هزاران نفر برای دریافت ویزای عراق در محل کنسولگری این کشور در مشهد صف بسته‌اند

کدخبر: 949487

مدیر روابط عمومی حج و زیارت خراسان رضوی در این خصوص گفت: دفاتر حج و زیارت در سراسر استان اقدام به ثبت‌نام زائران بر اساس ظرفیت مرزها می‌کنند و نیازی به اخذ ویزا از کنسولگری عراق نیست

عباس خداشناس در گفتگو با «نسیم» در خصوص تجمع زائران مقابل کنسولگری عراق برای اخذ ویزا، اظهار کرد: طی تدابیری که امسال اندیشیده شده است و هماهنگی با کنسولگری عراق، ثبت نام زائران پیاده اربعین حسینی در کلیه دفاتر خدمات حج و زیارت بدون اتلاف وقت انجام می‌شود. سامانه ثبت‌نام از زائران پیاده‌روی اربعین از 20 آبان ماه کار خود را آغاز کرده و زائران می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند. ظرفیت مرز مهران روزانه 10 هزار نفر، چزابه شش هزار نفر و شلمچه هشت هزار نفر اعلام شده که بر اساس این ظرفیت، روزهای اعزام زائران مشخص و به آنان اعلام می‌شود.

هزینه صدور ویزای اضطراری در مرزها 82 دلار است، ویزایی که از سوی کارگزاران داده می‌شود تنها 40 دلار هزینه دارد و از سوی دیگر سال گذشته شاهد بودیم تعداد زیادی از پاسپورت‌های زائران در مرزها گم شد و تعداد زیادی ویزای جعلی برای زائران صادر شد اما متقاضیان می‌توانند با اخذ ویزا در داخل کشور به راحتی زیارت خود را انجام دهند و از تجمع در مقابل کنسولگری و فعالیت دلالان جلوگیری می‌شود .

ارسال نظر: