وزیر نفت: بازگشت به قیمت‌های گذشته نفت دشوار است

کدخبر: 949260

بیژن زنگنه افزود: باید قیمت را در حدی که وضعیت جدید بازار اجازه می‌دهد، ترمیم کنیم

به گزارش «نسیم»، وی در حاشیه دیدار با وزیرخارجه ونزوئلا که در مهمانسرای نفت برگزار شد درباره موضع ایران در یکصد و شصت و ششمین اجلاس اوپک (پنجشنبه،27 نوامبر) اظهار کرد: در آستانه اجلاس اوپک با بقیه اعضای اوپک تبادل نظر انجام می شود، اما اینگونه نیست که پیش از اجلاس هر کشوری موضع خود را اعلام کند .

وزیر نفت افزود: مهم این است که همه اعضای اوپک به عنوان یک تن واحد نظرهای خود را در خلال این مشورتهای دو جانبه و چند جانبه به یکدیگر نزدیک کنیم .

زنگنه با بیان این که هدف از این دیدارها نزدیک کردن نظرها به یکدیگر است، تصریح کرد: مهم این است که اعضای اوپک ضرورت تقویت همکاریها برای سامان دادن به وضعیت فعلی بازار را احساس می کنند و مسئولیت و رسالت اوپک این است که اقدام مناسبی انجام دهد .

به گفته وزیر نفت، هر کشوری متناسب با تولید نفت خود مسئولیتی دارد و امیدواریم بتوانیم با کشورهای غیر اوپک نیز در این زمینه همکاری داشته باشیم .

وزیر نفت درباره سفر وزیر خارجه ونزوئلا نیز گفت: به طور تاریخی نظرهای دو کشور ایران و ونزوئلا بسیار بهم نزدیک است و همیشه همکاری صمیمانه ای میان دو کشور وجود دارد .

رافائل رامیرز، وزیر امور خارجه ونزوئلا با هدف تقویت روابط دوجانبه و بحث در زمینه بازار نفت امروز وارد تهران شد و پس از دیدار با وزیر نفت کشورمان قرار است با حسن روحانی، رییس جمهوری دیدار کند. وی پس از دیدار با رئیس جمهوری تهران را به مقصد مسکو ترک می کند .

ارسال نظر: