آیت‌الله کعبی: بیداری‌ ملت‌ها از جمله‌ آثار و برکات‌ قیام‌ و شهادت‌ سیدالشهدا(ع) است

کدخبر: 949119

این استاد حوزه افزود: دشمنان اسلام با تحریف‌ وقایع‌ کربلا می‌خواهند اهداف‌ سیدالشهدا را در بین مردم منحرف سازند اما تلاش آنها نتیجه منفی داشته و امروز دنیا تشنه فرهنگ عاشورا است

به گزارش «نسیم» به نقل از روابط عمومی آستان قدس رضوی، آیت‌الله کعبی در جمع زائران عرب زبان در دارالرحمه حرم رضوی اظهار کرد: هدف اصلی امام حسین(ع) از قیام عاشورا اصلاح اوضاع امت اسلامی و اتخاذ تغییرات اجتماعی گسترده برپایه نظام الهی بود.

وی با اشاره به اینکه در میان‌ حوادث‌ تاریخ،‌ قیام عاشورا از ویژگی‌ خاصی‌ برخوردار است که الگوی‌ انسان‌های حق‌‌طلب‌ و ظلم‌‌ستیز بوده‌ و خواهد بود، افزود: عاشوراییان حیات را‌ در محدود تولد تا مرگ‌ خلاصه‌ نکردند بلکه‌ امتداد وجودی‌ انسان‌ را با اتصال به دامنه قیامت‌ و ابدیت‌ ترسیم و به بشریت ارائه کردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه پیام های معنوی با نگاه‌های مادی قابل درک نیست، گفت: نهضت عاشورا تجلی‌گاه ارزش‌های الهی است. پیام‌های‌ اعتقادی‌، توحید در عقیده‌ و عمل، عقیده‌ به‌ مبدا و معاد مهم‌ترین‌ عامل‌ جهاد و فداکاری‌ در راه‌ خدا، احیای رسالت‌ پیامبر در بین انسان‌ها و بدعت‌‌ستیزی بود چرا که قیام‌ عاشورا، نهضتی‌ حساب‌ شده‌ و با برنامه‌ صورت گرفت.

وی بیداری‌ ملت‌ها را از جمله‌ آثار و برکات‌ دیگر قیام‌ و شهادت‌ سیدالشهدا (ع) برشمرد و افزود: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز اول وقت و بیداری‌ خفتگان‌ و انتقال‌ روح‌ مبارزه‌ جویی‌ علیه‌ ظلم‌ و ستم‌ از دیگر اهداف امام حسین(علیه السلام) در حادثه کربلا بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه زنده‌ماندن‌ نهضت عاشورا مهمترین اعجاز این واقعه تاریخی است، اظهار داشت: هرچند از زمان‌ حادثه عاشورا می‌گذرد تازه‌تر ، شفاف‌تر و قلوب‌ انسان‌ها را به‌ خود معطوف‌ می‌سازد. امروز دشمنان دین اسلام با طرح‌ تحریف‌ وقایع‌ کربلا سعی‌ دارند اهداف‌ مقدس‌ حضرت سیدالشهدا(ع) را در بین مردم‌ منحرف‌ سازند اما تلاش دشمنان نتیجه منفی می‌دهد و امروز دنیا تشنه فرهنگ عاشورا است.

آیت الله کعبی با اشاره به اینکه مجالس‌ عزای‌ حسینی‌ همواره‌ کانون‌ بیدارگری‌ها، ارشاد و کفر ستیزی‌ است‌، گفت: عزاداری های ماه محرم سرمایه‌ ارزش‌مند تربیت‌ وهدایت‌ است‌ و باید در این‌ مجالس‌ به تبیین آرمان‌ بلند حضرت سیدالشهدا(علیه السلام) ‌پرداخت.

وی گفت: امام حسین(ع) در خطبه‌ها و سخنان خود از مدینه تا مکه و تا کربلا هدف خود را نجات امت اسلام در طول تاریخ اعلام کرده بودند که این نجات برای همه جامعه بشریت از دست بدعت‌گذاران و منحرفان و کینه‌توزان نسبت به اسلام است. قیام حسینی الگویی است برای همه عصرها و همه نسل‌های بشریت و اقشار گوناگون بشریت می‌تواند با نگاه کردن به آینه کربلا تأثیرات فراوانی بپذیرند. احیای افراد جوامع بشری در طول تاریخ بر پایه آموزه‌های اسلام از دیگر اهداف امام حسین(ع) بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حدیثی از امام حسین (ع) گفت: ایشان می‌فرمایند که شماها به من اقتدا کنید یعنی الگو بگیرید. بنابراین ما باید با اخلاص، فداکاری، وفاداری در دفاع از باورها و ارزش های اسلامی و نظام اسلامی و تداوم راه امام راحل و شهدا ثابت قدم بمانیم.

ارسال نظر: