"بازسازی حرم رقیه(س) و ساخت ۶ درب حرم عسکریین به خوزستان سپرده شد"

کدخبر: 942773

مسئول بازسازی عتبات خوزستان گفت: ۶۰ میلیارد ریال برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف از کمک‌های خوزستانی‌ها تامین می‌شود/ سالانه صدنفر داوطلب انجام کارهای فنی عتبات از استان اعزام می‌شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه هزینه‌های مربوط به بازسازی عتبات عالیات توسط کمک‌های مردمی تامین می ‎ شوند، گفت: از ماموریت‌های جدید محول‌شده به ستاد استان خوزستان، تعمیر، مرمت و بازسازی حرم حضرت رقیه(ع)، ساخت 6 درب از حرم عسکریین(ع) و همچنین تامین مبلغ 60 میلیارد ریال برای ساخت صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع) است. ساخت صحن حضرت زهرا(س) در نجف اشرف که به‌سمت صافی صفا ادامه می‌یابد، به خوبی پیش‌رفته است و افتتاح فاز اول آن امسال و یا سال آینده خواهد بود. بازسازی ایوان طلای امام علی(ع) از مأموریت‌های در دست اجرا است که تا‌کنون پیشرفت قابل توجهی داشته است. پروژه دیگری که به ستاد عتبات استان اختصاص یافته،‌ ساخت شش درب از درب‌های حرمین عسکریین(ع) است که پروژه ساخت آنها رو به پایان و در مراحل نهایی از جمله میناکاری و نقره‌کاری است.

وی اظهار داشت: در ایام ابتدایی ماه محرم همایشی به صورت استانی و کشوری درنظر گرفته شده است که مقرر شده روز سه‌شنبه، 6 آبان‌ماه، مسئولین ستاد بازسازی و خیرین سراسر استان برای ارائه گزارش‌ها، برنامه‌ها، پیشنهادها و راهکارها گردهم آیند.

وی با اشاره به اینکه، با توجه به نیاز عتبات به نگه‌داری‌های فنی، خوزستان سالانه حدود صد نفر نیروی فنی داوطلب برای انجام کارهای فنی به آنجا اعزام می‌کند، اضافه کرد: در همین راستا سیستم‌های گرمایشی سرمایشی، برقکاری، درب‌های چوبی و فلزی حرم حضرت زینب(س) به دست مردم خوزستان تعمیر و بازسازی، و همچنین 250 گرم طلا برای تعمیر گنبد حرم آن حضرت، یک روزه توسط مردم و طلا فروش‌های آبادان تامین شد.

ارسال نظر: