معاون وزیر نیرو: محیط زیست برای استفاده از مازوت در نیروگاه‌ها محدودیت ایجاد کرد

کدخبر: 944843

هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با «نسیم»، افزود: در صورت عدم استفاده از سوخت مازوت، میزان استفاده از گاز یا گازوئیل افزایش خواهد یافت، بنابراین انتظار می رود محدودیت ایجاد شده در فصل زمستان مرتفع شود

معاون وزیر نیرو در امور برق، از ایجاد محدودیت ازسوی سازمان حفاظت محیط زیست برای استفاده از سوخت مازوت در برخی از نیروگاه‌های کشور ازجمله" اصفهان، شازند و نکاء" خبرداد و گفت که در صورت عدم استفاده از سوخت مازوت، میزان استفاده از گاز یا گازوئیل افزایش خواهد یافت، بنابراین انتظار می رود محدودیت ایجاد شده در فصل زمستان مرتفع شود.

فلاحتیان درحاشیه نشست خبری، خبرداد که وزارت نفت قول مساعد داده تا بخش اعظم نیروگاههای کشور از ابتدای سال 94 برق تولیدی خود را با استفاده از سوخت گاز انجام دهد و افزود که عدم استفاده از سوخت گاز برای تولید برق یکی از چالش های جدی وزارت نیرو به شمار می رود.

وی، از قول مساعد شرکت ملی گاز ایران به وزارت نیرو برای تامین گاز مورد نیاز نیروگاهها در طول زمستان سالجاری خبرداد و گفت: خوشبختانه در شش ماه نخست امسال در قیاس با همین مدت در سال گذشته، میزان گاز تحویلی به نیروگاهها از رشد خوبی برخوردار بوده که قرار است این روند در طول زمستان هم ادامه یابد.

فلاحتیان، به ارایه خدمات فنی و مهندسی به بیش از 20 کشور جهان از جمله کشورهای آفریقایی و خاورمیانه اشاره کرد و اظهار داشت که درحال حاضر قرارداد صادرات خدمات فنی و مهندسی به بیش از 2 میلیارد دلار رسیده است.

معاون وزیر نیرو در امور برق، میزان بدهی وزارتخانه متبوع خود را به سه بخش تقسیم کرد که این بخش ها شامل بدهی به "شبکه بانکی، بدهی به فروشندگان بخش خصوصی و بدهی به سازندگان تجیهزات فنی و مهندسی" بوده که بر این اساس، سهم این بدهی ها به ترتیب، 50، 40 و 10 درصد است.

به گفته وی، رقم بدهی وزارت نیرو به سه بخش مورد اشاره، از 23 هزار میلیارد تومان فراتر رفته است.

فلاحتیان، با اشاره به قیمت تمام شده 800 ریالی به ازای هر کیلو وات ساعت، منهای محاسبه هزینه سوخت، اظهار داشت که در حال حاضر به ازای هرکیلو وات ساعت برق، کمتر از 400 ریال از مشترکان دریافت شده که قرار شده در سال آینده برای جبران این کسری، ردیف مشخصی در بودجه در نظر گرفته شود.

وی، میزان تلفات انرژی در شبکه تولید برق را نزدیک به 3 درصد عنوان کرد و توضیح داد که در سالیان اخیر، تلفات شبکه توزیع از 20 درصد به 15.5 درصد کاهش یافته و قرار است رقم تلفات به 10 درصد هم کاهش یابد.

فلاحتیان، از عزم جدی مسئولان مناطق و استانی برای حذف مشترکان غیر مجاز از شبکه توزیع برق کشور خبر داد و تصریح کرد که درحال حاضر 4 درصد از تلفات برق در شبکه توزیع مربوط به مشترکان غیر مجاز است .

معاون وزیر نیرو در امور برق با اشاره به برگزاری چهاردهمین نمایشگاه بین المللی برق از 17 آبان ماه سالجاری به مدت چهار روز،گفت که دراین نمایشگاه 441 شرکت داخلی و خارجی حضور خواهند داشت که از رقم مورد اشاره 98 شرکت خارجی هستند.

ارسال نظر: