نمایشگاهی که به زور برگزار شد!

کدخبر: 949505

بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها با شعار "آزادی مسئولانه" دو روز پیش به کار خود پایان داد. «نسیم»، در گزارشی نظر تعدادی از اصحاب رسانه را در مورد این نمایشگاه که در دولت یازدهم برای اولین بار برگزار گردید جویا شده است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها 23 آبان به کار خود پایان داد. نمایشگاهی که مسئولان برگزاری به گفته خودشان اعتقادی به برگزار کردنش ندارند؛ و همین مسئله باعث شد تا نمایشگاهی را شاهد باشیم که اهالی رسانه از آن رضایت نداشتند. در گزارش ذیل با مسئولان روابط عمومی چند رسانه در خصوص کیفیت برگزاری نمایشگاه صحبت شده است تا کمک و کیف برگزاری را از آنها بشنویم.

ابوالقاسمی، روابط عمومی هفته نامه پنجره: امسال چهارمین سال حضور هفته نامه پنجره در نمایشگاه مطبوعات بود از لحاظ جانمایی غرفه ها، جانمایی مبهم بود یعنی آن نقشه ای که ما دیدیم، اینکه در یا راهروی اصلی کجاست، ابعاد غرفه ما چند در چند است هیچ کدام مشخص نبود. بخش سیاسی - اقتصادی که ما بودیم، احساس می کنم که خیلی از مجلات نیامده اند، مسیربندی شفاف نبود. اینترنت که طبق معمول تعطیل بود، سال های گذشته صبحانه، نهار و عصرانه جزو خدمات نمایشگاه بوده امسال این هم نبود، می توانستند یکی از بانک ها را هماهنگ کنند که به عنوان اسپانسر دستگاه کارت خوان در غرفه ها بگذارند اما این کار صورت نگرفت. خیلی از غرفه ها جابه جا شدند علت آن هم این بود که نقشه ها قدیمی بود، در ساخت غرفه ها چون غرفه هایی اضافه شدند اما در نقشه نیامده بود قرار گرفتن مجموعه ها مثل بخش کودک در کنار بخش سیاسی - اقتصادی مشخص نیست چه ربطی دارد. بعضی از مردم تفریحی می آیند خبرنگاران و شخصیت ها بودند اما بازدید را در حد متوسط دیدم. البته شاید همه این مسائل به خاطر این باشد که معاونت مطبوعاتی اعتقادی به برگزاری نمایشگاه مطبوعات ندارد.

سلطانی، ماه‌نامه مهرنامه: سال سوم شرکت مهرنامه در نمایشگاه بود. جانمایی غرفه ها، تنها سالی بد که به ما حق انتخاب جای غرفه را دادند، چون هیچ وقت حق انتخاب نداشتیم و همیشه هم بدترین جای نمایشگاه بودیم. اعمال سیاسی در جایگزینی غرفه ها نشد و این بزرگ ترین حسن نمایشگاه بود. اینترنت سال های قبل هم نبود و ما از اینترنت شخصی استفاده کردیم. شاید نقطه ضعف این نمایشگاه از دید مردم را همین بن ندادن نمایشگاه بدانیم. چون سال های قبل در غرفه هایی قرار داشتیم که مکان خوبی نبوده، فقط کسانی ما را پیدا می کردند که خوانندگان ما بودند؛ اما امسال این اتفاق نیفتاد.

محمدی، رونامه همشهری: جانمایی غرفه ها تا سال گذشته که به صورت دستی انجام می شد، بهتر بود تا به صورت آنلاین، اصل قصه کار خوبی است از لحاظ متراژ بندی، متراژ خاصی که مدنظر بود انجام نشد. اینترنت با یکی دو روز تاخیر انجام شد بازدید: بعد از یکی دو روز اول هم بازدید مردم و هم مسئولان چشمگیر شد.

هادی قاسمی، خبرگزاری دانشجو: امسال یک ایده جدید را دوستان در معاونت مطبوعاتی برای جانمایی ها انتخاب کردند که به صورت آنلاین باشد در ظاهر خوب است اما مثلا دو سه روز اول سایت دچار مشکل بود در نهایت فضا را به سمتی بردند که هر کس به صورت اینترنتی انتخاب بکند. یک نقطه ضعفی که وجود دارد اینکه متراژها برای افراد مختلف محدودیت دارد، برای انتخاب غرفه با متراژی که می خواستیم فقط 1 اتنخاب داشتیم؛ باید اتنخاب های بیشتری وجود داشته باشد. مشکل اینترنت دو سه روز اول خیلی زیاد بود مخصوصا خبرگزاری ها که باید خبر را از همین جا پوشش می دادند در روز آخر استقبال مردمی خوبی بود در مجموع امسال روزهای آخر خوب شد.

عزیزی، تسنیم: امسال نسبت به سال های قبل بهتر بود. امسال معاونت مطبوعاتی طرحی را داد که رسانه ها به صورت آنلاین پیش ثبت نامه اولیه را انجام دهند ما درخواست مان را دادیم اما تنها یک انتخاب داشتیم و این کار را سخت می کرد. بحث اینترنت نیز با هماهنگی هایی که از قبل صورت گرفت موفق شدیم تا اینترنت بی سیم رادیویی بگیریم و از اینترنت نمایشگاه استفاده نکردیم. در خصوص بازدید مخاطبان نیز ما در غرفه مان به خاطر مناظره و نشست هایی که برگزار کردیم مخاطبان مردمی را همراه خودمان داشتیم استقبال مسئولان نیز از نمایشگاه و بازدید از غرفه تسنیم بسیارخ وب بود.

علیزاده، ایسنا: جانمایی غرفه ها فکر می کنم بهتر از این می توانست باشد. غرفه هایی که در راهروی اصلی نیستند مخاطب ندارند می شد چیدمان غرفه ها بهتر باشد شاید کمی عجله کردند. اینترنت اصلا خوب نبود، همین روزهای اخر کمی بهتر شد. بازدیدها: امسال فکر می کنم شلوغ ترین دوره از لحاظ بازدید مردمی بود اما مسئولان فکر می کنم خیلی کمتر بودند.

زیارتی، فارس: متاسفانه امسال جانمایی ها مناسب نبود حداقل اگر با جایگاه رسانه ها آشنا بودند رسانه های پرمخاطب را در ورودی نمایشگاه میگذاشتند تا مردم به راحتی به آنها دسترسی پیدا کنند و فرصت بیشتری بود رسانه هایی که حرفی برای گفتن دارند کار خودشان را بکنند. اینترنت: خیلی افتضاح بود. متاسفانه اینترنت امسال به هیچ وجه مناسب نبود و این مسئله به این برمی گردد که که مسئولان نمایشگاه از کسانی که صاحب تجربه بودند، استفاده نکردند؛ اگر از این تجربه ها استفاده می شد مطمئنا نمایشگاه قابل قبول تری را شاهد بودیم.

ارسال نظر: