نمایشگاه آفرینش‌های هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات برگزار می‌شود

کدخبر: 943956

در این نمایشگاه که در برج میلاد تهران برگزار خواهد شد، ۲۷ قطعه از قطعات میناکاری درب‌های حرم مطهر امام حسین(ع) توسط بانوان هنرمند اصفهانی در حضور عموم میناکاری می‌شوند

به گزارش «نسیم»، ایرانپور مسئول کارگاه آفرینشهای هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان در این باره اعلام کرد: هفت بانوی هنرمند کارگاه، فرآیند میناکاری را بر روی قطعات مسی لعاب کاری شده با کائولین در دو دسته مینای گل و بوته و خط انجام می دهند و پس از آن با حرارت کوره طرح میناکاری این آثار تثبیت می شود.
وی افزود: این هنرمندان پیش از این نیز در ساخت دربهای حرم مطهر امامین جوادین و امیر مومنان علی علیه السلام با این کارگاه همکاری نموده اند.
ایرانپور با بیان اینکه علاوه بر این قطعات روپوش مزار مطهر طفلان مسلم نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است، افزود: نمونه کاشی های ایوان باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین(علیهما السلام)، هم جز آثاری است که در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.
وی در خصوص مشخصات روپوش مزار طفلان مسلم اظهار داشت: در این روپوش 3000 مثقال ملیله ، 20 کیلو مروارید و 20 کیلو سنگهای قیمتی در طرحی زیبا با نقوش مذهبی به کار رفته است.
مسئول کارگاه آفرینشهای هنری ستاد بازسازی عتبات عالیات اصفهان در خاتمه گفت: بانوان هنرمند همکار این کارگاه هم اکنون روپوش مضجع مطهر امام حسن عسکری (ع) و کتیبه های پارچه ای حرم مطهر امامین جوادین (علیهما السلام) را در دست تهیه دارند.
ارسال نظر: