شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده خواستار اصلاح "سند ملی حقوق کودک" شد

کدخبر: 945276

اعضای شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده، با تأکید بر رفع ابهامات موجود در "سند ملی حقوق کودک"، خواستار تدوین یک سند کلان در این حوزه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند

به گزارش «نسیم»، هفتصد و چهلمین جلسه شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی، به ریاست کبری خزعلی رئیس شورا و با حضور شهین‌دخت مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد .

در ابتدای این جلسه دکتر خزعلی رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده طی سخنانی با اشاره به حکم اخیر مقام معظم رهبری در انتصاب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: با توجه به مفاد این حکم، همه قوای کشور باید نسبت به موضوع فرهنگ حساسیت داشته باشند .

در ادامه، مولاوردی معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده نیز تأکید کرد: در چارچوب سیاست‌های کلی جمعیت که از جانب مقام معظم رهبری ابلاغ شده، باید قوانین مناسبی توسط مجلس شورای اسلامی تصویب و توسط دولت اجرا شود .

فاطمه رهبر رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس نیز در این نشست گفت: در بررسی نرخ رشد جمعیت در کشورهایی مانند آمریکا، فرانسه، ترکیه و برزیل، به این نتیجه می‌رسیم که نرخ افزایش جمعیت در این کشورها از کشور ما بیشتر است و این کشورها به این نتیجه رسیده‌اند که افزایش جمعیت یک عامل مهم در اقتدار کشورشان محسوب می‌شود .

در ادامه این نشست، موضوع "بررسی سند ملی حقوق کودک" در دستور کار قرار گرفت و اعضا پیرامون این موضوع نظرات خود را ارائه کردند . اعضای شورا با ابراز تأسف از عدم وجود یک نهاد و مرکز فعال در عرصه حقوق کودک و ابهام در متن "سند ملی حقوق کودک" بر لزوم شفاف‌سازی در این زمینه تأکید کردند .

اعضای شورا همچنین ضمن تأکید بر لزوم در نظر گرفتن مقررات شرعی درباره حقوق کودک، بر لزوم تدوین یک سند بالادستی و کلان در این زمینه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کردند.

ارسال نظر: