آموزش و پرورش و میراث فرهنگی تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

کدخبر: 951725

راه‌اندازی "موزه مدرسه" در تمام استان‌ها و توسعه آموزش‌های حوزه صنایع دستی در هنرستان‌ها، از جمله مفاد این تفاهم‌نامه همکاری است

به گزارش خبرنگار «نسیم»، بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای "علی‌اصغر فانی" وزیر آموزش و پرورش و "مسعود سلطانی‌فر" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی رسید، "موزه مدرسه" در تمام استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود؛ همچنین تعمیق شناخت ارزش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی، تاریخی، طبیعی و معنوی در بین کودکان و نوجوانان، ترویج فرهنگ و اخلاق گردشگری، فرهنگ‌سازی برای گسترش صنایع دستی ایرانی، زمینه‌سازی استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین و ایجاد وحدت نظر برای رسیدن به اهداف مشترک و صرفه‌جویی اقتصادی در اجرای برنامه‌ها، از جمله اهداف این تفاهم‌نامه همکاری است.

* اعلام آمادگی آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی حوزه صنایع دستی از طریق هنرستان‌ها

وزیر آموزش و پرورش در این مراسم با بیان اینکه آموزش و پرورش در مسیر انتقال فرهنگ می‌تواند همکاری خوبی با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد، اظهار داشت: فرهنگ و تمدن ایران به عنوان یکی از فرهنگ‌های طراز اول در جهان مطرح است و آموزش و پرورش می‌تواند در جهت انتقال این فرهنگ حرکت کند .

فانی ادامه داد: صنایع دستی یکی از زیرساخت‌های کاری کشور است و نیاز به استادکار دارد که البته متاسفانه استادکاران در این رشته در حال نابودی هستند .

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش برای تأمین نیروی انسانی مورد نیاز در بخش صنایع دستی از طریق هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند همکاری خوبی را با سازمان میراث فرهنگی داشته باشد .

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به پیش‌بینی تمهیداتی برای آموزش مربیان و هنرجویان هنرستان‌ها و تعریف رشته‌های جدید برای حفظ صنایع دستی در این تفاهم‌نامه افزود: پیش‌بینی آوردن مباحث لازم میراث فرهنگی در کتب درسی و مجلات کمک آموزشی، می‌تواند به تحقق اهداف سازمان میراث فرهنگی کمک کند .

* سلطانی‌فر: گردشگران ذهنیت غلط غربی‌ها را نسبت به ایران اصلاح می‌کنند

در ادامه این نشست، مسعود سلطانی‌فر رئیس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به مغفول ماندن برخی از ظرفیت‌های گردشگری در ایران گفت: در تلاش هستیم تا بتوانیم گردشگر خارجی را به کشور جذب کنیم؛ با وجود نا امنی حاکم در منطقه و کشورهای اطراف، خوشبختانه با تلاش نیروهای امنیتی و اطلاعاتی امنیت خوبی در کشور حاکم است .

وی با بیان اینکه ‌گردشگران خارجی از اروپا، استرالیا و کانادا با قطار به صورت زمینی به ایران سفر می‌کنند، افزود: آن‌ها با عبور از حدود 10 استان کشور جاذبه‌های گردشگری را از نزدیک مشاهده کرده‌اند؛ 99 درصد از این گردشگران زمانی که به کشور خود بازمی‌گردند، ذهنیت غلطی را که رسانه‌های غربی در رابطه با ایران ایجاد کرده‌اند را فرومی‌ریزند .

به گفته معاون رئیس‌جمهور با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری روند جذب گردشگر به کشور رو به افزایش است و اگر نسل فعلی به این باور برسد که تمدن کهنی دارد، می‌توان فرآیند توسعه کشور را با سرعت بیشتری دنبال کرد.

ارسال نظر: