سلطانی‌فر: سال گذشته در حوزه گردشگری کشور شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد

کدخبر: 939539

رئیس سازمان میراث فرهنگی افزود: این رقم با ۱۸۵ هزار میلیارد ریال بازگشت سرمایه روبرو شده است/ بنا به استقبال گردشگران خارجی و اروپایی، برای بهار ۲۰۱۵ در اصفهان و شیراز مشکل اقامت داریم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مسعود سلطانی‌فر ظهر امروز در حاشیه گردهمایی بین‌المللی علمی راهبردی "توسعه گردشگری جمهوری اسلامی ایران، چالش‌ها و چشم اندازها" در دانشگاه فردوسی مشهد در جمع خبرنگاران تصریح کرد: زیرساخت‌ها مهمترین بخشی است که باعث رونق بخش گردشگری می‌شود، علاوه بر این، در حال حاضر یک باور جدی بین مسئولان عالی‌رتبه در این بخش به وجود آمده است. رویکرد خوب دولت با توجه به ظرفیت‌های مساعد گردشگری نیز در این زمینه موثر بوده است. طرح جامع گردشگری، باردیگر در حال بررسی است و به دنبال اجرای آن هستیم.

وی ادامه داد: ایران به صورت بالقوه جزو 10 کشور برتر دنیا در زمینه گردشگری است، لذا اگر ظرفیت‌های کنونی بالفعل شود می‌توانیم به جایگاه نخست دست یابیم. این باور برای استفاده از ظرفیت‌های گردشگری به وجود آمده و توجیه بسیار بالایی دارد. امروز در دولت شاهد همراهی خوبی هستیم. طی سال 93 در امور عمرانی کشور بیش از 500 میلیارد تومان در بخش گردشگری در حال سرمایه‌گذاری است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی اظهار داشت: سال گذشته در حوزه گردشگری کشور شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی شد که این سرمایه‌گذاری با 185 هزار میلیارد ریال بازگشت سرمایه روبرو شده است. در حال حاضر گردشگران خارجی و اروپایی تمایل بالایی برای شرکت در تورهای ایران‌گردی دارند. در شرایط فعلی ظرفیت اقامتی ما در شهرهای اصفهان و شیراز برای بهار 2015 پر شده است. البته شهر مشهد با وجود در اختیار داشتن بیش از 51 درصد ظرفیت اقامتی کشور در این زمینه دچار مشکل نمی‌شود. در راستای تعامل در عرصه گردشگری، نخستین قطار گردشگری خارجی اوایل مهرماه به ایران رسید.

ارسال نظر: