نوبخت: کاهش قیمت نفت به ۸۵ دلار، توطئه برخی کشور‌های اسلامی منطقه است

کدخبر: 940480

سخنگوی دولت در اجتماع بزرگ مبلغین محرم الحرام اظهار داشت: کاهش قیمت جهانی نفت، توطئه‌ای از سوی دولت آمریکا با همراهی برخی کشورهای عربی منطقه است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سخنگوی دولت در اجتماع بزرگ مبلغین محرم الحرام در سالن اجتماعات مدرسه فیضیه قم با اشاره به اینکه مدرسه فیضیه قم مصدر شروع انقلاب اسلامی می‌باشد اظهار داشت: امروز با گذشت 35 سال از رخداد بزرگ انقلاب اسلامی به رهبری پیشوای بزرگ انقلاب فرصتی مناسب است تا به ارزیابی عملکرد نظام جمهوری اسلامی در 35 ساله گذشته بپردازیم. انقلابی که در قرن بیستم در حالی اتفاق افتاد که جهان آماده آن نبود و قدرت‌های استکباری نیز آمادگی پذیرش آن را نداشتند.

وی با اشاره به وقوع دو جنگ جهانی در نیمه اول قرن بیستم گفت: در قرن بیستم دو جنگ جهانی میان قدرت‌های بزرگ برای قبضه کردن جهان اتفاق افتاد و دول وقت برای غالب کردن تفکر خود بر جهان موجب تحمیل کشتارهای وسیع بر جامعه بین‌الملل شدند و پس از آن نیز هر اتفاقی که در دنیا رخ می‌داد، به وسیله یکی از این قدرت‌ها هدایت می‌شد، با تشکیل نظام جمهوری اسلامی که تنها به واسطه خواسته مردم و رهبری‌های امام خمینی بود، این دشمنان دیروز، برای ساقط کردن نظام برآمده از خواسته مردم با یکدیگر متحد شدند و از هیچگونه تلاشی نیز در 35 سال گذشته برای ضربه زدن به ما دریغ نکردند.

وی در ادامه با اشاره به مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی ترکیبی از دستاوردهای نوین بشری است که همانا دموکراسی و مردم سالاری می‌باشد که امروز ما شاهد هستیم که رییس جمهور، نمایندگان مجلس به صورت مستقیم و حتی رهبری این انقلاب مع الواسطه با رای مردم انتخاب می‌شوند.

نوبخت با اشاره با انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری اظهار داشت: مردم با گذشت 35 سال از انقلاب سال گذشته از میان کاندیداهای ریاست جمهوری که همه فرزندان انقلاب هستند فردی را انتخاب کردند که افتخار دارد از 12 سالگی در سلک روحانیون و فرزند حوزه باشد و این نشانگر اعتماد همیشگی مردم به سلسله جلیلیه روحانیت است.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به مشکلات پیش رو دولت یازدهم، با بیان اینکه امروز به دلیل زورگویی استکبار جهانی، تولید نفت ایران از 4 میلیون بشکه به یک میلیون بشکه تقلیل پیدا کرده است،گفت: تنها دلیل این اقدام تاکید جمهوری اسلامی بر استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش درآمد نفتی جمهوری اسلامی از 110 میلیارد دلار به 47 میلیارد و 750 میلیون دلار، ادامه داد: دولت همه این پول را نیز در اختیار ندارد و باید مقداری از این مبلغ را به صندوق توسعه ملی واریز کند و در واقع 25 میلیارد دلار این پول در اختیار دولت می‌باشد.

وی در ادامه با اشاره به کاهش قیمت جهانی نفت، آن را اقدامی از سوی دولت آمریکا با همراهی برخی کشورهای عربی منطقه ارزیابی و افزود: وقتی این کشورها دیدند با وجود تحریم‌های ظالمانه ما همچنان سرپا مانده‌ایم در توطئه‌ای جدید قیمت جهانی نفت را برای ضربه زدن به اقتصاد کشور کاهش دادند و امروز هم طرح رساندن صادرات نفت ایران به صفر در دستور کار مجلس آمریکا می‌باشد.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور با اشاره به برنامه ریزی‌های اقتصادی دولت برای بهبود وضعیت اقتصادی کشورو تاخیر در تصویب بودجه سال 92 گفت: با همه این مشکلات ما توانستیم تورم را در سال گذشته از بالای 40 درصد به 33 درصد کاهش دهیم. البته به دلیل عدم تامین بودجه طرح‌های عمرانی بیکاری افزایش چشمگیری در سال گذشته پیدا کرد اما در سال جدید با تلاش‌های دولت و با اولویت قراردادن طرح‌های عمرانی توانسته‌ایم در 6 ماه ابتدایی سال به صورت 100 درصد بودجه طرح‌های عمرانی را به استانداری‌های سراسر کشور پرداخت کنیم، زیرا معتقدیم انجام طرح‌های عمرانی هم باعث رونق در بازار شده و هم بیکاری را کاهش می‌دهد.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد 400 هزار شغل در تابستان امسال توسط دولت در توجیه اشکال برخی کارشناسان به نرخ تورم اعلام شده از سوی دولت گفت: اینکه ما می‌گوییم تورم 20 درصد شده اما شاهد افزایش برخی قیمت‌ها هستیم در این است که پایین آمدن نرخ تورم به معنای کاهش قیمت نسبت به سال گذشته نیست بلکه به این معنا می‌باشد که افزایش قیمت در سال گذشته بالای 40 درصد بوده اما امسال با مدیریت دولت در کاهش نرخ تورم این افزایش قیمت اقلام و کالاها به 20 درصد رسیده است.

سخنگوی دولت با اشاره به جلسات اقتصادی دولت گفت: جلسات اقتصادی دولت با مدیریت شخص رییس‌جمهور هر هفته در روزهای یکشنبه و پنج شنبه از ساعت 8 صبح تا 2 بعدازظهر تشکیل می‌شود و دکتر روحانی به صورت مستمر پیگیر مسائل مربوط به حوزه اقتصاد می‌باشد.

وی همچنین با اشاره به مساله داعش و مشکلاتی که این گروهک تروریستی در منطقه ایجاد کرده است، گفت: دشمنان اسلام با ایجاد داعش به دنبال نشان دادن چهره دروغین از اسلام به دنیا هستند و به همین دلیل است که نخست وزیر خبیث صهیونیستی در سازمان ملل جمهوری اسلامی را مساوی با داعش خواند تا با این مقایسه دنیا را از نظام جمهوری اسلامی ترسانده و با این حربه نسبت به دستیابی جمهوری اسلامی به انرژی صلح آمیز هسته‌ای در جامعه بین‌الملل وحشت و ترس ایجاد کند.

نوبخت در پایان سخنان خود با اشاره به شروع تدوین برنامه ششم توسعه در دولت از روحانیون سراسر کشور درخواست کرد که برای اعتلای فرهنگ، برنامه‌های پیشنهادی خود را به دولت ارائه بدهند تا با تصویب آنها به صورت قانون، قدم‌های مثبتی در اعتلای فرهنگ اسلامی در کشور برداشته شود

ارسال نظر: