آیت‌الله فاضل لنکرانی: آموزه‌های صحیفه سجادیه برای مردم تبیین شود

کدخبر: 940505

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) گفت: تبیین صحیفه سجادیه برای مردم می‌توان از گسترش انحرافات در جامعه اسلامی جلوگیری کند

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار با اعضای ستاد کنگره امام سجاد(ع) به تبیین جایگاه نهج البلاغه در میان کتب شیعی پرداخت و اظهار کرد: ویژگی‌های زیادی در این کتاب شریف وجود دارد ولی مردم نسبت به آن شناخت مطلوبی ندارد.

وی ادامه داد: در سالهای اخیر حوزه‌های علمیه اقدامات خوبی را برای بررسی و تبیین کتب اهل ‌بیت(ع) انجام داده‌اند و به عنوان مثال کارهای خوبی در زمینه نهج البلاغه صورت گرفته است ولی به صحیفه سجادیه آن طور که شایسته‌ است پرداخته نشده است.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با تاکید بر اینکه مردم باید با آموزه‌های صحیفه سجادیه آشنا شوند تا سیره زندگانی امام سجاد(ع) را در متن جامعه مورد استفاده قرار دهند ابراز کرد: امروز شاهد هستیم که عرفان‌های کاذب در جامعه اسلامی ظهور کرده است و اگر ما سخنان و بیانات ائمه اطهار(ع)‌ را برای نوجوانان و جوانان تبیین کنیم می‌توانیم آنها را از خطر گرفتاری به این جریان‌های شیطانی نجات دهیم.

آیت فاضل لنکرانی با تاکید بر اینکه آمریکا و انگلیس به دنبال خلیفه سازی برای مسلمین هستند بیان کرد: اگر ویژگی‌های ائمه اطهار(ع) برای مردم دنیا تشریح شود دیگر مردم دنیا به سمت دنیا الگوهای ساختگی نخواهند رفت زیرا بقا امامت سبب بقا اسلام و انحراف امامت سبب انحراف اسلام خواهد شد.

ارسال نظر: