مراسم تجلیل از "صادرکنندگان نمونه فارس" برگزار شد

کدخبر: 950865

معاون وزیر صنعت: در بخش تولید شاهد رشد ۹۵ درصدی بوده‌ایم/ کمبود نقدینگی مهمترین مشکل بخش تولید است/ استاندار فارس: به طور جدی از بخش خصوصی حمایت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار «نسیم»، محسن صالح‌نیا، معاون وزیر صنعت در این مراسم گفت: طی هفت ماه اخیر 27 میلیارد تومان صادرات غیرنفتی داشته‌ایم که در مقایسه با وضعیت مشابه سال گذشته شاهد رشد 10 درصدی بوده‌ایم. در حال حاضر 7100 واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شدند که البته سه نشست با بانک‌ها برگزار شد و دستورات مختلفی در خصوص تسهیل امور داشته و به استان‌ها نیز ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال 1200 میلیارد تومان در بخش یارانه‌ها به بخش تولید اختصاص داده شده اما تاکنون رقمی در این خصوص پرداخت نشده است، بیان داشت: یکی از مهمترین مشکلات جامعه اقتصادی نقدینگی است وبرای بهبود وضعیت نقدینگی سالانه به 150 هزار میلیارد تومان نیاز داریم که تا پایان سال ممکن است به 90 هزار میلیارد تومان برسد که این نشان از فاصله داشتن ما با میزان لازم است.

سیدمحمد احمدی، استاندار فارس با بیان اینکه به صورت جدی از بخش خصوصی دفاع می‌کنیم، گفت: اداره کارخانجات و واحدهای تولیدی از توان دولت خارج است و اگر بخش خصوصی عهده‌دار چنین فعالیت‌ها نشود، حضور مدیران دولتی در عرصه های گوناگون، اتلاف وقت است. باید ضمن تسهیل مراحل اداری، موانع بخش‌های تولید و صادرات در گذشته بازخوانی شود تا مشکلات موجود شناسایی و از بین بروند.

ارسال نظر: