نیروی انتظامی: تقارن ۱۳ آبان با عاشورا، رمزگشایی از پیوند نهضت کربلا و انقلاب اسلامی است

کدخبر: 945500

نیروی انتظامی در بیانیه‌ای تلاقی یوم‌الله ۱۳ آبان ماه با عاشورای حسینی را رمزگشایی از پیوند نهضت کربلا و انقلاب اسلامی ایران و ماهیت ظلم‌ستیزی و ذلت‌ناپذیری آنها‌ دانست

به گزارش «نسیم»، در متن این بیانیه آمده است:

کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا

رخدادهای سرنوشت‌ساز 13 آبان ماه دردوران شکل گیری و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هر یک سرفصل نوینی از تاریخ مبارزه و رویارویی ملت ایران برابر استکبار جهانی به سرکردگی آمریکای جنایتکار به شمار رفته و نشان می‌دهد، هیچ قدرت مادی مجهز و بزرگ هرگز قادر نخواهد بود اراده خود را به ملت مؤمن، انقلابی و عاشورایی ایران اسلامی تحمیل کند.

فرا رسیدن‌سیزدهم‌آبان،‌خاطره‌غم‌انگیز و تاثرآور تبعید رهبر انقلاب‌اسلامی‌ایران‌رادمرد تاریخ‌معاصر و مرجع‌عالیقدر حضرت‌‌امام‌خمینی‌ رحمه الله علیه‌و جریان‌حمله‌عوامل‌ددمنش دستگاه‌جبار پهلوی‌به دانشگاه‌تهران‌شهادت‌گروهی‌از دانشجویان‌عزیز را تداعی می دهد.

آنچه در برهه زمانی کنونی و در آستانه یوم الله 13 آبان که مصادف با عاشورای حسینی است، بیش از هرچیزی اهمیت دارد و باید مورد توجه قرار گیرد، ان است که مبارزه ملت انقلابی ایران با استکبار جهانی به سرکردگی امریکا جهانخوار، هنوز پایان نیافته است و این ملت با پیروی از ظلم ستیزی حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، راسخ تر از گذشته در این مسیر پایمردی و استقامت می نماید.

این بیانیه می افزاید: تقارن سیزدهم آبان ماه با عاشورای حسینی پیام‌آور ایستادگی در برابر یزیدیان و شمرهای زمان و جانفشانی در راه اعتلای اسلام عزیز است. درس قیام امام حسین(ع) مذاکره و امان نامه نیست، بلکه عزت و ایستادگی در برابر ظالمین است چنانچه خود فرمود: «انی لا اری الموت الاالسعاده والحیوه مع الظالمین الاّ برما»

رابطه انقلاب اسلامی با عاشورای امام حسین (ع)، به گونه‌ای است که اگر عاشورا نبود، به طور قطع انقلابی با ویژگی های انقلاب اسلامی به وقوع نمی‌پیوست. مختصات انقلاب اسلامی و حرکت توفنده ملت انقلابی ایران طی 36 سال پس از انقلاب، تماماً از قیام حضرت امام حسین (ع) و واقعه کربلا نشئت گرفته است. ملت ما با تأسی به فرهنگ عاشورا که فرهنگ ولایتمداری، ایثار، وفاداری، جهاد، مقاومت و شهادت است، با یک نبرد عاشورایی جنگ تحمیلی دشمنان را به دفاع مقدس تبدیل کرده و عاشورای امام حسین را سرمشق خود قرار داده است و درس‌ها و عبرت‌های آن را لحظه به لحظه «مشق» تا «ره» گم نکند. شعارهایی چون «حسین حسین شعار ماست شهادت افتخار ماست»، «مشق» مردان و زنان و کودکان و جوانان ایران زمین طی 36 سال گذشته بوده، تا اتصالش را از سرچشمه‌های حرکت قطع نکند. شعار، «ما اهل کوفه نیستیم، علی تنها بماند»، شعار ربع قرن ملت ایران بوده، تا از تکرار بی‌وفایی کوفیان در حق مولایشان جلوگیری شود و عاشورایی دیگر رخ ننماید. آری انقلاب اسلامی با الهام از عاشورا پدید آمد و با تأسی و عمل بر اساس دکترین و راهبردهای عاشورایی، پا به دهه چهارم نهاده است. اما در شرایطی که انقلاب اسلامی معادلات جهان را بر هم زده و با شکل‌دهی به محور مقاومت در منطقه راهبردی غرب آسیا و پدید آوردن پدیده مبارک بیداری اسلامی، دشمنان را در معرض شکست قطعی قرار داده، عده‌ای برای رفاه بیشتر دنیای خویش که با تحریم‌های دشمنان مخدوش شده، ‌نسخه مذاکره و بیعت با یزید زمان تجویز می‌نمایند. در این هنگامه باید به آنان گفت، سنت ایران هرگز اتصالش را با عاشورا و کربلا قطع نخواهد کرد و رهبر سازش‌ناپذیرش را که چون کوه در برابر نظام سلطه ایستاده تنها نخواهد گذاشت و به پیروزی در این راه ایمان دارد.

نیروی انتظامی در آستانه یوم الله 13 آبان ضمن تجدید میثاق با امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) و شهیدان گلگون کفن این مرز و بوم، اعلام می دارد مصمم تر از گذشته آرمان های اسلام ناب محمدی (ص) و انقلاب اسلامی را دنبال خواهد کرد.

ارسال نظر: