کوهکن: شادمانی جریان اصلاح طلب از دیدار روحانی و کامرون کمای سیاسی است

کدخبر: 934466

نایب رئیس جبهه پیروان در گفتگو با «نسیم» با اشاره به اظهارات ظریف گفت: هر جناحی در ایران در رأس باشد مطالبه آنها باید شناخته شدن حق مسلم آنها باشد/ اصلاح طلبان رادیکال به وادادگی افتادند

محسن کوهکن و نایب رئیس جبهه پیروان خط امام رهبری در گفتگو با خبرنگار «نسیم» با اشاره به اظهارات ظریف در میان میهمانان اندیشکده غربی گفت: در هر بیان و سخن، حکم بر عقل و تدبیر و زیرکی لازم است و به هیچ عنوان مسائلی که مربوط به مسائل داخلی و زیر چتر حاکمیت است نباید در خارج از کشور و در بین بیگانگان مطرح کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه این سخنان و موضوعات در گذشته نیز در بین دولتمردان ما وجود داشته است افزود: مشابه این سخنان و اظهارات در دوران اصلاحات نیز گفته شد و این اتفاق تکرار مکررات است ، آقایان کمی ‌زرنگ‌تر باشند و اجازه سوق دادن مسائل به بیرون از نظام را ندهند.

کوهکن اینگونه اتفاقات را وسیله‌ای برای سوء برداشت دشمن خواند و گفت: نمایندگان ما در سازمان ملل وکسانی که در مجامع بین المللی سخنرانی می‌کنند و حتی مذاکره کنندگان ما باید این را بدانند که باید به دشمن در همه حالتی بفهمانند که هر جناحی در ایران در رأس مسولیت باشد مطالبه آنها شناخته شدن حق مسلم آنهاست.

نایب رئیس جبهه پیروان تصریح کرد: غرب همواره نسبت به کشور ما و ملت ما طماع بوده و ما نیز نباید به این حس طمع آنها در هر شرایطی دامن بزنیم، وظیفه همه جریان‌هاست که در مقابل زیاده‌خواهی غربی‌ها بایستند.

وی تأکید کرد: از این سخنان ممکن است اینگونه احساس شود که جریان اصلاح طلب خود را دوست و وابسته غرب می‌داند و این برای آینده این جریان در میان اذهان عمومی جامعه ضرر دارد، بحث وفاق جریان اصلاح طلب را ما در زمان انتخابات 76، مجلس ششم، دیدم، این مربوط به همه اصلاح طلبان نیست بلکه شامل اصلاح طلبان رادیکال است که به وادادگی افتادند و به خارج چشم داشتند و دارند.

این فعال سیاسی با بیان اینکه هدف، وسیله را توجیه نمی‌کند خاطر نشان کرد: ما در این خصوص که روابطمان باید با غرب چگونه باشد باید حواس خود را جمع کنیم و به گونه‌ای رفتار نکنیم که انگار استراتژی انگلیس را درک نکرده‌ایم.

کوهکن شادمانی جریان اصلاح طلب در داخل را از دیدار روحانی و کامرون یک کمای سیاسی خواند و ادامه داد: این دیدار، دیدار دو نظام با یکدیگر بود نه یک دیدار خانوادگی که اینگونه قضاوت کردند، انتقاد ما از این دیدار به این معنا نیست که ما با اخم به ملاقات ها و مذاکرات بپردازیم، بلکهمعتقدیم با روی خوش و با حفظ اصول مذاکره کنیم.

وی افزود: دیوید کامرون بعد از ملاقات با رئیس جمهور حرف‌های سخیفی را در مجمع سازمان ملل علیه ایران زد و نشان دهنده این است که آنها هنوز تحولات جهانی را به درستی درک نکرده‌اند، کامرون باید به آینده نگاه کند و حرف بزند، که قطعأ آنها در آینده قدرتی نخواهند داشت، آن اظهارات لایق خود انگلیس بود و بس.

نایب رئیس جبهه پیروان در پایان خاطر نشان کرد: سیاست ما باید تحقیر انگلیس باشد، و در خصوص مباحث مربوط به سفارت باید عاقلانه رفتار کنیم و تصمیم بگیریم، بهتر این است که این بازگشایی ر به تعویق بیاندازیم.

ارسال نظر: