امام جمعه اردبیل: دانشگاه مرکز عقلانیت جامعه است

کدخبر: 950603

آیت‌الله عاملی در جمع دانشجویان گفت: تقویت پایه‌های علمی در دانشگاه‌ها ضرورت دارد/ مناظره یکی از راه‌های پیشبرد اهداف جامعه است/ پیشرفت علمی نباید دور از دسترس جامعه دانشگاهی باشد

به گزارش خبرنگار «نسیم»، آیت الله سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مسجد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه یکی از مراکز مهم فرهنگی و مرکز عقلانیت فکری جامعه است. دانشجویان نباید وارد بحث‌های بیهوده‌ای شوند که نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. دین ما مناظره را به عنوان راهی برای پیشبرد اهداف جامعه برگزیده است و باید توجه کنیم که مناظره در مورد موضوعی نباید به دشمنی و تفرقه کشیده شود. دین اسلام به ما توصیه کرده است که تنوع فکری را در جامعه بپذیریم.

وی گفت: در شرایط فعلی سه مورد برای دانشجویان و دانشگاه‌ها ضرورت دارد که باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند. مورد اول تقویت بنیه علمی دانشگاه است. پیشرفت علمی نباید دور از دسترس جامعه دانشگاهی باشد و همیشه دانشگاه باید در مسیر پیشرفت قرار بگیرد. دانشگاه باید خود یک مرکز مولد و تولیدکننده علم باشد و متقلد نباشد.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: مورد دوم قدرت روحی و اخلاق نیکو است که در این مقطع سنی باید بر دانشجویان حاکم باشد. سومین مورد این است که دانشجویان باید بصیرت داشته باشند و دشمن نتواند با حیله و مکر مشکل ایجاد کند.

ارسال نظر: