"تقارن روز عاشورا و ۱۳ آبان باعث شد، ضمیر مرجع خویش را آسان‌تر بیابد"

کدخبر: 944974

کانون تربیت اسلامی در بیانیه‌ای به مناسبت عاشورای حسینی و روز دانش‌آموز، اعلام کرد؛ این کانون در روز عاشورا، همراه با فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم انقلابی، بار دیگر "مرگ بر آمریکا" را فریاد می‌زند

به گزارش «نسیم»، متن بیانیه کانون تربیت اسلامی در آستانه عاشورای حسینی (مقارن با 13 آبان؛ روز دانش‌آموز) به این شرح است؛

«باسمه تعالی

بیانیه کانون تربیت اسلامی در تقارن عاشورا و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی

کارآمدی فرهنگ عاشورا در مبارزه با توطئه‌های استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا

قریب 14 قرن از حماسه عاشورا می‌گذرد. هر چند در این سال‌ها همواره مراسم محرم و کربلا و قیام حضرت سیدالشهدا (ع) با شکوه هرچه تمام برگزار شده، اما طی سال‌های اخیر، گسترش فرهنگ عاشورا شتابی حیرت‌انگیز یافته و نه تنها در کشورهای اسلامی که در عرصه بین‌المللی هم نگاه استکبارستیزان و مظلومان جهان را به خویش معطوف ساخته‌ است. گویی هر سال فرهنگ عاشورا، جلوه‌ای تازه از جذابیت‌های خویش را به نمایش می‌گذارد تا ثابت شود که فریاد یاورطلبی آن حضرت نه تنها در گذر زمان به فراموشی سپرده نشده، بلکه اینک لبیک گویانی بی‌شمار در گستره عالم دارد، چندان که طی این چند سال حتی کودک شیرخواره آن حضرت هم توانسته است، قلب صدها میلیون ما در را تحت تأثیر شهادت جانگداز خویش قرار دهد.

در روند گسترش پرشتاب فرهنگ عاشورا، امسال نسبت به سال گذشته مراسم تعظیم حماسه حسینی بسیار باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در کشور ما و دیگر کشورها در حال برگزاری است و تقارن روز عاشورا با روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، موجب شده‌است که ضمیر مرجع خویش را آسان‌تر بیابد و خونخواهان مظلومیت امام حسین(ع) تنفر خویش را از آمریکا به عنوان نماد یزید و یزیدیان رساتر فریاد بکشند.

نظام جمهوری اسلامی ایران که برپایی خویش را مدیون پیروی از مکتب حضرت سیدالشهداست و در 35 سال حیات خود، با هدایت امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بر این رهروی پایمردی کرده ‌است، در شرایط کنونی افتخار دارد که توانسته است در گسترش فرهنگ عاشورا به قدر توان، ادای وظیفه کند. چندان که مردم دیگر کشورها، خصوصاً کشورهای اسلامی نیز بتدریج در این وادی گام می‌نهند و علیه ظلم و ستم برمی‌آشوبند. از برکت تمسک به مکتب عاشوراست که جمهوری اسلامی ایران عظمتی روزافزون در جهان یافته ‌است و تحلیل‌گران غربی با نگرانی ابراز می‌دارند که ایران پس از نفوذ فکری و تأثیرگذاری بر سوریه و لبنان و عراق، یمن را نیز تحت تأثیر اندیشه خویش قرار داده است.

به اعتبار عنایات حضرت سید الشهدا (ع) بر ملت ایران است که رئیس جمهور آمریکا به عنوان سردمدار نظام سلطه و استکبار جهانی، ناچار به خضوع در برابر عظمت ایران می‌شود و به شیوه‌های گوناگون، از جمله نوشتن نامه برای رهبر معظم انقلاب اسلامی، می‌کوشد خود را به ایران نزدیک و آرزو کند که با همکاری ایران مسائل منطقه حل شود.

اما ملت ایران هوشیارتر از آن است که فریب این برخوردهای دوگانه را بخورد و تقاضاهای پنهانی دشمن از طرفی و زورگوئی‌های رسانه‌ای وی از طرف دیگر را باور کند؛ اصولاً در شرایطی که ایران کارآمدی فرهنگ عاشورا را در مبارزه با توطئه‌های آمریکا و سلطه‌گران غرب اثبات کرده ‌است، چه دلیلی دارد که تحت تاثیر این فریب‌ها و فشارها قرار بگیرد؟! برخی سیاستمداران داخلی هم که ساده‌اندیشانه به عنایات استکبار جهانی دلخوش کرده‌اند، بدانند که نظام قدرتمند جمهوری اسلامی ایران تحت فشار آنان از خط قرمزها عبور نخواهد کرد و در دفاع از کلیه حقوق خویش و از جمله حق هسته‌ای تا آخر خواهد ایستاد.

کانون تربیت اسلامی در روز عاشورا، همراه با فرهنگیان، دانش‌آموزان و تمام مردم انقلابی کشور، بار دیگر "مرگ بر آمریکا" را در لبیک به ندای "هیهات منا الذلّه" حضرت سیدالشهدا (ع) فریاد خواهد کشید.

کانون تربیت اسلامی

آبان ماه 1393»

ارسال نظر: