ربیعی: آمار دفترچه‌های بیمه روستایی سال آینده با شهری‌ها برابر می‌شود

کدخبر: 935963

وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی گفت: امسال، دفترچه‌های بیمه روستایی را تا چهار برابر افزایش داده‌ایم و امیدواریم که در سال آینده نیز با شهری‌ها برابر شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، علی ربیعی در همایش ملی روز روستا در سالن اجلاس سران، با بیان اینکه جامعه روستایی ما امروز در وضعیتی قرار گرفته که باید سامان جدیدی یابد، گفت: بخش کشاورزی در روستا نه تنها جایگاه ویژه‌ای در اقتصاد دارد، بلکه در جهان کنونی نیز حائز اهمیت ویژه است.

وی افزود: نامگذاری روزی با عنوان "روستا" حاکی از اهمیت آن در منظر نخبگان و مسئولین است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برنامه‌ریزی برای حفظ 50 هزار شغل در روستا در بودجه سال جاری خبر داد و ادامه داد: سیاست‌های زیادی برای روستا در این سال‌ها اتخاذ شده، اما برای بهره‌وری در این حوزه دقت زیادی صورت نگرفته است.

ربیعی با بیان اینکه در زمینه فرسایش خاک رتبه اول جهان را داریم، گفت: بهره‌وری و صیانت از منابع طبیعی در روستاهای ما طی سال‌های گذشته نادیده گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 23 هزار اتحادیه و شرکت تعاونی کشاورزی در 17 گروه تولیدی داریم که 397 هزار شغل جدید ایجاد کرده‌اند؛ دفترچه‌های بیمه روستایی را تا چهار برابر افزایش داده ایم که در سال آینده، آمیدواریم با شهری‌ها برابر شود.

ارسال نظر: