آن برای رئیس دولت و آقای ظریف و البته ملت قطعأ ضرر خواهد داشت و موجب عدم اطمینان از سوی جامعه می‌شود.

رهبر با اشاره به عملکرد وکلای ملت در مجلس در خصوص شعار مرگ بر انگلیس تأکید کرد: بهتر این است که همه مسؤلان در این مورد به یک وحدت برسند و اجازه ندهند افرادی چون نخست وزیر انگلیس اینگونه در مورد مردم و نظام ایران صحبت و تنگ نظری خود را علنی کنند.

امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه سخنان آقای ظریف موجب برداشت غلط عمومی می‌شود افزود: از این سخنان اینگونه برداشت می‌شود که اطلاح‌طلبان دوست و علاقه‌مند به غرب هستند و وفاق بیشتری با آنها دارند، شاید نیت قلبی آقای ظریف این هدف نبوده باشد اما این برداشت دور از ذهن جامعه نیست.

وی تصریح کرد: دیوید کامرون در برابر آقای روحانی رفتار دور از شأن دیپلماتیک داشت و حرف‌های سخیف و پر از اهانتی را در خصوص ملت ایران در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد، این انتظار وجود داشت که آقای رئیس‌جمهور یا وزیر امور خارجه در همان جا موضع روشن و شفافی را اتخاذ می‌کردند؛ اعلام موضع از سوی سخنگوی وزارت خارجه و یا مجلس شورای اسلامی آن هم از درون کشور خیلی نمی‌تواند کافی باشد.

رهبر با بیان اینکه این رفتارها نشان دهنده این است که ما در روابط خود با انگلیس بصورت ناپخته عمل می‌کنیم ادامه داد: امام (ره) در مورد دشمن واژه سگ را به کار بردند که قصد حمله دارد و اگر ما ده قدم عقب برویم او حمله خواهد کرد و اگر بایستیم فرار می‌کند؛ قطعأ دولتمردان ما باید این توصیف را مد نظر داشته و در برابر دشمن عقبگرد نداشته باشند و راه را برای خواسته‌های نامعقول آنها از جمله بازگشایی مجدد سفارت انگلیس باز نکنند.

وی حفظ عزت و حکمت و مصلحت را مهم و لازم دانست و خاطر نشان کرد: در این راستا نمایندگان مجلس با طرح دو فوریتی مجلس مبنی بر عدم بازگشایی سفارت انگلیس همکاری کنند و به آن رأی دهند.

رهبر در پایان افزود: وظیفه اصولگرایان در برابر اظهارات ظریف این است که همچنان پشت سر رهبری حرکت کنند و با منطق امام و رهبری جلو بروند تا از بروز نفاق در بین اصولگرایان جلو گیری کنند و تجربه انتخابات 92 را تکرار نکنند.

ارسال نظر: