معاون وزیرکار سابق: روحانی بسته اشتغالزایی وزارت کار را رد کرد

کدخبر: 951451

حاجی عبدالوهاب در گفتگو با «نسیم» افزود: دولت توجهی به کسب و کارهای خرد به ویژه مشاغل خانگی ندارد/ عدم برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال جهت گیری دولت در این حوزه را منحرف می‌کند

حمید حاجی عبدالوهاب معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی سابق در گفتگو با «نسیم» در خصوص تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال اظهار کرد: براساس قاعده سیاست های اشتغالزایی که دولت ها تعیین می کنند نیاز به بحث و مشخص کردن وظایف هر دستگاه وجود دارد.

وی افزود: مطمئنا تاخیر حدودا 4 ماهه در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال در ایجاد فضای اشتغالزایی در کشور خلل ایجاد می‌کند.

معاون وزیر سابق کار با اشاره به عدم جهت گیری دولت در حوزه اشتغال در صورت تداوم برگزار نشدن این جلسات تصریح کرد: یکی از آثار سو برگزار نشدن این جلسات عدم جهت گیری مناسب دولت در حوزه اشتغال است که کشور را دچار بی برنامگی می‌کند.

حاجی عبدالوهاب با بیان این مطلب که دولت توجهی به " کسب و کارهای خرد نداشته است "بیان کرد: دولت در حال حاضر بیشتر برنامه های اشتغالزایی خود را به سمت بنگاه های بزرگ سوق داده است و خبری از توجه به کسب و کارهای کوچک در برنامه های دولت نیست.

وی عدم توجه به ساماندهی مشاغل خانگی را از ضعف های نگاه دولت به بخش اشتغال دانست و خاطرنشان کرد: در بخش مشاغل خانگی که ظرفیت اشتغال آفرینی فراوانی را دارد ساماندهی مناسبی که انتظار می رفت صورت نگرفته که این مسئله از نقاط ضعف نگاه دولت به حوزه اشتغال محسوب می‌شود.

معاون وزیر سابق کار در خصوص ساز و کار برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال نیز گفت: طبق قانون این جلسات باید حداقل هر 6 ماه یکبار انجام شود ولی دولت های آقای خاتمی و احمدی نژاد این جلسات را دو هفته یکبار و حداکثر یک ماه یکبار برگزار کرده اند.

حاجی عبدالوهاب ادامه داد: نیاز است که دولت مسئله اشتغال را بیش از قبل جدی بگیرد و این مطالبه در نزد نمایندگان مجلس هم به خوبی احساس می شود.

وی در خصوص بسته اشتغالزایی دولت هم به نسیم گفت: این بسته به صورت پیش نویس توسط معاونت اشتغالزایی وزارت کار تهیه شده بود که گویا از نظر عملیاتی مورد نظر رئیس جمهور قرار نگرفته است.

معاون وزیر سابق کار ادامه داد: قرار شده تا بعد از مشورت با معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور، کلیات این بسته در شورای عالی اشتغال به تصویب برسد که تاخیر در برگزاری جلسه ششم شورای عالی اشتغال این مسئله را هم دچار وقفه کرده است.

حاجی عبدالوهاب در تشریح اهمیت جلسه بعدی شورای عالی اشتغال عنوان کرد: در جلسه بعدی گزارشی از عملکرد دستگاههای فعال در حوزه اشتغالزایی ارائه می شود که براساس آن سهم هر دستگاه در ایجاد شغل در کشور مشخص شود بنابرای برگزاری این جلسه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

وی در پایان گفت: با توجه به این که به روزهای پایانی سال و فصل زمستان نزدیک می شویم فضای کار بسیار کم رنگ خواهد و تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی اشتغال دولت را از این نظر عقب خواهد انداخت.

ارسال نظر: