حمید نعمت‌الله: نهایت بی‌ذوقی است کسی "آرایش غلیظ" را فیلم‌فارسی بنامد

کدخبر: 939379

این کارگردان افزود: این فیلم در عین اینکه کاملا تجربی است اما توانسته مخاطب عام را جذب کند؛ یعنی یک فرمول خاص برای سینمای امروز ما/ بهترین مشتری فیلم من جوان‌ها هستند گرچه فیلم ساختن برای اینها سخت است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حمید نعمت الله کارگردان فیلم سینمایی "آرایش غلیظ" طی گفتگویی در برنامه "هفت" گفت: از فیلم استقبال خوبی شده و من راضیم گرچه اگر تبلیغ بیشتری می‌شد بهتر هم بود.

وی تأکید داشت: فکر می‌کنم برای نوجوانان شاید جذاب نباشد. بهترین مشتری فیلمم جوانها هستند. فیلم ساختن برای این دو گروه سنی سخت و جذبشان به سینما هم سخت است.

این کارگردان به جریان نقد در سینما نیز اشاره داشت و گفت: منتقدین در سینمای ما آدمهای مهمی هستند و در آینده یک فیلمساز موثر هستند. میبیند که بر سیاستهای وزارت ارشاد هم دخالت دارند و تحت نظر منتقدین هستند. باید قدر خودشان را بدانند.

وی البته تأکید داشت: منتقدهای غیرخبره هم بسیار حضور دارند و آسیب مهم سینمای ما خواهند بود. این را هم بگویم که نهایت بدجنسی یا بی ذوقی است که "آرایش غلیظ" را فیلم‌فارسی بدانند.

وی درباره انتخاب حامد بهداد بعنوان بازیگر اصلی فیلم خود نیز گفت: وقتی سناریو فیلم را مینوشتم از اول هم حامد بهداد را برای فیلمم انتخاب کرده بودم چون اکت، جذابیت و توانایی لازم را داشت. من روی توانایی و شیرینی بازییگری او تمرکز کردم. در کل سطح بازی بازیگران خوب و قابل قبول است.

وی درباره معنی فیلم نیز گفت: اسم "آرایش غلیظ" یک استعاره بود و تاکنون هم از تعابیر مختلفی برایش استفاده کرده اند. در مورد موسیقی کار هم بگویم که دنبال یک موسیقی دیوانه با غلبه سازهای شرقی بودم و ابتدا تصمیم نداشتم شکل آواز خواننده درون فیلم باشد چون ممکن بود معنی فیلم را تغییر دهد. وضعیت فعلی هم به پیشنهاد آهنگساز بود و چه کسی بهتر از همایون شجریان.

حمید نعمت الله در پایان گفت: "آرایش غلیظ" در عین اینکه کاملا تجربی است اما توانسته مخاطب عام را هم جذب کند. فرمول خاصی برای سینمای ماست که فیلمهای کم استقبال تجربی سینما را با مخاطب عام درگیر کند.

ارسال نظر: