آیت‌الله جنتی: آن کسی که وزرای علوم را انتخاب می‌کند یا فکرش را تغییر دهد یا مشاورانش را

کدخبر: 951293

خطیب نماز جمعه این هفته تهران تصریح کرد: مهره‌ای فتنه را در جاهای مختلف می‌چینند؛ تجدیدنظر کنید اینها درست نیست/ مواظب باشید در مذاکرات ذلت را نپذیرید و از آمریکا نترسید

به گزارش خبرنگار «نسیم»، مهمترین محورهای سخنان آیت‌الله احمد جنتی امام جمعه موقت این هفته نماز جمعه تهران به این شرح است:

- انقلاب اسلامی آمد این همه شهید داد و گرفتاری ها را تحمل کردیم تا نظام جمهوری اسلامی بر قرار شد، اما اکنون این نظام احتیاج دارد که با تقوا راه شهدا ادامه یابد.

- هشدار می دهم که وضعیت ما وضعیت رضایت بخشی نیست، نگرانم که مبادا خداوند ما را عذاب کند، آیا در میان ما ربا شایع هست یا نیست؟ آیا فساد اداری کم است یا زیاد؟ آیا این خجالت آور نیست که دکتری که زیر نظر اساتید رشد کرده است زیرمیزی می گیرد؟ که آنهایی که دانشگاه رفته اند از بیچارگان زیرمیزی بگیرند، در حدی که صدای همه را در آورده است؟

- شیوع طلاق در کشور چه مقدار است آیا این اسلامی است؟

- دیگرانی که برای برخی غرب گرا بودند کف زدند، آیا سزاوار است که به آنها پست داده شود؟

- من می خواهم از مجلس تشکر کنم که به آنهایی که با فتنه ارتباط داشتند رای نداد و استقلال خود را حفظ کرد، آیا آنکه اینها را معرفی می کند خودش اینگونه فکر می کند؟ یا فکر خود را تغییر دهد و اگر مشاورینش مشاوران را تغییر دهد.

-مهره های فتنه را در جاهای مختلف می چینند تجدید نظر کنید اینها درست نیست.

- در همه جا در دانشگاه باید فکر بسیجی باشد، افراطی ها را جذب نکنیم، بچه مسلمانان با تفکر بسیجی را طرد نکنیم و اینها باید کار ها را بدست بگیرند تا فساد نکنند.

- امام می فرمایند توجه داشته باشیم که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه ای باشند که محرومان را لمس کنند نه از سرمایه داران، چرا باید افرادی که هزار میلیاردی هستند پستها مهم را دست بگیرند؟ این وصیت امام است چه کسی باید عمل کند؟

- 12 میلیارد نخ سیگار "مارلبرو" از شرکت صهیونیستی فیلپ موریس خریده اند تا در کشور بفروشند.

- تکفیری ها بیداری اسلام را به راه کج و منحرف می اندازد، اختلاف و تفرقه ملی ایجاد می کند پولهای نفت را به آنها می دهند و مردم را به بدبختی می کشند. هفته آینده کنگره ای خوبی برای چاره جویی در قم برگزار خواهد شد.

- برخی مسائل هسته ای در مورد مذاکرات گفته می شود برخی هم نه، مواظب باشید در مذاکرات ذلت را نپذیرید و از آمریکا نترسید و به خدا وصل شوید و از دشمنان خدا ببرید. مواظب باشید ارزش هایی که بدست اوردید از دست ندهید.بدانید اگر به خدا توکل کنید رهبری و مردم پشتیبان شما هستند .

- در 13 آبان بازهم به آمریکا دهن کجی کردید و زیر لوای حسین برنامه ها برگزار شد و به خوبی قدرت و وحدت خود را به آمریکا نشان دادید.

- آقای ضرغامی رئیس پیشین صدا و سیما که مدتشان تمام شده بود، در دوره مسئولیت خود خوب عمل کردند. آقای سرافراز هم که ریاست این سازمان را بر عهده گرفتند مرد شریفی است.

- رهبر معظم انقلاب سفارش‌هایی را به او کرده‌اند و از جمله گفته‌اند وظیفه صدا و سیما گسترش دین و ترویج سبک زندگی اسلامی و عظم ملی است.

- امام (ره) در مورد بسیج فرمودند بسیج شجره طیبه و درخت تنومندی است که شکوفه های آن بوی حدیث عشق می‌دهد. امام فرمود بسیج میقات پابرهنگان است. لشگر مخلص خداست که دفتر آن را همه مخلصین امضا کرده اند . رهبری هم در این زمینه به فرمایش امام اشاره داردند که فرمودند بسیج فتح‌‍الفتوح انقلاب اسلامی است .

- رهبر معظم انقلاب می فرمایند بسیج پدیده ای عظیم و حقیقتی شبیه افسانه است .

- معتقدم بسیج تفکر و فرهنگ است . بسیج تنها نیروی مقامت نیست. آنها الگو هستند و در همه ممکن است باشند . بسیج پشت پا زدن به دنیا است .

- بسیجیان می گویند که ما می خواهیم خالصانه و برای خدا خدمت بکنیم. انصافا خوب هم عمل کرده‌اند و از بسیج تشکر می کنیم .

- سردار نقدی نقش موثری در بوسنی داشت . در آنجا بسیجی تربیت کرد و حالا هم بسیج در حال صادر شدن است به عراق و سوریه است. اینها فهمیده اند که برای تقابل با دشمن باید بسیج را راه اندازی کنند . در میدان جنگ نیز آنها که بیشتر شهید دادند بسیجیان بودند .

- در آن دوره رئیس جمهور فراری (بنی صدر) حاضر نبود به بسیجیان اسلحه دهد .

- از حادثه کربلا که در ایثار و شهادت بسته شده بود، امام و انقلاب آمدند و این قشر بسیجی و نیروهای مخلص این در را باز کردند.

- رژیم صهیونیستی به تازگی شرارت‌های خود را بیشتر کرده است و نمی‌خواهد مسملانان را به مسجد الاقصی راه بدهد .

- عده ای یهودی را در آنجا راه می دهند تا در آنجا ساکن شوند . و. آنجا دیگر تنها نیروی نظامی مستقر نیست بلکه هزاران صهیونیست را در آنجا ساکن نموده اند.

- مجوز ساخت دو هزار خانه را در سرزمین های اشغالی صادر کرده اند و دیگر جایی برای مسلمانان نمی ماند .

- گذرگاه رفح را نیز بسته‌اند و نمی دانم چرا مصری ها تن به این ذلت می دهند؟ شما که همسایه اسرائیل هستید و از جنایات آنها خبر دارد؟ چرا پشت به مسلمانان می کنید و رو به آمریکایی ها؟

- منطقه حائل ایجاد می کنند که خدمت بزرگی به صهیونیست ها است . هنوز زخم های غزه التیام پیدا نکرده است . کدام حیوان مانند این بشر می شود.

- غزه دو هزار شهید، 11 هزار مجروح داد. 23 بیمارستان را خراب کردند. 180 مدرسه را تخریب کردند. الان هم نمی‌گذارند غزه را بازسازی کنند .

- رهبری فرمودند باید فلسطینی‌ها را مسلح کرد. باید اینها اسلحه داشته باشند تا دشمنان را بیرون کنند. "اف" بر حاکامان مدعی اسلام که بی‌تفاوت اند و حاضر به همدردی نیستند . اینها مسلمان نیستند .

ارسال نظر: