آل‌اسحاق: بانک‌ها باید سرمایه خود را سه برابر افزایش دهند

کدخبر: 946556

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: سرمایه اولیه بانک‌ها براساس دلار هزار تومانی است و این در شرایطی است که هم‌اکنون دلار سه هزار تومان برآورد می‌شود

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران در گفتگو با «نسیم» اظهار داشت: سرمایه اولیه بانک‌ها براساس دلار 1000 تومانی است و این در شرایطی است که هم‌اکنون دلار 3000 هزار تومان برآورد می‌شود.

یحیی آل‌اسحاق افزود: با افزایش نرخ دلار تقاضاها هم افزایش یافته و سه برابر شده است، اما به دلیل این‌که بانک، به ویژه دولتی ها، سرمایه خود را افزایش نداده‌اند، نمی‌توانند پاسخ‌گوی تقاضای موجود باشند، بنابراین روش‌هایی را در پیش می‌گیرند؛ از جمله این‌که به فعالیت‌هایی دست می‌زنند تا سرمایه خود را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: در این باره دولت موظف است تا با افزودن بر سرمایه بانک‌ها، این مشکل را حل کند؛ البته این موضوع در بسته خروج از رکود نیز مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران عنوان کرد: بانک‌های خصوصی نیز باید به واسطه نظارت بانک مرکزی، با دارا بودن سرمایه‌های کافی به عنوان بانک خصوصی یا موسسات مالی و اعتباری دست یابند.

آل‌اسحاق متذکر شد: به طور کلی باید گفت اصلاح نگاه به نظام بانکی برای اصلاح این نظام واجب است؛ چه آن‌که باید به مساله مدیریت بانک‌ها به عنوان یکی از تخصصی‌ترین تخصص‌ها نگاه کرد.

وی ادامه داد: اصلاح نظام بانکی به لحاظ نرم‌افزاری و سخت‌افزاری نیز باید برای اصلاح سیستم بانکی در مرکز توجه قرار گیرد.

رئیس اتاق بازرگانی تهران به نسیم خاطرنشان کرد: متأسفانه بانک‌های ایران همچنان با روش‌های سنتی اداره می‌شوند و از دیدگاه‌های سنتی پیروی می‌کنند و این در حالی است که با بهبود روابط ایران با کشورهای جهان، نیازمند آن خواهیم بود که بتوانیم با ادبیات و تکنولوژی بانک‌های جهانی و بین‌المللی کار کنیم.

ارسال نظر: