جواد شمقدری تسخیر لانه جاسوسی را سریال می‌کند

کدخبر: 946540

سریال تلویزیونی "انقلاب دوم" به کارگردانی جواد شمقدری و تهیه‌کنندگی محمد خزاعی در مرکز سیمافیلم تولید می‎شود و قرار است برای تولید در ۱۶ قسمت طی دو ماه آینده کلید بخورد

به گزارش «نسیم»، جواد شمقدری به اعلام این خبر درباره مضمون این اثرگفت: به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی در بیست و دوم بهمن 57 آمریکا در صدد است با انواع توطئه ها و برنامه ریزی ها انقلاب را به شکست بکشاند و یا آن را مهار کند.

به گفته این کارگردان؛ بعضی افراد و عوامل داخلی و گروههای سیاسی سرپل این خواست آمریکایی قرار می گیرند. با پذیرش شاه در آمریکا این برنامه ها به نقطه عطف و حساسی میرسد. دانشجویان مسلمان احساس خطر کرده و به عنوان اعتراض به دخالت های آمریکا تصمیم می گیرند یک تحصن سه روزه در سفارت آمریکا به عنوان اعتراض به همه دخالت های آمریکا در ایران نجام دهند.... قهرمانان و شخصیت های قصه تعدادی از انقلابیون و اقشار مختلف هستند که در گیر این اتفاقات می شوند.

وی در خصوص ضرورت ساخت اثری مطول و چند بعدی بعد از گذشت بیش از سه دهه از این واقعه مهم تاریخ انقلاب اسلامی اذعان داشت:تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در ایران در سیزده آبان 58 بیش از هر اتفاقی در سی و پنج سال گذشته مورد هجوم و تخریب بوده است و از طرفی کمترین کار فرهنگی و مبنایی در تحلیل و توضیح این اقدام صورت گرفته است. بخصوص که معدود افرادی از چهارصد دانشجویی که در این اقدام مشارکت داشتند و امروز به آن پشت کرده اند ، توسط امپراطوری رسانه ای آمریکایی به عنوان سمبل اشتباه بودن این اقدام مورد تجلیل قرار گرفته اند و این بر ابهامات این اقدام در بعضی اذهان بخصوص نسل های جدید افزوده است. در حالی که امام از آن به عنوان انقلاب دوم که مهمتر از انقلاب اول است یاد کرده اند. این سریال در صدد است بدون پیش داوری تنها بر اساس مستندات و وقایع رخ داده دریچه ای از بخشی از تاریخ انقلاب اسلامی که منجر به تسخیر لانه جاسوسی ( سفارت آمریکا ) در آبان 58 شد بگشاید.

گفتنی است این سریال که شمقدری خود تحقیق و نگارش آن را بر عهده داشته است در 16 قسمت 50 دقیقه ای ساخته خواهد شد و به محض سپری شدن مراحل مقدماتی تولید ظرف دو ماه آینده وارد مرحله تصویربرداری خواهد شد.

" انقلاب دوم" محصول گروه سریال های تلویزیونی سیمافیلم است.

ارسال نظر: