بیش از ۲۱۹ میلیون سیگار قاچاق کشف شد

کدخبر: 938293

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشورگفت: طی شش ماهه منتهی به شهریورماه امسال میزان کشفیات سیگار‌های قاچاق به مرز ۲۱۹ میلیون و ۸۷۹ هزار نخ سیگار رسیده که نسبت به نیمه نخست سال گذشته حکایت از رشد ۱۴۰ درصدی دارد

به گزارش «نسیم»، علی اصغر رمزی با اعلام این خبر، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده این مرکز طی 6 ماهه نخست امسال اقدامات کنترلی در مبارزه با قاچاق سیگار در کشور رشد فزاینده ای داشته است.

وی در ادامه یادآور شد: در این مدت اقدامات کنترلی یاد شده در دو حوزه « افزایش گشتیها و بازرسیها»و « توزیع محصولات دخانی » انجام شد .

رمزی در بیان « افزایش گشتی‌ها و بازرسی‌ها»گفت: طی 6 ماهه نخست امسال به تعداد 5 هزار و 655 گشت و بازرسی در سراسر کشور انجام شده که نسبت به دوره مشابه خود در سال گذشته رشد 250 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در توضیح این مطلب افزود: در این مدت از 78 هزارو 747 واحد عمده فروشی و خرده فروشی بازرسی شده که در مقایسه با 6 مماهه نخست سال 92 رشد 200 درصدی را نمایانگر بوده است.

وی در ادامه در خصوص دومین اقدام کنترلی این مرکزطی 6 ماهه نخست امسال در زمینه توزیع محصول دخانی گفت: با اعمال ضوابط قانونی و به روز رسانی مجوزهای توزیع، نظارت‌ها در این بخش قوی تر شده تا تا تمامی دستگاه‌های ذیربط نیز امکان نظارت بر شبکه توزیع را داشته باشند.

رمزی در ادامه تصریح کرد: در این بخش در صورتی که عاملین توزیع کشوری و استانی حتی یک مورد سابقه توزیع کالای دخانی قاچاق داشته باشند مجوز توزیع آنها ابطال خواهد شد.

همچنین تنها واحدهای دارای مجوز عاملیت امکان توزیع محصولات دخانی را خواهند داشت و در غیر این صورت با آنهابر خورد قانونی صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت بر دخانیات کشور در پایان گفت: توتون‌های آلوده که آغشته به سموم دفع آفات نباتی وفضولات حیوانی است در سیگارهای قاچاق به وفور مشاهده شده که خطر فروانی برای مصرف کنندگان داشته و مهمترین ویژگی سیگارهای قاچاق را نداشتن تصویر و پیام بهداشتی و همچنین برچسب امنیتی (هالوگرام) است.

ارسال نظر: