چهار نفر در رابطه با حادثه اسید پاشی در اصفهان دستگیر شدند

کدخبر: 940428

دبیر شورای اجتماعی کشور گفت: شدت برخورد با این موضوعات کاهش حوادث را مدیریت میکند/ امر به معروف و نهی از منکر نیازمند قانون جدید نیست/ زنجیره ای بودن این حادثه صحت ندارد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مرتضی میر باقری در حاشیه جلسه شورای اجتماعی وزارت کشور با بیان اینکه پس از حادثه اسید پاشی در اصفهان حوزه‌های ذی‌ربط فعالیت‌های خود را آغاز کرده‌اند، گفت: وزیر کشور نیز در نشستی با استاندار اصفهان صحبت و ابعاد مساله را بررسی کردند.

وی با بیان اینکه چهار نفر دستگیر شده در این ارتباط در مظان اتهام قرار دارند، گفت: جرم این افراد قطعیت ندارد و علت اسید پاشی هنوز مشخص نشده است.

میرباقری در رابطه با طرح امر به معروف و نهی از منکر که اخیر درمجلس مورد برسی قرار گرفته است، افزود: قوانین بالا دستی در این زمینه وجود دارد و همه چیز برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم است. آنچه در صحن مجلس رخ داده نیازمند اصلاح بوده واگر لازم باشد دولت در این زمینه ورود می‌کند.

دبیر شورای اجتماعی تصریح کرد: 100 درصد امر به معروف و نهی از منکر در جامعه نیاز است ولی به این طرح با این شاکله نیازی وجود ندارد.

وی در رابطه با خرید و فروش و تهیه مواد مخدر از طریق فضای مجازی اظهارداشت: از پلیس فتا در این رابطه گزارش خواسته‌ایم و شورای فضای مجازی نیز قرار شده در این رابطه به ما گزارش بدهد. باید اطلاعات ما جامع باشد تا بتوانیم تصمیمات لازم را اتخاذ کنیم.

میرباقری در مورد ساماندهی کارتن خواب‌ها گفت: دو نشست را طی هفته جاری برگزار و ظرفیت‌های آن‌ها را در این زمینه بررسی کردیم و در اولیل هفته آینده تصمیات لازم را اتخاذ می‌کنیم.

وی در رابطه با جلسه امروز شورای اجتماعی گفت: در این جلسه سه موضوع ساماندهی سواحل ایران، ایمنی جاده‌ها و ماه محرم و صفر مورد بررسی قرار گرفت.

قائم مقام وزیر کشور در حوزه اجتماعی و فرهنگی با بیان اینکه گزارشات ارائه شده نشان می‌دهد، امسال 30 درصد طرح ساماندهی سواحل افزایش یافته است گفت: این در حالی است که تعداد مسافرین در تابستان امسال 100 درصد افزایش یافته و آمار غرقی‌ها نیز با کاهش 40 درصدی مواجه بود.

وی در رابطه با ایمنی جاده‌ها افزود: متاسفانه علی‌رغم تلاش سال‌های اخیر از نظر جاده‌ایی، خودرو و تصادفات آمار ایران نسبت به سایر کشورها هنوز در وضعیت بسیار بد است و تعاد کشته‌های ناشی از تصادفات چندین برابر استاندارد جهانی است.

میرباقری راه‌های اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس را از پر حادثه ترین جاده های کشور اعلام کرد و گفت: در 64 درصد تصادفات مربوط به خودروی سواری ، 21 درصد وسایل نقلیه سنگین، 12 در صد موتور سیکلت و 2.5 درصد خودرهای های عمومی است.

وی در رابطه با گزارشی که سازمان تبلیغات اسلامی در جلسه امروز مطرح کرده است، گفت: طبق این گزارش 80 هزار هیات و 70 هزار مسجد در محرم و صفر فعالیت مذهبی دارند که ظرفیت بزرگی در حوزه معارف دینی هستند. همچنین مایع انسجام ، تقویت روحی و روانی و الفت بین مردم می‌شود.

دبیر شورای اجتماعی کشور با تاکید بر اینکه در حال حاضر بین مذاهب کشور انسجام عالی وجود دارد، گفت: امام حسین (ع) عامل پیوند ادیان و مذاهبی همچون مسیحیت و سنی است که این موضوع نشان می‌دهد که محرم و صفر برای انسجام ادیان و مذاهب ظرفیت بزرگی است.

وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر امنیت خوبی در کشور وجود دارد. گفت:علی‌رغم گرفتاری‌های مرزی و شیطنت گروه‌های تکفیری در مرز تلاش می‌کنیم حسن استفاده را از ظرفیت محرم و سفر برای انسجام بیشتر مذاهب داشته باشیم.

ارسال نظر: