نماینده اقلید: بانک‌ها نباید به‌دنبال درآمدزایی از معادن برای خود باشند

کدخبر: 952366

طاهری در گفتگو با «نسیم» افزود: همراهی بانک‌ها در تأمین نیازهای تسهیلاتی سبب شکوفایی ظرفیت‌های معدنی استان می‌شود/ سرمایه در گردش یکی از مشکلات بهره‌برداری از معادن است

الیاس طاهری در این گفتگو با اشاره به نیازی که بخش خصوصی به حمایت مسئولان دولتی دارد، گفت: همراهی و تلاش مدیران استان به‌صورت همگون به‌ویژه تیمی که وظیفه صدور مجوز را دارد نقش بسزایی در جلب سرمایه‌گذاری به معادن استان را بر عهده دارد.

وی صدور مجوزات بهره‌برداری در زمانی کوتاه را عاملی مهم در ایجاد انگیزه برای بخش غیردولتی در سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن معرفی کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بر فرآوری محصولاتی استخراج شده از معادن نیز اشاره و تصریح کرد: برای فرآوری محصولات معدنی در استان نیز فعالیت‌های صورت گرفته و از آن جمله احداث مجتمع‌های فولاد در نی‌ریز، اقلید و کوار است که با تکمیل آنها کمکی مؤثر در فرآوری بخشی از محصولات معدنی صورت می‌گیرد. بانک‌ها نباید به‌دنبال درآمدزایی از معادن برای خود باشند. همراهی بانک‌ها در تأمین نیازهای تسهیلاتی سبب شکوفایی ظرفیت‌های معدنی استان می‌شود. سرمایه در گردش یکی از مشکلات در بهره‌برداری از معادن است.

ارسال نظر: