استاندار فارس: دو برابر اعتبارات سال ۹۳ در بودجه ۹۴ پیش‌بینی شده است

کدخبر: 952406

احمدی در پاسخ به «نسیم» افزود: اعتبارات خشکسالی فارس از ۲۰ میلیارد تومان به ۱۲۶ میلیارد تومان افزایش یافته است/ رینگ راه‌آهن فارس تکمیل نیست و باید فارس به خط ریلی جنوب کشور متصل شود

به گزارش خبرنگار «نسیم»، سید محمد احمدی در چهارمین نشست خبری خود با اصحاب رسانه استان فارس در پاسخ به سوال خبرنگار «نسیم» در مورد اعتبارات بودجه 94 استان گفت: دو برابر اعتبار 1375 میلیارد تومانی فعلی فارس را برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم و امیدواریم بخش زیادی از آن محقق شود. در زمینه راه و آب این عددی متفاوت است که معتقدیم باید با تخصیص اعتبارات مناسب بتوانیم بسیاری از مشکلات موجود را رفع کنیم.

وی در پاسخ به سؤال دیگر «نسیم»، در مورد واگذاری ساخت ورزشگاه میانرود به شهرداری شیراز که هم‌اکنون بیش از 15 سال است توسط تربیت‌ بدنی در حال ساخت است، گفت: این موضوع پیشنهاد خوبی است و از طریق وزیر ورزش نیز دنبال می‎کنیم. ما آماده هستیم که ادامه ساخت این ورزشگاه را به شهرداری بدهیم تا به سرانجام برسد.

استاندار فارس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار «نسیم» در مورد ممنوع کردن برخی کشت‌ها و برخورد با متخلفان گفت: فارس از استان‌های اول کشور در جهت رفع اختلاف دستگاه‌های اداری است. الان از 85 هزار حلقه چاه، 20 هزار چاه غیرمجاز داریم که برخورد با چاه‌های غیرمجاز را نیز به‌طور جدی آغاز کردیم. در کازرون 200 حلقه چاه غیرمجاز با برخورد متخلفان پلمپ شد که حتی مأمور ما نیز زخمی شده است. در بستر سد درودزن نیز با ریختن خاک، برنج می‌کارند و هیچ نقطه‌ای ندیدیم که برنج‌کاری با تلمبه باشد و با متخلفان استفاده از تلمبه نیز باید برخورد ‌شود.

رئیس شورای اداری استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت 14 ماهه در این استان ادامه داد: این دوره، دوره گذار بوده و کارهای سختی با تغییر مدیران و جابجایی‌ها که هنوز زنجیره آن تکمیل نشده، انجام شده و تحولات خوبی در اقتصاد مواجه بودیم. حضور شخصیت‌های کشوری در سال‌ جاری از جمله معاون اول و معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور در بررسی و رفع مشکلات استان بسیار تأثیرگذار بوده است. همچنین حضور وزیر نیرو و اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس جهت بررسی مشکلات و برنامه‌ریزی در رفع کمبودها مؤثر بود.

افزایش اعتبارات خشکسالی فارس از 20 میلیارد تومان به 126 میلیارد تومان

استاندار فارس به سفر معاول اول رئیس‌جمهور به فارس اشاره کرد و گفت: حاصل سفر جهانگیری جذب 75 میلیارد تومان اعتبار خشکسالی بود که با آن، اعتبارات در سال جاری به 126 میلیارد تومان رسید و این در حالی است که در سال گذشته 20 میلیارد تومان جذب شده که تخصیص آن نیز کامل نشد و امیدواریم به تخصیص 100 درصد برسیم. با حضور معاون اول رئیس‌جمهور به بهانه افتتاح مترو توانستیم قول تأمین اعتبار خط یک متروی شیراز و افتتاح آن تا پایان سال 95 را بگیریم. حدود 38 نامه با جهانگیری در این سفر مکاتبه شد و تمام آن دستور داده شد و در حال پیگیری هستیم.

وی با اشاره به سفر نوبخت به فارس گفت: حضور معاون برنامه‌ریزی رئیس جمهور نیز سبب شد تا به همراه 14 تن از نمایندگان از وضعیت بختگان بازدید کنیم که وی در این بازدید اعلام کرد ردیفی ویژه برای احیای تالاب‌های فارس اختصاص می‌دهیم.

درآمدهای تخت‌جمشید و پاسارگاد صرف این دو مجموعه می‌شود

نماینده عالی دولت در فارس گفت: همچنین ردیفی برای احیای پاسارگاد و تخت جمشید و هیأت امنایی‌شدن این مراکز گرفتیم که با هیأت امنایی‌شدن آن به ریاست استاندار و اساتید دانشگاه و نمایندگان، درآمدهای این آثار تاریخی صرف خود این دو مجموعه می‌شود. تخصیص 100 درصدی اعتبار استانی و ملی کار مهم در فارس است. در سال گذشته تخصیص ما به 30 درصد نرسید که این می‌تواند در تکمیل طرح‌های استان داشته باشد.

احمدی با اشاره به مذاکره با مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) گفت: امسال توانستیم 150 میلیارد تومان از بنیاد برکت برای ساخت مدرسه، مسجد، زیربناهای توسعه در روستاها از بنیاد برکت بگیریم که این به جز اعتبارات استانی است که به اعتبار 1375 میلیارد تومانی اعتبارات فارس اضافه کردیم. معتقدیم یک میلیارد تومان اعتبار نیز می‌تواند در رفع بسیار از مشکلات استان تأثیرگذار باشد.

اعلام آمادگی بخش خصوصی در ساخت شهر سلامت شیراز

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهر سلامت شیراز و اجرای آن در اندازه نصب یک تابلو بیان داشت: شیراز پیشرفته‌ترین امکانات و کادردرمانی را در کشور دارد و نمونه بارز آن ساخت سه بیمارستان سوانح سوختگی، سرطان جنوب کشور و پیوند اعضا در ورودی شهر صدرای شیراز است. در این زمینه زیربناهای شهر سلامت آماده شده و بخش خصوصی نیز وارد کار شده است. همچنین شهر دانشگاهی نیز با اختصاص 500 هکتار زمین در شیراز ساخته می‌شود.

رینگ راه‌آهن فارس تکمیل نیست

وی با بیان اینکه رینگ راه‌آهن فارس تکمیل نیست، گفت: به دنبال توسعه راه‌آهن شیراز تکیمل نیست، به شدت در حال اجرای راه‌آهن تا بوشهر و خوزستان هستیم. در فارس مشکل استخراج معدن آهن و تأمین مواد اولیه داریم که بخاطر آن مطالعه معادن بهرام‌ گور آغاز تا معدن آهن آن استخراج شود و از ظرفیت آن برای فولاد کوار، نی‌ریز، فسا و اقلید بهره‌مند شویم.

رتبه فارس در کسب‌وکار به عدد هفت رسید

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در فعال‌کردن کارخانه‌ها و معادن و رونق‌بخشیدن به صنعت برنامه ویژه داریم، گفت: مشکلات آنان در استان بررسی شده و دنبال راه‌انداختن صنایع غیرفعال و ایجاد کسب‌وکار بهتر هستیم. فارس از رتبه 17 کسب‌وکار به هفتم رسیده است. همچنین از رتبه 28 بیکاری به رتبه 20 رسیدیم و این آمارها بر اساس آمار مرکز ایران است.

احمدی با اشاره به اینکه بین 16 تا 20 درصد کاهش جرائم در فارس داشتیم، گفت: امروز به امنیت خوبی در استان رسیدیم و اجازه نمی‌دهیم در فارس تنش ایجاد شود. به دنبال ایجاد فضای آرام در جامعه هستیم و به تمام افکار و سلایق احترام می‌گذاریم. هر فردی نسخه بهتری برای حل مشکلات دهد، استفاده می‌کنیم. از کسانی‌که از افراط و تفریط دوری کنند بهره می‌بریم. ما طرفدار یک گروه نیستیم و یک جناح را به دست نگرفتیم و همه نیز به این موضوع دقت دارند و دلمان نمی‌خواهد فارس را به سمت درگیری‌ها ببریم.

تمام طرح‌های فارس فعال است

استاندار فارس گفت: در بخش عمرانی، آزادراه شیراز - اصفهان با 1700 میلیارد تومان بودجه در حال انجام است و تمام طرح‌های عمرانی و سدسازی بدون وقفه فعال است. هیچ طرح آبرسانی، کشاورزی و برق‌رسانی در فارس تعطیل نشده است. در زمینه سرمایه‌گذاری نیز میثاق‌نامه سرمایه‌گذاری را در استان منتشر کردیم و حمایت لازم را در این زمینه از سرمایه‌گذران داریم. فارس می‌تواند در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی بدرخشد و امیدواریم زیرساخت‌های این مهم نیز انجام شود. اعتبارات ساخت تالار فرهنگی شهر هنوز تخصیص نیافته است و امیدواریم با تسریع در جذب اعتبارات بتوانیم به یک توسعه مناسب در زمینه فرهنگ برسیم.

استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد موضوع سوءمدیریت‌ها گفت: نمی‌دانیم چرا برخی به پست و مسئولیت وابسته هستند، در مورد مدیرعامل مخابرات نیز به دنبال تغییر هستیم.

توسعه حرم شاهچراغ(ع) به روال قبلی برمی‌گیرد

استاندار فارس در پاسخ به سؤالی در مورد توسعه حرم شاهچراغ(ع) گفت: مسائلی که در مورد توسعه شاهچراغ(ع) پیش آمد را دنبال کردیم و در پی آن نامه‌ای به وزیر راه با امضای آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در فارس و آیت‌الله دستغیب، تولیت آستان شاهچراغ(ع) نوشتیم و این دنبال می‌شود تا طرح توسعه حرم به وضع سابق برسد.

وی در مورد حضور افاغنه غیرمجاز در فارس نیز گفت:در صدد ممنوع‌کردن برخی شهرستان‌ها برای حضور افغان‌ها هستیم و معتقدیم این افراد فرصت‌های شغلی را از جوانان ما گرفته‌اند و با بیرون رفتن آن بسیار از مشکلات اشتغال ما رفع می‌شود.

دغدغه‌ای برای ادامه ساخت سد تنگ سرخ شیراز نیست

استاندار فارس در پاسخ به سوالی در مورد سد تنگ سرخ نیز گفت: بحث محیط زیست نرسیدن آب به تالاب مهارلو است، تمام مطالعات آن بررسی شده و نقطه منفی نداشته است.برای ساخت سد همه اتفاق نظر دارند و برای رفع نگرانی‌های ارتفاع سد را پنج تا شش متر کاهش دادند که این فضای خوبی در شمال شیراز تشکیل داده و آبی روان در رودخانه خشک شیراز جاری می‌شود و استدلال‌ها برای ساخت آن قانع کننده است و دغدغه‌ای برای ادامه ساخت نیست.

در انتصاب‌ها طیف‌های خاص ملاک نبوده‌اند

استاندار فارس در مورد بکارگیری مدیران با طیف خاص نیز گفت: هرطور به صلاح بوده در استان کار کردیم. بسیاری از فرمانداران دولت قبل ما تثبیت شده‌اند و عملکرد برای ما مهم است. یکی از فرمانداران ما پاسدار است و بهترین عملکرد را دارد و این دلیل نمی‌شود از پاسدار در مدیریت بهره نگیریم. معتقدیم باید از ظرفیت‌ها بهره ببریم. امروز تعامل خوبی با تمام نمایندگان استان داریم و از ظرفیت‌های موجود برای رفع مشکلات استان استفاده شده است.

احمدی در مورد مترو نیز گفت: مترو شیراز آماده بهره‌برداری 100 درصد بود و هیچ مشکلی نداشت که در این مدت نیز تست‌های نهایی شده بود که در حال حاضر تست نهایی در حال انجام است و افتتاح می‌شود.

بسیج، سوریه و عراق را از سقوط شکست داد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک هفته بسیج خاطرنشان کرد: برکت و وجود بسیج با گذشت زمان بیشتر قابل درک و فهم است و شاهکار بسیج در هشت سال دفاع مقدس انکارناپذیر است. امروز بسیج در تمام اقشار توسعه یافته و امروز قدرت بسیج را در رویدادهای مختلف داخلی و بین‌المللی از جمله حرکات سوریه و عراق مشاهده می‌کنیم که چگونه این کشورها را از سقوط نجات داد.

ارسال نظر: