"توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌‌نقل از تأثیرات مثبت حضور گردشگران در روستاها است"

کدخبر: 935732

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی فارس در گفتگو با «نسیم» افزود: آموزش جامعه محلی در مقاصد گردشگری و ایجاد تورهای گردشگری جاذبه‌‌های طبیعی در روستاها از اهداف طرح توریسم روستایی است

سیدمؤید محسن‌نژاد در این گفتگو با اشاره به شعار امسال با عنوان "گردشگری و توسعه جوامع محلی" با رویکرد توسعه صنعت توریسم تصریح کرد: بحث برنامه‌ریزی و فعالیت در حوزه توریسم روستایی در قالب یک کمیته در کارگروه تخصصی دنبال می‌شود. بعضی روستاها با ورود گردشگران چون آموزش‌های لازم را ندیده‌اند در فرهنگ خود دچار خلل می‌شوند، درحالی که اگر این روستاها و جوامع محلی اصالت بومی خود اعم از زبان، لهجه و پوشش محلی را حفظ کنند می‌توانند مقصد بکری به خصوص برای گردشگران خارجی باشند که نتیجه آن توسعه رونق اقتصادی روستایی و تبلیغ فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است.

وی افزود: توسعه زیرساخت‌های حمل‌و‌‌نقل و ترغیب به ساخت هتل و رونق اقتصادی از تأثیرات مثبت حضور گردشگران در روستاها است. آموزش جامعه محلی در مقاصد گردشگری با رویکرد تعامل با گردشگران و ایجاد تورهای گردشگری جاذبه‌های طبیعی در روستاها با هدف معرفی مناطق گردشگری جدید برای عامه مردم از اهداف مهم طرح توریسم روستایی است.

ارسال نظر: