"سند اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها" در آستانه اجرایی شدن قرار دارد

کدخبر: 943148

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، با اعلام این خبر تأکید کرد: دروس معارف باید در دانشگاه علمی کاربردی ساماندهی شده و متناسب با رشته‌های این دانشگاه مباحث فقهی به دانشجویان ارائه شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، حجت‌الاسلام محمد محمدیان در مراسم بیست و دومین سالگرد تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در سالن اجلاس سران اظهار داشت: در اغلب رشته‌های دانشگاه جامع می‌توانیم موضوع فقه را مطرح کنیم و امیدواریم بومی‌سازی مباحث فقهی در دروس دانشگاه جامع انجام شود تا بتوانیم دروس معارف را ساماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه توجه به مسائل فرهنگی با آرزو و شعار محقق نمی‌شود، گفت: مسائل فرهنگی نیاز به طراحی دارد؛ بنابراین "سند اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها" تدوین شده و طی یک سال گذشته به دنبال راهکارهای اجرایی آن بوده‌ایم و با تلاش‌های صورت گرفته، نزدیک به مرحله اجرایی شدن این سند هستیم.

حجت‌الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: اگر دانش‌آموزان در دوران تحصیل خود با دانشگاه‌هایی چون دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه‌ای آشنا شوند، شرایطی ایجاد می‌شود که حتی استعدادهای درخشان کشور نیز به این دانشگاه‌ها وارد شوند.

* آینده شغلی دانشجویان علوم انسانی مبهم است؛ دانشگاه علمی کاربردی در این حوزه اشتغال‌آفرینی کند

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ما در حوزه علوم انسانی کاربردی با رنج‌هایی مواجه هستیم، گفت: تعداد زیادی از دانشجویان در حوزه علوم انسانی تحصیل می‌کنند، اما آینده شغلی آنها در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد.

وی در همین زمینه تأکید کرد: دانشگاه جامع باید برای بخش‌هایی از رشته‌های علوم انسانی اشتغال‌آفرینی کند.

حجت‌الاسلام محمدیان تصریح کرد: در دانشگاه جامع علمی کاربردی به علوم انسانی توجه زیادی نشده است؛ بنابراین مسئولین این دانشگاه باید در برنامه‌ریزی‌های آینده خود به این موضوع توجه کنند.

ارسال نظر: